Kuvaa kampiakselista.
-Zone- kirjoitti:Pyöritäppäs kampiakselia ja kokeilet vaihteet läpi. Jos toimii on kaikki ok. On esim ihan normalia että jos moottori ei käy ja koittaa vaihteita vaihdella joutuu pyörää hiukan liikuttelemaan jotta vaihde- ja kytkinakseli liikkuu että vaihteet menee kaikki läpi. Normaalisti moottorin käydessä akselit pyörii ja jos tällöin vaihteet toimii niin sillä ainoastaan on merkitystä. Aika harvassa moottorissa kaikki vaihteet edes meneekään päälle (muutoin kuin tuurilla) jos akseleita ei yhtään liikuta.
Syy on siinä millä tollanen vaihteisto toimii. Rattaissa on ulokkeita ja toisissa rattaissa on koloja joihin ne ulokkeet uppoaa ja jos kolo ja uloke ei ole kohdakkain ei vaihde voikaan mennä päälle. Akseleiden pitää hivenen pyörähtää. -> https://youtu.be/7EMIdGgsQ68
Joonas Nousiainen kirjoitti:Omat konstit ei tepsiny..