Tuli (järjetön) idea rakentaa 48x47mm moottori.. aihiota alan etsimään alkuvuodesta ja itse projekti alkaa vasta kesälomalla.
AM6 tai D50B0 tulee kuitenkin aihioksi.
Kuutiotilavuus on silloin 85,0cc.
Toinen vaihtoehto on 50mm sylinteri ja 47mm kampiakseli, jolloin kuutiot nousee 92,3cc..
Airsal 70cc sylinteri aihioksi (käytetty):-194° pakoaukko
-ø32mm pakokanava
-134° huuhteluaukot
-Huuhtelukanavat täytän kemiallisella metallilla ja viilaan uuteen muotoon
-132° boostport / 60° kulmassa
-RM 85 mäntä (Wössner [47,95mm], 1-renkainen ja ø14x18x17mm neulalaakerilla)
Kannesta tulee 2-osainen:-0,60mm squish-välys
-35% squishband
-15,2:1 puristussuhde [E85]
Lohkojen läppäkanava ja huuhtelulähdöt menee uusiksi. Myöskin kampikammiosta pitää ottaa lastua, johtuen pidemmästä kiertokangesta ja iskunpituudesta.
Kampiakselin muokkaan mahdollisesti alkuperäisestä:-RM 85 kiertokanki [pituus 92mm, muut mitat saan tietoon ensi viikolla. Saattaa vielä vaihtua joksikin toiseksi]
-2 voiteluaukkoa yläpään neulalaakerilla ja alapään neulalaakerille + tasapainoitus
-Paino n. 1 490-1 530g
Muuta osaa..-V-Force 3 läppäventtiili 0,40mm hiilikuituläpillä [Kawasaki KX 85 tai Honda CR 85]
-Itsetehty imukaula
-Mikuni TMX 32mm kaasutin powerjetillä ja carbsplitterillä TAI Keihin PWK 32mm
-Inner rotor + digitaalisesti säädettävä CDI boksi (mahdollisesti Ignitechin valmiste, jos on mahdollista käyttää sitä)
-Järeä kytkin: YZ85 TAI Newfren Competition
(riippuu moottorista. AM6:seen käy YZ85:sen kytkinkruunu suoraan)-Most 80-90cc pakoputki TAI itsetehty
(ehdottomasti itsetehty, jos saan hoidettua TIG hitsauskoneen ja tilat)-Kaikki laakerit uusiksi, sekä stefat ja tiivisteet. Mahdollisesti myöskin vaihteiston osat uusin.
Tehoista sen verran, että sitä tulee ja paljon.
Tällainen kesäloman pikkuprojekti.. nyt on tulossa alkuvuodeksi uusi projekti..
[Suzuki RM 125-250cc A1 valkokilpi]Aina tarvii jotain haasteita.
Itse pyörä tulee olemaan mahdollisimman kevyt ja tilava. Eli putkirunkoinen.
Tämäkin on budjettiprojekti, joten rahaa en aio käyttää 1 000€ enempää.
Tuohon budjettiin pitää mahtua itse pyörän ja osien.