Tänään koulusta lähtiessä ilmeni onglema... Sylinteri oli täyttynyt jäähdytysnesteellä, Mikä olisi todennäköisin ongelman aiheuttaja? Kouluun ajaessa kierrokset nousi ja laski omituisesti silloin kun en kaasutellut.
Onko porukalla kokemusta pytyn alatiivisteen / kannentiivisteen korvaamisesta tiivistemassalla?
Hylomar tiivistemassan purkissahan lukee että "sopii käytettäväksi sylinterikannen tiivisteenä" ja sen lämmönkesto on 260°C. Ostin nyt tuollaista Permatex Ultra Copper -massaa jonka lämmönkestoksi on ilmoitettu 370°C ja purkissa lukee "ei suositella kannentiivisteeksi".
Motonetin myyjä oli sitä mieltä että ei toimi, mutta omalla logiikalla pitäisi toimia?
itellä oli 70cc metrakitissä Tokmannista ostettua jotai 300c kestävää moottorin tiiviste silikooni massaa ja kesti täydellisesti 600km jonka jälkeen vaihoin sylkän ja toimi myös alatiivisteenä sama tahna
Millä tavalla muuten laitoit tuon massan? Toiset on sitä mieltä että ohut kerros + heti kiristys mutta purkissa lukee että 2mm kerros jonka jälkeen pitää antaa kuivua tunnin ja sitten lopullinen tiukkuus...
Mitä eroja on uudenmallin ja vanhanmallin rabasoissa? Mietein, että meneekö pakoputki, joka ollut vanhanmallisessa rabasassa niin meneekö uudenmallin rabasaan?
Millä tavalla muuten laitoit tuon massan? Toiset on sitä mieltä että ohut kerros + heti kiristys mutta purkissa lukee että 2mm kerros jonka jälkeen pitää antaa kuivua tunnin ja sitten lopullinen tiukkuus...
laitoin semmosen noin millin kerroksen ja hetikiinni ja annoin kuivua noin 2h ja sit vaa ajoo ja hyvin toimi
Hei nopeasti kaipaisin neuvoja Apikkaan vaihdettiin vaihdeakseli jousineen ja nyt on kytkin koottu takaisin paikalleen. Mentiinkö väärässä järjestyksessä kun tuota käynnistyspoljinta ei saada millään toimimaan että pitääkö tuo kytkin purkaa että saadaan se jousi ja se rautapala sinne kiinni? Jos joku tarjoaisi perinpohjaisen neuvonnan tämän osan asennukseen niin olisin kiitollinen kuviakin saa käyttää
GileraSMT2013 kirjoitti:Mitä eroja on uudenmallin ja vanhanmallin rabasoissa? Mietein, että meneekö pakoputki, joka ollut vanhanmallisessa rabasassa niin meneekö uudenmallin rabasaan?
ainoo iso ero on et uudes menee jäähdytys nesteet pumpulta pytylle lohkon läpi, muita eroja ei tuu heti ainakaa mielee mut putki sopii sama ja oikeestaa kaikki muuki paitsi kampura ja pytty. nii ja uudemmas rabasas on vakion isompi kaasari pienemmät välit.
Santzoo99 kirjoitti:Hei nopeasti kaipaisin neuvoja Apikkaan vaihdettiin vaihdeakseli jousineen ja nyt on kytkin koottu takaisin paikalleen. Mentiinkö väärässä järjestyksessä kun tuota käynnistyspoljinta ei saada millään toimimaan että pitääkö tuo kytkin purkaa että saadaan se jousi ja se rautapala sinne kiinni? Jos joku tarjoaisi perinpohjaisen neuvonnan tämän osan asennukseen niin olisin kiitollinen kuviakin saa käyttää
Ei oo enää tervettä tää mun Mototin käyttö ku piti mennä nukkumaan jo mutta vastaan silti
Eli voit huokaista, kytkintä ei tarvitse purkaa vaan kiksin voi asentaa viimeisenä. Siinä kiksin akselissa on kaksi jousta, yksi molemmin puolin. Lohkossa on siinä kohtaa sellainen ura ja kieleke noin klo 3 kohdalla. Kiksin akselissa, lohkoa vasten tulevalla puolella on jousi ja ns. lattaraudan näköinen pala. Käännä sitä jousta siihen asentoon, että jousesta törröttävä uloke menee lohkossa olevaan uraan ja se lattaraudan pala nojaa kielekkeeseen, ja työnnä akseli paikalleen. Nyt se rattaan yläpuolinen jousi on löysä ja sen pää on vasemmalla puolella. Ota pihdeillä kiinni ja taivuta se sinne kytkinkruunun yläpuolella olevaan kielekkeeseen. Nyt pitäisi kiksin toimia.