Kierroslukumittarit

ville__95
Liittynyt:
4.12.2007 20:21

ViestiKirjoittanut ville__95 » 6.12.2007 19:29

kyllä
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 6.12.2007 22:31

Vaihto- vai tasavirtaa? Sillä on merkitystä.
Varjoman
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.7.2005 21:33

ViestiKirjoittanut Varjoman » 6.12.2007 23:19

Mites noita johtoja kannattaa yhdistellä, ku pitäs rpm mittari laittaa pv:see ni miten kannattaa liittää se rpm-mittarin johto siihe sytkäpuolaan menevään johtoon? ehdotuksia? ku en näitstä johtohommist kauheesti tiiä?

tossa vielä toi ohje tekoon http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=48465

ja tossa ohjeessa on vielä toi et jos haluu valon toimimaa ni se valkonen johtoki pitää laittaa akun + napaan. eli laitanko valkosen ja punasen, eli molemmat + napaan?

Vastauksia molempiin kiitoss :D
ville__95
Liittynyt:
4.12.2007 20:21

ViestiKirjoittanut ville__95 » 7.12.2007 7:41

No siis liität sen vihreän puolan johtoon, valkoisen valojen + johton, koska jos liittäisit akulle, palaisi kokojan valo mittarissa. Punainen tulee akun + napaan ja molemmat mustat akun - napaan.

Voisiko jokuvastata myös minun kysymyksiini
Varjoman
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.7.2005 21:33

ViestiKirjoittanut Varjoman » 7.12.2007 19:58

ville__95 kirjoitti:No siis liität sen vihreän puolan johtoon, valkoisen valojen + johton, koska jos liittäisit akulle, palaisi kokojan valo mittarissa. Punainen tulee akun + napaan ja molemmat mustat akun - napaan.

Voisiko jokuvastata myös minun kysymyksiini


Eihän niitä mustia laiteta akun - napaan vaan runkoon? ja siis mihin se valkonen johto menee? vm.2000 pv.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.12.2007 20:37

Varjoman kirjoitti:Eihän niitä mustia laiteta akun - napaan vaan runkoon? ja siis mihin se valkonen johto menee? vm.2000 pv.

On aivan sama, laittaako akun - napaan vaiko runkoon. Nämähän on sähköisessä kontaktissa toisiinsa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43

ViestiKirjoittanut -vainio- » 8.12.2007 0:51

Tämä akku
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=90-0007
Pystyy siis luovuttamaan tunnissa yhden Amppeerin?
Bilteman mittari ottaa valoineen 240mA:tä.
Eli onko 1A=1000mA:ta?
Lasketaanko siis akussa virran kestäminen:
1000/240*14?

Vai olenko ajatellut nyt väärin?
Valaiskaa hiukan enemmän sähköasioista tietävät.
Varjoman
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.7.2005 21:33

ViestiKirjoittanut Varjoman » 8.12.2007 1:12

-Zone- kirjoitti:
Varjoman kirjoitti:Eihän niitä mustia laiteta akun - napaan vaan runkoon? ja siis mihin se valkonen johto menee? vm.2000 pv.

On aivan sama, laittaako akun - napaan vaiko runkoon. Nämähän on sähköisessä kontaktissa toisiinsa.

mut mihin se valkonen johto menee?
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 9.12.2007 12:17

Jos Bilteman mittarista puhutaan, niin mopon oman mittarin taustavalojen johtoon.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 9.12.2007 14:56

-vainio- kirjoitti:Tämä akku
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=90-0007
Pystyy siis luovuttamaan tunnissa yhden Amppeerin?
Bilteman mittari ottaa valoineen 240mA:tä.
Eli onko 1A=1000mA:ta?
Lasketaanko siis akussa virran kestäminen:
1000/240*14?

Vai olenko ajatellut nyt väärin?
Valaiskaa hiukan enemmän sähköasioista tietävät.


Pystyy luovuttamaan maksimissaan 80-100A, mutta tyhjenee tällöin nopeasti. 14Ah meinaa että kestää 14A kuormitusta tunnin verran kunnes on tyhjä.

Bilteman mittari vie 240milliampeerituntia, ja akku antaa yhteensä virtaa 14000milliampeerituntia.

Jaat 14000 luvulla 240 jolloin huomaat että akku kestää noin 58 tuntia.
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 20.1.2008 20:30

Mites ois Hopperiin tommosen Bilteman kiekkamittarin laitto? Hopperissahan on 12v sähköt, mutta EI akkua.
Ottaako se mittari ne kierrokset siitä johdosta, mikä tulee magneetolta puolaan? Saako tuommoista mittaria edes toimimaan ilman akkua?
Eikö akun voisi "korvata" vaikkapa takavalon virralla? Takavalollehan tulee 12V tasavirtaa?
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 20.1.2008 20:44

Wiibo kirjoitti:Mites ois Hopperiin tommosen Bilteman kiekkamittarin laitto? Hopperissahan on 12v sähköt, mutta EI akkua.
Ottaako se mittari ne kierrokset siitä johdosta, mikä tulee magneetolta puolaan? Saako tuommoista mittaria edes toimimaan ilman akkua?
Eikö akun voisi "korvata" vaikkapa takavalon virralla? Takavalollehan tulee 12V tasavirtaa?


Mun mielestä tulpanjohdosta se otetaan..

Ja jos sulla ei oo akkua nii kierrosten laskiessa voltitkin laskee.. :) Joten akku ois ihan jees.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 20.1.2008 21:07

Mut Hopperiinhan ei saa laturia?
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
atriarkka
Paikkakunta:
Eno
Liittynyt:
31.3.2007 13:27

ViestiKirjoittanut atriarkka » 30.1.2008 14:21

"mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako "

nykyinen diesel moottori toimii puristuksen avulla... imu tahdin aikana sylinteri imee kuten kaikki tietää, puristus tahdin aikana mäntä puristaa ilman kuumaksi ja hetkeä ennen työ tahtia ruiskutus yksikkö ruiskuttaa sylinteriin ja pots pots.. kone toimii.. mutta asiasta mandariiniin ja niin poispäin... en ole mikään sähkö teknikko niin käykö Bilteman mittari Sendaan ja miten kytketään ???
Mä oon sun isä...
atriarkka
Paikkakunta:
Eno
Liittynyt:
31.3.2007 13:27

ViestiKirjoittanut atriarkka » 30.1.2008 14:39

atriarkka kirjoitti:
nykyinen diesel moottori toimii puristuksen avulla... imu tahdin aikana sylinteri imee kuten kaikki tietää, puristus tahdin aikana mäntä puristaa ilman kuumaksi ja hetkeä ennen työ tahtia ruiskutus yksikkö ruiskuttaa sylinteriin ja pots pots.. kone toimii.. mutta asiasta mandariiniin ja niin poispäin... en ole mikään sähkö teknikko niin käykö Bilteman mittari Sendaan ja miten kytketään ???
Mä oon sun isä...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista