kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Mitäs se kytkin siis tarkalleen tekee?
MURTSIZ
- Pyörä:
- Derbi X-Treme 2004
- Liittynyt:
- 5.4.2014 17:09
agjuu kirjoitti:Tietäskö kukaa ku konerempa jälkee kytkin o niinko käänteine
? kyse on on vanhanmallin koneesta.
Mitenkä käänteinen?
mooi
- Liittynyt:
- 5.2.2014 9:33
tarkotatko et kytkin kruunu pyörii eri suuntakuin kampiakseli...
sen pitää olla niin.
agjuu
- Pyörä:
- Derbi Senda R 50 -98
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 19.12.2014 22:29
Niinko laittaa vaihteen päälle ja työntää nii mopoa menee vapaasti ja sitte ku laittaa kytkimen pohjaan nii kampiakseli pyörii. Voiks ne kytkin levyt ol jotenkin väärin päin tai jotai? vai onk vaa säädöist?
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Kuulostaa aivan ihmeelliseltä. Eihän ne kytkinjouset mitenkään "toiseen suuntaan" voi toimia, tai ainakaan itelle ei tuu mieleen mistä toi voisi johtua
Näyttääkö se kytkinakselin vipu olevan suunnilleen oikeassa asennossa ja tuntuuko se kytkin normaalilta, eli ensin on pieni vapaaliike ja loppu liikerata vastusta?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
agjuu
- Pyörä:
- Derbi Senda R 50 -98
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 19.12.2014 22:29
Avaan kytkimen sunnuntaina ja yritän kattoo mikä ois vikana
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Huomaa myös, että normaalisti vaihde päällä ja kytkin pohjassa kylmällä koneella mopo pyrkii eteenpäin koska öljyt eivät ole notkistuneet. Eli jos laitat vaihteen päälle ja vaikka takajarrun pohjaan ja painat kiksiä, niin meneekö pohjaan kuitenkin?
Jos näin, niin vaihteistossa on jotain vikaa ja kytkimen painaminen aiheuttaa jonkun osan asennon muuttumisen tms.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
agjuu
- Pyörä:
- Derbi Senda R 50 -98
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 19.12.2014 22:29
Juu nyt löyty vika oli väärä kytkinkoppa kii nyt taas toimii
onko niilläkin noinpaljon eroja ettei toimisi?
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Eli mikähän Derbissä on, kun konerempan jälkeen vuotaa jäähdytinnesteitä kampikammion kautta? Epäily on siis kyseinen kohta lohkojen ja pytyn liitoksen välissä:
Oireina on siis se ettei ota kierroksia ollenkaan, kaasua painaessa vain imuääni kuuluu eikä edes sammu vaan pysyy tyhjäkäynnillä. Männän sivuilla ja päällä vettä, kannesta ei vuoda. Joka kerta kun pytyn avaa niin tuossa kohtaa on vettä ja alatiiviste on läpimärkä siitä. Voiko johtua esim. siitä että lohkojen tiiviste olisi hiukan väärän kokoinen (Forte)?
Laitoin nyt massaa jokapaikkaan tuon kohdan ympärille, ja annan kuivua. Mutta onko kellään tietoa mikä tuossa mahdollisesti on?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Derbissä hirtti kaasu ja heitin ykkösen silmään kytkin pohjassa, niin kuului paukahdus ja mopon kytkin lopetti irrottamasta kokonaan, eli vaikka heittää kytkin pohjassa vaihteen silmään, mopo lähtee vain suoraan liikkumaan eteenpäin. Mopo on tehnyt tämän kerran ennenkin, ja silloin kytkin kyllä lähti heti suoraan toimimaan, mutta nyt kytkimessä ei ole mitään elon merkkejä. Mitä kannattaa katsoa ensimmäisenä, kun kytkimen avaa?
UPDATE: Kytkin auki, kytkinkruunu oli suht tiukassa akselissa, piti vetää kahdella kädellä irti. Kytkinkruunussa ja kytkinkruunun prikassa oli kummallisia jälkiä, näkyvät kuvissa hieman heikosti. Niistä kohti oli kuoriutunut metallia irti.
http://aijaa.com/uIyZ77http://aijaa.com/Zs3NDm
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
V99
- Pyörä:
- Derbi drd sm
- Paikkakunta:
- Kivijärvi
- Liittynyt:
- 6.8.2013 22:36
Voi olla, että juuri noiden "paskojen" osien takia ei toimi, tai ainakin luulisin niin. Minä ainakin heittäisin osat takaisin kiinni ja, jos sitte ei toimi niin uusia osia tilalle.
PS: Multa löytyis kyseiset osat.
Pistä YV:tä, jos tuut tarvimaan niitä osia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Vähän näyttää siltä, että kytkimessä olisi käynyt joku vierasesine tai se olisi kasattu väärin. Jälkimmäinen kuitenkin lienee mahdotonta, jos kytkin on aikaisemmin pelannut normaalisti.
Tarkastelepa kytkinpuolta rauhassa. Puuttuuko jostain rattaista hampaita tai onko muualta lohjennut paloja? Tuliko öljyn mukana ulos mitään epämääräistä?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Pade-_-
- Liittynyt:
- 24.12.2014 21:12
Moi!
-Kummat kampiakselin petilaakerit sopisi paremmin jokapäiväiseen käyttöön SKF 6204 C4 vai SKF 6204 ETN9/C3H?
-Minkälaisia kokemuksia on noista SKF 6204 ETN9/C3H laakereista?
MURTSIZ
- Pyörä:
- Derbi X-Treme 2004
- Liittynyt:
- 5.4.2014 17:09
Pade-_- kirjoitti:Moi!
-Kummat kampiakselin petilaakerit sopisi paremmin jokapäiväiseen käyttöön SKF 6204 C4 vai SKF 6204 ETN9/C3H?
-Minkälaisia kokemuksia on noista SKF 6204 ETN9/C3H laakereista?
Mielestäni C3 välyksellä olevat on vakiona noissa ja C4 kai on sitten kisasempiin vehkeisiin.
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Onkohan kaasarin säädöissä vikaa kun kaasu pohjassa vapaalla kierrokset heittelee jonkin aikaa ennen kun tasaantuu? Siis ei röpötä vaan:'kierrokset nousee, kierrokset laskee(vähän), nousee, laskee' ja niin eespäin. Ehkä noin puolen sekuntin välein aina laskee..
toivottavasti joky ymmärsi. Tietoo: airsal 50cc, tyhjä putki, 14mm kaasari, 76 suutin, neula keskimmäisessä, vakioputsari.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista