makkeliino
- Liittynyt:
- 27.8.2013 18:01
apikkamies_ kirjoitti:Toi on tuttua. Itelläkin teki apikka tota männän vaihdon jälkeen. Syynä nyt sillon oli tuorevoiteluvaijerin katkeaminen. Katoppa ihan piruuttas onko se kunnossa. Sitten on myös sellainen mahdollisuus että kävisi laihalla mutta en usko. Kato myös että öljypumppu toimii.
Ihan hyvin näyttäs öljynsyöttö toimivan ku nytten vakioputken ollessa kiinni nii puskee aika paksua savua.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Oletan että "päästellä menemään" tarkottaa kierrosten tapissa vingutusta jonkun aikaa. Mikäli oon oikeessa niin suosittelen olemaan juurikaan sitä harrastamatta, varsinkaan kun mopo oireista päätellen lämpöleikkaa sen johdosta. Voi tietysti olla, että se käy vielä vähän laihalla ja vaatisi muutaman numeron isomman suuttimen, eli kokeile vielä vaikka miten toimisi 95:lla. Meinaa 12 numeroa vaikuttaa aika pieneltä suurennukselta kun laitetaan vakioon tehari. Oman riejun kohdalla pelkkä puolityhjä vakioputki vaati 20 kokoa isomman.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Onko kellään kokemuksia että rajotin olisi pelastanut teharin kanssa veroilta? Vai onko siitä rajoittimesta mitään hyötyä?
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Oma mielipide on, että jos pelkäät veroja niin jätä ne huiput alle 65. Ikinä ei ole varmaa, etteikö poliisi löytäisi sitä rajotinta tai jossain tapauksessa ei välttämättä ole edes tilaisuutta laittaa sitä päälle.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Kertokaas joku tehari millä kulkee vakioväleillä about 75-80 (apikkaan) ja saa myös tarjota HALVALLA.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Valoja nyt, vakiovälit on teharille käytännössä aina ihan liian kevyet, eikä mopoa ole mitään järkeä rääkätä niillä. Mopo kulkee millä tahansa teharilla 80, mutta ei vakioväleillä. Vakioputkellakin pääsee sen 80, mutta kiihtyvyys on mitä on.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Kyllä minusta 11-53 kuulostaisi teharin kanssa ihan normaali väleille.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
No jaa, ite käytin jonkun aikaa puolityhjällä vakioputkella 14-62 välejä ja mopo veti vielä ihan mukavasti. Sanoppa paljonko se apikka tällä hetkellä kulkee ja paljonko koneessa on silloin kierroksia?
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Nyt vakioputken kanssa 11-60 välit ja menee sen 65 ja kierrokset abaut 10k. Tallista löytyy 53 takaratas.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
No joo, pikasesti laskeskeltuna 11-53 väleillä 80km/h saavutetaan teoriassa 11500 rpm paikkeilla, mikä on vielä järjellinen lukema, mutta suosittelen silti piikin isompaa eturatasta. Sillä saisit koneen käymään sopivia kierroksia matka-ajossa, mutta myös kiihtyvyyden säilyttäen.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Jjuu.
Rahalla saa, Wärrällä pääsee.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Itselläni koko viime kesän 11-53 välit ja E-Nox kiinni. Saa vaihteita rämpätä hiukan liian usein, mutta kiihtyvyys on kyllä jotain päätähuimaavaa. Ja huiput oli sen 81@gps vakiopytyllä yms. eikä silloinkaan ollut ihan täydellisissä säädöissä. 12-53 voisi olla juuri sopivat jos kevyet välit haluaa teharin kanssa.
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Nyt on Yasuni Cross ML kiinni Gilerassa. Sopivan alhaalta lähtee tehopiikki ja muutenkin mukava ajaa. Rajotettu cdi ei aluksi haitannut, mutta nyt alkaa jo vähän tympimään, kun se kelaa niin nopeasti rajottimelle. Tosin ihan hyvä vaan, koska muuten varmaan ajelisin kokoajan ylinopeutta, kun joutuu ajamaan aina piikillä
Nyt se menee gepsiin 60-61kmh 13-65 väleillä.
Säädöt vaan vähän pielessä. Kylmänä toimii todella hyvin, mutta heti lämmettyä alkaa tehokuopat, röpöttäminen ja heikko kaasun vastaavuus. Nyt 92 suutin ja neula varmaan vakioasennossa.
Tuomas.I
- Liittynyt:
- 19.3.2013 19:25
Driver7 kirjoitti:Nyt on Yasuni Cross ML kiinni Gilerassa. Sopivan alhaalta lähtee tehopiikki ja muutenkin mukava ajaa. Rajotettu cdi ei aluksi haitannut, mutta nyt alkaa jo vähän tympimään, kun se kelaa niin nopeasti rajottimelle. Tosin ihan hyvä vaan, koska muuten varmaan ajelisin kokoajan ylinopeutta, kun joutuu ajamaan aina piikillä
Nyt se menee gepsiin 60-61kmh 13-65 väleillä.
Säädöt vaan vähän pielessä. Kylmänä toimii todella hyvin, mutta heti lämmettyä alkaa tehokuopat, röpöttäminen ja heikko kaasun vastaavuus. Nyt 92 suutin ja neula varmaan vakioasennossa.
Joo Yasuni Cross ML itselläni detsissä mukava ajaa antaa kunnon piikin mikä ei ole mikään repivä. Ainoa asia mikä oli aivan perseestä oli kurin poraaminen -.- Muutenhan aivan mainio putki. Varsinkin kun tuo änkkä pitää melut hyvin sisällään
junavaunu
- Pyörä:
- Aprilia sx 50
- Liittynyt:
- 28.5.2013 14:29
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista