Minarelli AM6

Viemäri
Liittynyt:
18.9.2015 18:04
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Viemäri » 18.9.2015 18:21

Joo totanoin. Nyt tässä kun ollu tää Dt 50cc jo aikas kaua ja siinä on mittarissa jo toistatuhatta kilometriä.

Niin nyt on sitte alkanut kuulua alakerrasta rahinaa ja siitä seuras vähä aja päästä sellanen outo ääni ( ihan kuin ketjut laahais jotai metallipintaa pitkin ), joka kuuluu mopon ollessa vaikka aivan tyhjäkäynnillä. Luultavasti laakerit menossa paskaksi. Vai onko muita veikkauksia? :|
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 26.9.2015 13:28

Kopioin tämän nyt tänne kun ei ole Yamaha puolella kuulunu vastausta kahteen päivään ja kiire olis... Anteeksi jos rikon foorumin sääntöjä.

Perskele, Ajelin detsillä ja koneesta rupes kuulumaan jotain vinguntaa ja heikkoa sirinää vaimeasti. Aattelin että kyllä se vielä pari kilsaa kestää ja olin ajamassa kaverille kun takapyörä heitti lukkoon. Hetken ootin ja polkasin niin kone pyöri mutta tosi jäykkä se oli. Aukasin sylinterin ja kokeilin miten kone pyörii ilman sitä niin se oli vieläkin pirun jäykkä. Männässä ei hirveemmin jälkiä, eikä myöskään sylinterissä. Yhdessä kohtaa helmassa (siis sylinterin helmassa) tosi pienet naarmut vain.
Eli mikäs nyt on menny rikki? Kaikki laakerit uusittu alle 500Km sitten ja öljyä oli vaihteistossa. 3% seoksilla ajelin.
EDIT: Sylinterissä oli selkeä raja siinä kohtaa mihin mäntä oli jumahtanut, noin puoliväliin pyttyä. Mutta en usko että se hirveemmin yläkertaan liittyy, kun ilman sitäkin kone oli todellä jäykkä pyörittää kiksistä.
tuntematon40
Liittynyt:
26.9.2015 18:44
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut tuntematon40 » 26.9.2015 22:52

Jooh eli tuli ostettua detsi joka oli leiponut vaihdoin männän ja kasasin ja käyntiin lähti mutta ainut ongelma on se kun kierrättää noin 1/4 kaasuun alkaa moottorista kuulua sellainen tasainen rohina sen jälkeen kiertää normaalisti mikä vikana ? Asiallisia vastauksia kiitos ! :roll:
tuntematon40
Liittynyt:
26.9.2015 18:44
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut tuntematon40 » 27.9.2015 10:06

On sillä pari tuntia ajettu eikä ole merkkejä mistään leikkaamisesta tai männän renkaiden katkeamisesta. Tosiaan moottori tuntuu tärisevän juuri niillä kierroksilla aina :eek:
Detsim
Liittynyt:
4.1.2014 22:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Detsim » 29.9.2015 11:46

Ekana lottoaisin kieroa kampiakselia ja/tai väljiä petilaakereita.


Sitten oma kysymys, mihin kuuluu semmoinen pieni holkki?Irtosi huomaamatta kun otin laakereita irti oikean puoleisesta lohkosta.
tuntematon40
Liittynyt:
26.9.2015 18:44
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut tuntematon40 » 29.9.2015 11:54

Ei ainakaan nuo petilakerit ei tuntunut välijää kuin hyvin vähän. Kampiakselista en taas tiedä :s Voikohan siitä olla haittaa ? Koneremontti ois tarkotus tehä tässä vuoden sisällä
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vireboy » 29.9.2015 12:34

Ainaki kytkinpuolen kampuran stefan ja kampuran välii tulee sellane holkki ;)
Detsim
Liittynyt:
4.1.2014 22:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Detsim » 1.10.2015 12:48

Joo ei oo se holkki. Tuon näkönen. Todennäköisesti siis vaihteistopuolelta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 1.10.2015 17:12

Onko tuo kuinka pieni? Voisko toi olla joku niistä lohkojen ohjausholkeista joita oli muistaakseni kaksi oikean ja kaksi vasemman puolen lohkossa. Halkasija joku puol senttiä.
ArkeLok7
Liittynyt:
27.9.2015 11:24
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut ArkeLok7 » 1.10.2015 19:08

Saattaa olla väärä alue mutta pikaista vastausta haen. Minkä suuttimen laitan Peugeot XPS:ään (Minarelli AM6 PowerUp)? Vireinä Giannellin putki ja porattu CDI, kaasari on vakio eli 16mm Dellorto. Osuuko 105 tai 110 lähelle?
Detsim
Liittynyt:
4.1.2014 22:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Detsim » 2.10.2015 13:07

Jokainen mopohan on yksilö ja kokeilemalla pitää testata. 105 suuttimesta lähtisin itse liikkeelle.



Ei oo näemmä ohjaustappikaan. Vähän pienempi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 2.10.2015 13:25

Kytkinkopan ohjaustappi voisi olla pienempi?
Detsim
Liittynyt:
4.1.2014 22:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Detsim » 2.10.2015 14:11

Se se oli! Kiitoksia vastauksista! :)
eetala
Pyörä:
Rieju RR -03
Liittynyt:
25.11.2014 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut eetala » 23.10.2015 19:17

Millanen homma on vaihtaa kampiakselin laakerit ja stefat. Moottori on tällä hetkellä auki ja nyt pitäs irrottaa vanhat laakerit ja tiivisteet. Kestääkö jollain vasaralla hakata vanha laakeri irti? Mites sitten uusien laakereiden kanssa, pitääkö laakerit laittaa kampiakselille ja sitten vasta lohkoon vai suoraan lohkoon?
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 23.10.2015 23:16

Helpoin tapa irroittaa laakerit on todellakin vasaralla hakkaaminen. Jottet hakkaisi lohkoa paskaksi, käytä apuvartena räikän voimahylsyä tai vaikkapa paksua pulttia.

Järkevin tapa asentaa uudet laakerit on lämmön kanssa. Kuumailmapuhaltimella tai propaanipolttimella lämpöä laakeripesään ja uusi laakeri sormilla pudottamalla kiinni. Sama juttu kampuraa asentaessa. Laakeriin lämpöä ja kampiakseli kiinni laakeriin samalla periaatteella. Stefat kiinni vasta kun lohkot on kiinni toisissaan. Uudet laakerit voi tietenkin myös hakata vasaralla ja hylsyllä kiinni lohkoihin, mutta en suosittele tekemään niin.
¿

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista