Boostbottle mopoon

Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 13.1.2008 22:51

Pioneer90 kirjoitti:Pitäs jostai löytää AM6:een alipainenipalla varustettu imukaula, nii sit vois Boost Bottlen hommata :D Voi vaan olla aika seikkailua noide säätöjen kanssa ku, kiihdytyksessä BB lykkää seosta pannulle enempi ja sit kiihdytyksen jälkee ei enää yhtää. Paitsi jos tietenki päästää kaasun vähäks aikaa ja BB:een kerääntyy taas seosta ja sit taas antaa kahvaa. Mutta koristeeksi nyt ainaki vois hommata :D


Taitaa olla toiminta ymmärretty väärin. Ensiksi, boost bottlen letkun halkaisija pitää olla sama tai hieman pienempi kuin kaasarin kurkussa, muuten ei toimi. Toiseksi, se toimii JOKAISELLA KAMPIAKSELIN KIERROKSELLA, eli 12k kierrosluvulla puteli täyttyy ja tyhjenee 200 kertaa sekunnissa. Että semmosta.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Pioneer90
Pyörä:
Aprilia Rs50 EX, Honda Monkey, Fude Sport
Liittynyt:
31.10.2007 20:54

ViestiKirjoittanut Pioneer90 » 14.1.2008 10:15

Betaversio kirjoitti:
Pioneer90 kirjoitti:Pitäs jostai löytää AM6:een alipainenipalla varustettu imukaula, nii sit vois Boost Bottlen hommata :D Voi vaan olla aika seikkailua noide säätöjen kanssa ku, kiihdytyksessä BB lykkää seosta pannulle enempi ja sit kiihdytyksen jälkee ei enää yhtää. Paitsi jos tietenki päästää kaasun vähäks aikaa ja BB:een kerääntyy taas seosta ja sit taas antaa kahvaa. Mutta koristeeksi nyt ainaki vois hommata :D


Taitaa olla toiminta ymmärretty väärin. Ensiksi, boost bottlen letkun halkaisija pitää olla sama tai hieman pienempi kuin kaasarin kurkussa, muuten ei toimi. Toiseksi, se toimii JOKAISELLA KAMPIAKSELIN KIERROKSELLA, eli 12k kierrosluvulla puteli täyttyy ja tyhjenee 200 kertaa sekunnissa. Että semmosta.


Sittenpähä se tekee nii, en mä voi sille mitää. Muttah, minkä takia sillä letkulla pitäs olla yhtä iso halkasia ku imukaulan kurkulla? Kyllä se pienemmästäki letkusta sitä seosta sinne lykkää. Luulis valmistajien tietävä, nii miks noitte puteleiden mukana ei tuu noi paksua letkua mitä tossa äske väitit?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 14.1.2008 10:31

Koska ne valmisboostbottlet on koristeita, ei oo suunniteltu tuomaan tehoa.

Niiden letkujen pitää olla isoja, jotta seos mahtuu virtaamaan. Ja käytännössä 20mm kaasarilla käytetään 16-18mm letkua, koska boostbottlet mitoitetaan yleensä hieman tehopiikin alapuolelle, laajentamaan tehoaluetta.

Kaasarin saat kyllä säätöihin, kunhan säädät uusiksi.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 14.1.2008 16:59

Ei noin paksua letkua kannata käyttää. Bimotion ohjelma sanoo 20mm kaasarille letkun paksuudeksi 7-16mm ja säiliön tilavuudeksi 125-175cc. Jos letku on 16mm paksua ja säiliö 150cc ja halutaan, että boost bottle toimii 5000rpm. Pitäisi letkun pituus olla 553mm, ei tuollainen mihinkään mahdu. 10mm letkulla se on inhimillisempi 213mm.

Itse käytin cagivan boost bottleen 13mm letkua, vaikka kaasari on 28mm ja hyvin on toiminut.

Mielestäni aika turhaa laittaa tälläistä mopoon. Hyöty ei ole vaivan arvoista.
Pioneer90
Pyörä:
Aprilia Rs50 EX, Honda Monkey, Fude Sport
Liittynyt:
31.10.2007 20:54

ViestiKirjoittanut Pioneer90 » 14.1.2008 17:10

Betaversio kirjoitti:Koska ne valmisboostbottlet on koristeita, ei oo suunniteltu tuomaan tehoa.

