Äänenvaimentimen teko

SnooBit
Pyörä:
TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
Liittynyt:
27.3.2009 12:05

ViestiKirjoittanut SnooBit » 2.5.2010 13:44

uskaltasko tehhä tollasen änkän mopoon 120mm halkisija je pituus 400mm reikäputki n.30mm ja kasattais 1,5mm alusta tai 2mm alusta....?
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
_mönkey_
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -09, Suzuki Address
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
16.11.2006 17:35

ViestiKirjoittanut _mönkey_ » 2.5.2010 15:32

Jos nelari niin joo, 2t:ssa näyttäis ihan vitun tyhmältä tollanen kauhee jööti. Hiljanen se ainakin pitäis olla jos kunnolla tehty kun on noin iso.
Käykää kurkkaa galleriaa :)
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 2.5.2010 21:53

Ei sillä moottorin tekniikalla pitäisi olla yhtään mitään väliä ulkonäköön... :roll:
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
_mönkey_
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -09, Suzuki Address
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
16.11.2006 17:35

ViestiKirjoittanut _mönkey_ » 3.5.2010 16:03

öööö on? Näätkö esim pv:issä samanlaisia änkkiä kuin mankeissa? Näätkö derbeissä niitä autonpöntöjä mitä näät soliferin enskoissa? Tai jossai aeroxeissa semmosia änkkiä kun fuden skobissa? Toiminnan kannalta sillä ei ole merkitystä tietenkään.
Käykää kurkkaa galleriaa :)
janne84
Pyörä:
Cpi sx 70cc
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
17.8.2008 9:34

ViestiKirjoittanut janne84 » 3.5.2010 18:22

Tuolla tarkoitetaan että esim samannäköisessä 4-t enskassa ja 2-t enskassa näyttää ihan samalta :roll:
Ilmoitukset Erilaisia änkkiä ja helmiäismaaleja
Galleria Projekteja ja työpajan tuotosta
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 3.5.2010 23:23

_mönkey_ kirjoitti:öööö on? Näätkö esim pv:issä samanlaisia änkkiä kuin mankeissa? Näätkö derbeissä niitä autonpöntöjä mitä näät soliferin enskoissa? Tai jossai aeroxeissa semmosia änkkiä kun fuden skobissa? Toiminnan kannalta sillä ei ole merkitystä tietenkään.

En ole pahemmin seuraillut, mutta miksi ihmeessä sellaista ei voisi laittaa tai miksi se oikeastaan ei olisi hieno. Änkkä saa olla iso pönttö jos sen saa sovitettua ulkonäköön. Olkoot vaikka v8 auton pörinäpönttö, jos sen saa tyylikkäästi ulkonäköön sopivaksi, ei siinä mitään ongelmaa pitäisi olla? Onhan minullakin sykerössä 30cm pitkä ja 10cm halkaisijalta oleva pönttö takalipan sisällä, eikä se ainakaan omasta mielestäni näytä pahalta. Hyvä vain jos on vähän isompi pönikkä vaimentimena eikä niitä iänikuisia helvetin urpokit racingeja palaneilla villoilla. Mutta tajuatko mitä haen takaa? Aivan helkutin sama onko se 4t vehkeestä jos se näyttää hyvältä, olkoot vaikka metrinen halko. Sano nyt miksi juuri sitten nelarissa se iso pönttö näyttää hyvältä? Miksi se koneen toimintaperiaate vaikuttaa äänenvaimentimen ulkonäköön?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
_mönkey_
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -09, Suzuki Address
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
16.11.2006 17:35

ViestiKirjoittanut _mönkey_ » 4.5.2010 16:49

No onhan se vähän stereotypiaa, mutta mun mielestä nelarin matalat murinat ei sovi jollekkin 5cm halkasija 20cm pitkälle pv änkälle.. Muutenkin nelareissa on usein isoja ja avaria putkia joihin sopii semmonen muhkea änkkä. Makuasia sano karhu kun persettään nuoli :roll:
Käykää kurkkaa galleriaa :)
janne84
Pyörä:
Cpi sx 70cc
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
17.8.2008 9:34

ViestiKirjoittanut janne84 » 4.5.2010 17:25

Joo nyt puhutaan taas äänistä ;) Kyse oli alunperin siitä ulkonäöstä mopoon, jossa moottorin tekniikalla ei oo mitään väliä miltä änkkä missäkin mopossa näyttää. :)
Ilmoitukset Erilaisia änkkiä ja helmiäismaaleja
Galleria Projekteja ja työpajan tuotosta
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 5.5.2010 16:27

Jos tekis itte änkän niin minkä kokonen kannattas tehä yamaha deeteseen? Ja villoja tuskin laitan sisälle.
Katso myynnissä olevat kohteet!
janne84
Pyörä:
Cpi sx 70cc
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
17.8.2008 9:34

ViestiKirjoittanut janne84 » 5.5.2010 16:31

Jos et meinaa laittaa villoja sisälle nii netistä selailee kammiovaimentimen periaatetta ja ottaa selvää minkä kokoinen kannattais tehä jos haluu sen vielä vaimentavakin :)

Jos teet perinteisen vapariänkän niin siinä 70mm vois olla hyvä paksuus, jos nätinkin siitä vielä haluaa... :roll:
Ilmoitukset Erilaisia änkkiä ja helmiäismaaleja
Galleria Projekteja ja työpajan tuotosta
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 5.5.2010 17:04

Tossa tuli vaan mieleen, kun olen änkkää tekemässa, niin mahtaakohan normaalit änkkävillat kärsiä paljonkin siitä hitsauksesta, kun vedän sen päädyn umpeen? Ja käytössä on vain kaasuhitsaus. Sit tuli mieleen että voisin tehdä sen vaimentavan osan siihen änkän etupäähän ja sit laittaa sinne putkeen jonkun metallilevyn, jättää jonkun pari senttiä tilaa ja sit hitsata sen päätypalan siihen. Kannattaisko mielummin niin?

Sori, vähän sekavaa, mut toivottavasti joku saa selvää.
omenapuu
Liittynyt:
9.10.2009 17:07

ViestiKirjoittanut omenapuu » 23.5.2010 15:43

Mietin tos et tupla Änkät ois komeet 05 dts et vähentääks tehoja vai?
I I :tos jonkilainen pieni hahmotus jos auttaa
I I <---paisari
I I
I I
I I <-- putki paisarin jälkeen.
I I
I _____
I ____ I <--- liitos pala
I I I I
I I I I <-- tupla ulostulo
<-- ja kaks änkkää tietty.
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 23.5.2010 18:06

ööh, mulle ei kyllä selvinny tosta yhtään mitää.. :D :lol:
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 23.5.2010 18:18

Jep, epäselvä kuva mutta ei tuplaänkät yleensä tehoa vie, mutta useimmiten ne on äänekkäät ja rumat.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 23.5.2010 22:02

omenapuu kirjoitti:Mietin tos et tupla Änkät ois komeet 05 dts et vähentääks tehoja vai?
I I :tos jonkilainen pieni hahmotus jos auttaa
I I <---paisari
I I
I I
I I <-- putki paisarin jälkeen.
I I
I _____
I ____ I <--- liitos pala
I I I I
I I I I <-- tupla ulostulo
<-- ja kaks änkkää tietty.



Siis luulitko ettemme ilman tuota "kuvaa" tajua, miten yhden putken saa haarautumaan kahdeksi? :lol:
Jeejee

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista