XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Crc ketjurasvaa on tullu käytettyä. Sitä rasvaa ei sillä tullu oikeestaan muualle ku ketjuihin ja rattaiden olko kehälle sellasina möykkyinä. Paitsi sitten kun huollossa käytettiin ni oli koko takaratasmustia raitoja täynnä
. Ja aika varmasti riittää. Riippuu takahaarukan pittuudesta..
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 12.9.2010 19:06
Castrolin ketjuspray on kans hyvää. Rasvaa ketjut heti ajon jälkeen, se tarttuu paremmin lämpimiin ketjuihin eikä sotke niin paljoa.
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Kolmetoista kirjoitti:Castrolin ketjuspray on kans hyvää. Rasvaa ketjut heti ajon jälkeen, se tarttuu paremmin lämpimiin ketjuihin eikä sotke niin paljoa.
Kiitos tiedosta pitää muistaa ens kerralla
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Kandeiskohan miun napata ketjut irti ja lyyä öljyyn ens yöks? Eilen ajoin jo 25km.. Rullas kyl jonkun aikaa älyttömän paljon paremmin ku aiemmin
.. Öljyy, öljyy..
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Ketjut vaan bensalla puhtaaksi kaikesta (ellei ole o/z/x-rengas) ja sitten vanhassa kattilassa lämmität jäykkää vaihteistoöljyä, ja isket puhtaat ketjut siihen, ja annat olla sinne asti kun vaihteistoöljy jäähtyy/jäykkenee. Lammitys sen takia että sitä menee joka koloon, ja kun se on jäykkää niin se pysyy hyvin siellä. Moottoriöljykin käy, mutta vaihteistoöljy parempaa..tämä kerran pari vuoteen. Sitten välillä putsaa ketjuharjalla ja ketjunputsaus aineella ja ruiskasee ketjuöljyt perään, ajon jälkeen. Ite hinkkasin ketjut puhtaaksi alkuun n. 500km välein mutta totesin että 1000km riittää, ehkä pidempäänkin menisi, riippuen vähän millasilla teillä ajaa ja millainen sää..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Tarkoitatko että johonkin astiian bensiiniä ja siihen joksikin aikaa ketjut uimaan? Onko muita vaihtoehtoja vaihteistoöljyn lämmittämiseen,kun ei oikeen keittiössä niitä viitti kärytellä...
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
tartteekoha ostaa uusia ketjuja ku nyt on välit 12 ja 52 ja oon ostamas 11 ja 65 ?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Juu juurikin noin, välillä vähän käy heiluttamassa niitä, ja lopuksi harjaa kunnolla, bensaa apuna käyttäen. Eipä oikeen muuta tule mieleen, joku lämpöä kestävä astia, vanha kattila lienee paras. Jollain kuumailmapuhaltimella tmv voi tietty yrittää, sekottaa ja lämmittää sinne asti että notkeaa, ketjut sekaan ja antaa jäähtyä, välillä voi heilutella vähän. Ja tosiaan sais olla tota "normi" 10w40 jäykempää.. 80w90 tmv. Samaa öljyähän voit käyttää useasti, eihän se miksikään mene. Lämmittää vaan aina uudelleen.
Todellakin tarviaa. Ja ite en suosittele tommosia huutovälejä, mutta ethän sä sitä kysynyt.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Okkei.. Eipä nuo 10km matkalla ollu pahemmin lämmenny ja käs män mustaks ku koitti ketjuja
. Mut pittää napata noi irti ja laittoo öljyyn uimaan. En kyl tiiä löytyykö noin jäykkää öljyy kotonta.. Siis jottain jäykkee vahteisto öljyy? Eihän sitä kyl mee ku pari desii ja jos kerta voi uudelleen käyttää ni vois vaikka käyä ostamassa jostain
.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
MhFuriaMax- kirjoitti:tartteekoha ostaa uusia ketjuja ku nyt on välit 12 ja 52 ja oon ostamas 11 ja 65 ?
Itse laittaisin jonkun 11/60 tai 14/65 Jälkimmäisiä oon itse koittanut ja hyvältä tuntu ajaa niillä.
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Sekin riippuu vireistä. Miulla 11-60 ja ne on aika soppelit vakiolle. Kiihtyis h*lvetin hitaasti jos löis 14 piikkisen etulötkän vakioon
.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Trokaaja
- Liittynyt:
- 30.10.2011 15:27
Mikä se sääntö on että edessä parillinen niin takana pariton? Mihin se perustuu? Itse laittamassa 13-65 vakioon
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
En mie oo kuullukkaan tommosesta "säännöstä"
Otin nyt sitten ketjut irti ja löin öljyyn. Ne on siis mobilin vactra no 2 öljyssä joka on iskän mielestä parasta ketjuille.. Sitkö ne pitäs kevyesti putsata ettei kaikki paikat oo ihanassa rasva paskassa??
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Ravistaa ja pyyhkäsee ylimääräset pois.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Trokaaja kirjoitti:Mikä se sääntö on että edessä parillinen niin takana pariton? Mihin se perustuu? Itse laittamassa 13-65 vakioon
Tätä topicia vähä taakse päin ja joku siinä selosti kun on parittomat rattaan piikit niin ketju osuu tietyihin koloihin? Siis en itsekkään tajua
Eli mieki haluun tietää jos vakioon laittaa 13/65 mitä se sillon sanoo? kiihtyykö parremmin kuin 11/53?
vai onko ihan huuhaa puuhaa ettei kannata?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista