Äänenvaimentimen teko

_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 6.6.2010 19:14

Tein uuden änkän tehariin--> http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/51536 ei parhaasta kuvakulmasta kuvattu :D Onnistui aika hyvin. Lasivillat sisällä ja äänet hiljeni aika hyvin :P
spicedcrap
Pyörä:
suzuki ts50xk -99
Liittynyt:
15.7.2009 19:27

ViestiKirjoittanut spicedcrap » 6.6.2010 20:26

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/54949 tuommosen ite väsäsin
janne84
Pyörä:
Cpi sx 70cc
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
17.8.2008 9:34

ViestiKirjoittanut janne84 » 17.6.2010 21:08

Uutta kapulaa tuli tehtyy, päät vaan terästä ku loppu alumiinit kesken :(
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... oto=520840 Heittäkää jotain kommentii ;-)
Ilmoitukset Erilaisia änkkiä ja helmiäismaaleja
Galleria Projekteja ja työpajan tuotosta
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 19.6.2010 1:39

Monkibomber_93 kirjoitti:Tossa tuli vaan mieleen, kun olen änkkää tekemässa, niin mahtaakohan normaalit änkkävillat kärsiä paljonkin siitä hitsauksesta, kun vedän sen päädyn umpeen? Ja käytössä on vain kaasuhitsaus. Sit tuli mieleen että voisin tehdä sen vaimentavan osan siihen änkän etupäähän ja sit laittaa sinne putkeen jonkun metallilevyn, jättää jonkun pari senttiä tilaa ja sit hitsata sen päätypalan siihen. Kannattaisko mielummin niin?

Sori, vähän sekavaa, mut toivottavasti joku saa selvää.


Paha sanoa, kokeile?
Ite oon käyttäny vaan palovillaa änkissä ja änkän päädyt oon mikillä hitsaillut kasaan.
jakezi95
Liittynyt:
24.2.2009 19:13

ViestiKirjoittanut jakezi95 » 1.7.2010 21:22

oisko teräsvilla hyvä änkässä? onko kokemuksia? ja sitte se reikä putki, kuinka isoja reikiä ja kuinka tiheelle?
janne84
Pyörä:
Cpi sx 70cc
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
17.8.2008 9:34

ViestiKirjoittanut janne84 » 2.7.2010 9:45

Teräsvillasta en osaa sanoa, mutta reijät hyvä olla mahollisimman isoja, siinä 10mm ja vähän alle alkaa olemaan aika maximit, jos on sellaista ''mössövillaa'', levyvillaa jos käyttää niin reijät voi olla ehkäpä vieläkin isommat. Reikiä tietysti niin tiheään kun saat. ;)

Ja siis normi änkkävillasta puhuttiin.
Ilmoitukset Erilaisia änkkiä ja helmiäismaaleja
Galleria Projekteja ja työpajan tuotosta
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 2.7.2010 10:34

Tuli tuossa kevarin änkässä vertailtua näitä "köyhän miehen vaimenninvilloja" Eli talovillaa ja lakanoita :lol: Talovilla vaimensi hieman paremmin, mutta ei kestänyt läheskään niin pitkään kuin lakanat. Talovilla ei kestänyt kuin 10km ja lakanoilla ajelin n.100km ennenkuin palo pois. Tietysti mopossa kestää paljon pidempään. Nyt tulee oikeata villaa nii ei tavitse vaihtaa niitä koko ajan :)
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 2.7.2010 15:27

Talovillaa on monenlaista. On mineraalivilloja (kivi- ja lasivilla), puukuituvilloja (selluvilla) ja jotain muovisekotuksia. Joten ihan varmaan olisi hyvä tietää mitä villaa käytit, koska ainoastaan mineraalivillat ovat palamattomia. Ne ei pala ja ne varmasti kestävät. Itsellä lasivillat äänenvaimentimessa, 3000km ajettu ja edelleen vaimennusteho suunnilleen samoissa tasoissa.
Vaimenninvilla on käytännössä useimmiten jotain mineraalivillaa, isommalla hintalapulla.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
janne84
Pyörä:
Cpi sx 70cc
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
17.8.2008 9:34

ViestiKirjoittanut janne84 » 2.7.2010 16:12

Mistäs kossu haet tuota lasi- tai kivivillaa ja mitenkä pienissä paketeissa sitä saa(?) Kerran kodin terrasta sitä kyselin ja taluttivat semmosen kuution kokosen mötikän luokse :D Siihen määrään saa tehdä monta änkkää!
Ilmoitukset Erilaisia änkkiä ja helmiäismaaleja
Galleria Projekteja ja työpajan tuotosta
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 2.7.2010 16:51

janne84 kirjoitti:Mistäs kossu haet tuota lasi- tai kivivillaa ja mitenkä pienissä paketeissa sitä saa(?) Kerran kodin terrasta sitä kyselin ja taluttivat semmosen kuution kokosen mötikän luokse :D Siihen määrään saa tehdä monta änkkää!

Mökiltä sitä haen, kun rakennushommista jäänyt "pari" paalua, eli ihan maan tolkuttomasti. Ne myy niitä tietääkseni pienimmillään paaleissa, eli juuri semmoisissa todella isoissa satseissa. Kannattaa joltain romikselta kysyä, sellaisilta yleensä löytyy rakennusjätettä myydä todella halvalla ja vähän kaikenkokoisia määriä.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 2.7.2010 17:15

Lasivillaa käytin. En tiiä sit vaikuttiko kun se kevarin putki käy hieman kuumenpana.
Mut tässä ois kuvaa siitä änkästä ---> http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/60821 "Yoshimura" :lol:
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 2.7.2010 18:53

_Sylin_teri_ kirjoitti:Lasivillaa käytin. En tiiä sit vaikuttiko kun se kevarin putki käy hieman kuumenpana.
Mut tässä ois kuvaa siitä änkästä ---> http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/60821 "Yoshimura" :lol:

Aah, nelitahtikevari. No sen pakokaasut on jo niin tolkuttoman kuumia, että lasivilla taitaa alkaa sulamaan.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 12.7.2010 17:13

Eipä tuo oikea vaimenninvillakaan kovin hyvin kestä tuolla kun laittaa kaasua niin putkesta vaan lentää lasikuitua :lol: Mitenkähän teräsvilla toimii? Vähän arveluttaa että lyökö tuo kevari yhtään tulta putkesta, nimittäin sillon ei paljoa jää teräsvillasta jäljelle :D
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 12.7.2010 18:37

_Sylin_teri_ kirjoitti:Eipä tuo oikea vaimenninvillakaan kovin hyvin kestä tuolla kun laittaa kaasua niin putkesta vaan lentää lasikuitua :lol: Mitenkähän teräsvilla toimii? Vähän arveluttaa että lyökö tuo kevari yhtään tulta putkesta, nimittäin sillon ei paljoa jää teräsvillasta jäljelle :D


Minkäs kokoset reiät siel sun sisäputkessas oikein on?
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 12.7.2010 19:25

Skiiware kirjoitti:
_Sylin_teri_ kirjoitti:Eipä tuo oikea vaimenninvillakaan kovin hyvin kestä tuolla kun laittaa kaasua niin putkesta vaan lentää lasikuitua :lol: Mitenkähän teräsvilla toimii? Vähän arveluttaa että lyökö tuo kevari yhtään tulta putkesta, nimittäin sillon ei paljoa jää teräsvillasta jäljelle :D


Minkäs kokoset reiät siel sun sisäputkessas oikein on?


Jaahas.
Jeejee

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista