Niin että mitäettä olen väärin lukenut? Tietääkseni en mitään? Totesin vaan että moinen ropelli ei toimi, vaikka mitenpäin koittasit pohtia asiaa.
Huomaa että puhuin todellakin että TULI MIELEEN!! Mee sä vaan shellin baariin kavereitten kans lukemaan sanat oikein.
Herra on hyvä ja tarkastelee asiaa hiukan eri kantilta. Ensinnäkin, Sarven mainitsema moottorin luonne. Mitäs veikkaat, onkohan tuommonen Mito taikka Räsä tehty tasaista tehoaluetta vai kohtalaista huipputehoa ajatellen? yzffässä kierrokset on rajattu muistaakseni 10-12k välille, ja miton "kunnon tehot" on siinä 9k kieppeillä. Sitten toiseen asiaan, kampiakselin, vauhtarin yms painot. Voisin n. 90% varmuudella sanoa että 4-tahtipiikissä on enemmän painoa edellämainituissa osissa. Ja sehän sitten tuo sitä väännöntuntua, vaikkei vääntöä itsessään olekkaan lisää.
mutta laitetaanpa 125 2-t vs 4-t niin kummaskohan on vääntöä? Ja kevarisko vääntöä? Ookkohan peräti ajanu 2-t kurittomalla nassella
Ja mitä helvettiä te ees vänkäätte vastaan et kummas enemmän vääntöä 2-t vai 4-t ku se on päivän selevä asia.
Ja missään vaiheessa en ole mistään rossipyörästä etes puhunut. Kyllä tuo mitotin ainakin nöyrästi menee kapulaa kääntämällä.
Ja loppuun vielä, että mistäköhän minä nyt tuollaasen 500cc 2-tahtimoottorin kiskasisin. Istuttais tuohon kiinanihme-pilipalimönkkärriimme niin vois hiukan vertailla anzkan kanssa vääntö- ja tehoeroja. Dynamometri on kalibroituna nääs melkoisen lahjomaton laitos niin haluttaessa.
Ja sitten itse asiaan. PV-foorumilla tästä olikin jo juttua, eli pakoaukon säätimen soveltaminen mopoon. En ole moista laitosta vielä nähnyt, onkohan joku toteuttanut? Eihän se nyt mikään ultimate-tehokeino moottorille ole, mutta olisihan semmonen kiva kyhätä koulussa, kun tuota vapaa-aikaa tuntuu olevan.
Zone taisi suositella rumputyyppistä laippaa, mikä onkin varmaan paras vaihtoehto AINAKIN pvn kohdalla. Muista en tiijä. Mutta pojjaat, kuvaa pyydän jos joku vastaavan jo on toteuttanut.
E:korjaus kun sanoja puuttuu. Ei pitäs väsyneenä kirjotella.