Niiden letkujen pitää olla isoja, jotta seos mahtuu virtaamaan. Ja käytännössä 20mm kaasarilla käytetään 16-18mm letkua, koska boostbottlet mitoitetaan yleensä hieman tehopiikin alapuolelle, laajentamaan tehoaluetta.

Kaasarin saat kyllä säätöihin, kunhan säädät uusiksi.



Ei ne mitään tehoa lisääkkään. Mutta, että valmis-BoostBottlet olis vaa koristeita, nii oli kyl iha uutta. Ilmeisesti itte omistat tai oot omistanu BB:n ja todennu ton?? Oon Aramid:n kanssa samaa mieltä, ei sinne nii uskomaton jöötiä tartte sentää tunkee, että toimis.
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 14.1.2008 17:11

Aramid kirjoitti:Mielestäni aika turhaa laittaa tälläistä mopoon. Hyöty ei ole vaivan arvoista.

Veikkaisin että itselläni toimisi tecnigasin teharin kanssa paremmin moisen kanssa. Koska nytten jaksaa vetää 20-45 kutosella sitten iskee tehokuoppa ja veto jatkuukin vasta 55-> "hullun" piikin kera
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 14.1.2008 18:12

Bottle auttaa pirun hyvin tuon tapaiseen ongelmaan, ainakin itselläni auttoi. Bottlen kanssa tehokuoppaa ei ilmene, ja voimaa alkaa tulla paljon tasaisemmin piikin alkaessa.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 14.1.2008 18:35

Kaarlo kirjoitti:Bottle auttaa pirun hyvin tuon tapaiseen ongelmaan, ainakin itselläni auttoi. Bottlen kanssa tehokuoppaa ei ilmene, ja voimaa alkaa tulla paljon tasaisemmin piikin alkaessa.
Juu tuossa se piikki "tulee" silleen alle kymmenyssekunnin (mooo->räyh)
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 14.1.2008 19:35

Jos tuon bottlen teet, joudut todennäköisesti säätämään seoksen uudelleen, koska bottle estää seoksen kaksoisrikastumisen. Tämä kaksoisrikastuminen on pahimmillaan juuri tuossa tehokuopassa. Itse jouduin laittamaan suuremman suuttimen ja laskemaan neulaa. Mutta tosiaan tämän jälkeen kone kävi paljon nätimmin läpi kierrosalueen. Ja laita pullo sellaiseen paikkaan, johon ei kauheaa viimaa kohdistu. Näin estetään seoksen tiivistyminen pulloon. Ja jos tuota ongelmaa ilmenee, voi pulloon tehdä nestekierron kuten kaasuttimissa on useasti.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
PWmies
Liittynyt:
13.1.2008 12:56

ViestiKirjoittanut PWmies » 15.1.2008 20:18

Jos laittaisi sen letkun pään imukaulaan niin onkos väliä missä kohtaa imukaulaa se letku on siis ylhääl, alhaal??
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 15.1.2008 20:19

EI ole väliä minnepäin letku osoittaa.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
PWmies
Liittynyt:
13.1.2008 12:56

ViestiKirjoittanut PWmies » 15.1.2008 20:20

Mutta sen pullon pitää olla sylinterin yläpuolella?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 15.1.2008 20:22

Silläkään ei ole muuta merkitystä kuin se, että jos pullo on alapuolella niin sinne saattaa tiivistyä bensaa, ja koska se ei pääse valumaan imukanavaan, pullo täyttyy hiljalleen, ja kun pullo on täynnä niin se ei enää vaikuta mihinkään. Käytännössä pullon kannattaa olla imukanavan yläpuolella.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
PWmies
Liittynyt:
13.1.2008 12:56

ViestiKirjoittanut PWmies » 15.1.2008 20:24

minkäs kokoinen pullo ja letku kannattaa laittaa ku on 60cc läpiskä ja 18mm lortto?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 15.1.2008 20:26

http://viritetty.com/2t/kamaa/Ohjelmat/ ... ulator.xls

Tolla lasket.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista