Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
HegeX_ kirjoitti:Tänää keksin miten
EHKÄ vois tehtä pienen vaimentimen, joka vaimentaa varmasti paremmin ku perus läpivirtaus änkkä. Elikkä jos tekee esim 200mm pitkän
ovaalin vaimentimen ja sisäpilli(halk 20mm) tulee sisään keskelä, mutta kääntyy hieman alas 90 asteen(ellei halua offset kiinnitystä) kulmassa ja jatkuu sitten melkein änkän toiseen päähän. sieltä 180 astetta takasin päin ja toiseen päähän ja taas 180 astetta ja sitte soisessa päässä 90 astetta alas ja keskeltä ulos. Tuleekohan liian pitkä, äkkiseltää laskettuna melkei 60cm tulis reikäputkelle pituutta, ja jääkö tarpeeks tilaa villalle?
Tottakai se vaimentaa sitä enemmän mitä pidempi vaimennin on, ja sitähän tuossa haetaan, vaikkakin mutkan kautta, sananmukaisesti. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että aina se pituus kasvattaa vastusta, tuollaisessakin vaimentimessa. Lisäksi tuo konstruktio on turhan monimutkainen.
Samaan pääsisi laittamalla päällekkäin kaksi (tai halutessaan jopa kolme) tavallista läpivirtausänkkää, jotka perästä yhdistäisi 180 asteen mutkalla ja etupäästä taas vastaavalla mutkalla häntä taaksepäin, tai sinne kolmanteen änkkään. Ja jos sitten haluaa, niin voisihan tuollaisen koko aparaatin asentaa kuoren sisälle.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
_Sylin_teri_
- Pyörä:
- KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 25.4.2009 19:32
Sarvi-Perkele kirjoitti:HegeX_ kirjoitti:Tänää keksin miten EHKÄ vois tehtä pienen vaimentimen, joka vaimentaa....
Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että aina se pituus kasvattaa vastusta, tuollaisessakin vaimentimessa.
Ite oon vähän sitä mieltä että on ihan sama montako mutkaa tällästen kuritomien mopojen änkässä on kun pakokaasu ei liiku kovin räväkästi näissä vajaatahtisissa. 30mm putkesta kun mutkia väännät niin ei pitäisi ongelmaa virtausten suhteen
25mm putki riittänee mopohommiin mainiosti
Multiviri
- Pyörä:
- Mersu
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 30.9.2007 22:48
_Sylin_teri_ kirjoitti:Ite oon vähän sitä mieltä että on ihan sama montako mutkaa tällästen kuritomien mopojen änkässä on kun pakokaasu ei liiku kovin räväkästi näissä vajaatahtisissa. 30mm putkesta kun mutkia väännät niin ei pitäisi ongelmaa virtausten suhteen
25mm putki riittänee mopohommiin mainiosti
Ei se yammu nyt niin kauheen äkänen oo että sillä kannattaa tulla tänne leijumaan... Sullahan on varmaan WNB Yoshimurassa 70mm putkea sisällä ettei ahdista sitä valtavaa tehoa mitä se yammu sisuksistaan suoltaa?
Ei oo Mersun voittanutta...
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Multiviri kirjoitti:_Sylin_teri_ kirjoitti:Ite oon vähän sitä mieltä että on ihan sama montako mutkaa tällästen kuritomien mopojen änkässä on kun pakokaasu ei liiku kovin räväkästi näissä vajaatahtisissa. 30mm putkesta kun mutkia väännät niin ei pitäisi ongelmaa virtausten suhteen
25mm putki riittänee mopohommiin mainiosti
Ei se yammu nyt niin kauheen äkänen oo että sillä kannattaa tulla tänne leijumaan... Sullahan on varmaan WNB Yoshimurassa 70mm putkea sisällä ettei ahdista sitä valtavaa tehoa mitä se yammu sisuksistaan suoltaa?
Joo antaahan tuo lähes 15 heppaa vakiona. Se on jokseenkin saman verran kun mun 65 cc Tuna aikanaan. Ja lähdöissähän tommonen jäis Tunalle kuin ns. "tikku paskaan".
Jos asiaakin vähän sekaan, niin sen isompi ääni mitä isompi reikä. Eli en tiedä onko järkee tehdä metrin pituista vaimenninta hirveellä reiällä, jolloin se kyllä virtaa muttei vaimenna.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
LaneKit
- Pyörä:
- Haussa
- Paikkakunta:
- Perähikiä
- Liittynyt:
- 20.5.2009 20:20
Ei sylinteri varmaa pahal tarkotanu tota viestii, et ei lähetä vittuilulinjalle heti
Kyl nelaripiikkimiehet tietää itekki ajavansa luuskal, mut ei siin mitää, itekki voisin harkita ajavani.
HOXHOXHOX!!
http://www.fi.easyparts.nl/showarticles ... nelli.html kattokaas pojat ja tytöt mite halpoi änkkii tos on, tiiän kyl et on "skodee" mut esim. toi musta reversen änkkä näyttäis tajuttoman hienolt esim. derbis. Menee suoraa kii derbin, tk:n yms. laippaa.
Ja voin kokemuksel sanoo et on laadukast
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
LaneKit kirjoitti:Kyl nelaripiikkimiehet tietää itekki ajavansa luuskal, mut ei siin mitää, itekki voisin harkita ajavani.
OT (avautuminen): Kerran oon ajanu nelaripiikillä, mikä se Hondan katumalli nyt onkaan (cbr?), ja se oli kyllä ehdottomasti hirvein kaksipyöräinen mitä oon kokeillu, se suorituskyky (tai siis sen puute) oli jotakin ihan absoluuttisen kammottavaa. Erityisen kammottavaa siitä tekee se, että härvelin ulkonäkö lupaa aivan he-le-ve-tin paljon enemmän kuin mitä kone pystyy lunastamaan. Sillä vehkeellä tuli jo mopoa ikävä. Siis joo, kyllähän sillä maallisen tomumajansa niukalti siirtää paikasta A paikkaan B (jos ei ole kiire), mutta minkäänlainen nautinto suorituksen aikana ei tule kysymykseen. Hrrrr...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
_Sylin_teri_
- Pyörä:
- KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 25.4.2009 19:32
MIKSI kaikki otti tuon vittuiluna?
Tottahan se on ettei näissä mopoissa kovin suurta pakokaasun virtausta ole. Ja jos änkkä sattuukin vähän ahdistamaan poraat hieman kuria ellei ole kokonaan irti.
LaneKit
- Pyörä:
- Haussa
- Paikkakunta:
- Perähikiä
- Liittynyt:
- 20.5.2009 20:20
Samaa mietin itekki, en huomannu mitää vittuiluu, mut kaikki vaa alko aukomaa päätä. Ja iha oikees olit kyl tost, 25mm putki on täysin riittävä, varsinki ku vertaa välipillinki paksuutee
OT: Sarvi, oot iha oikees, itekki ajoin kerra cebaril, ni tuntu sen jäkee nii hyvälle hypätä xps:n sarvii, ei käyny yhtää kateeks Virhelyönti hondalta, ku vertaa edeltäjää, eli NSR.
Nikoszi
- Pyörä:
- 89" PV
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 21.9.2010 20:56
pv:seen uutta änkkää oon laittamas,oisko muita vaihtoehtoja saada kiinni ku hitsaus?
ps. NOPEETA?!
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Miksipä ei. Esim joku lämpöä kestävä kumin palanen, joka letkuklemmareilla kireälle.
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
Fait
- Pyörä:
- Peugeot Xps, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 14.7.2008 12:54
Kumpi vaimentaa paremmin, ~17mm sisähalkasijal oleva metrakitin vaimentimen reikäpilli (thrower), vai 22mm sisähalkasijal oleva n. 38cm pitkä reikäpilli, josa on joku 0,5mm pienemmät reijät kuin metrakitis, mut enemmän ja vähän tiheemmin..?
Tehdään maalaustöitä, ota yhteyttä yv!
Fait
- Pyörä:
- Peugeot Xps, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 14.7.2008 12:54
Kumpi vaimentaa paremmin, ~17mm sisähalkasijal oleva metrakitin vaimentimen reikäpilli (thrower), vai 22mm sisähalkasijal oleva n. 38cm pitkä reikäpilli, josa on joku 0,5mm pienemmät reijät kuin metrakitis, mut enemmän ja vähän tiheemmin..?
Tehdään maalaustöitä, ota yhteyttä yv!
Nikoszi
- Pyörä:
- 89" PV
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 21.9.2010 20:56
saako kaupoista 20mm prikkoja? jos kaks semmosta ostais, toinen kiinni vakioputkeen ja toinen änkkää? sitte 3 reikää ja pulteilla toisiinsa kii? tiivistettä väliin tai jtn. massaa?
mikä massa kestäis lämpöä sen verran? sikaflex?
shule
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 4.12.2009 23:20
Miten sais ton derbi vakioänkän kiiltämään ku nyt on tollanen ruosteine? Ei oo mtn laikkaa.
alj
- Pyörä:
- Pyöreä
- Liittynyt:
- 20.8.2010 16:36
Nikoszi kirjoitti: mikä massa kestäis lämpöä sen verran? sikaflex?
Laita pakoputki kittiä.
shule kirjoitti:Miten sais ton derbi vakioänkän kiiltämään ku nyt on tollanen ruosteine? Ei oo mtn laikkaa.
Eikö se vakioänkkä ole rosteria? Teräsharjalla tai hiomapaperilla lähtee ne ruosteet(siis jos se ei ole rosteria). Jossakin näin porakoneesen kiinnitettäviä hiomalaikkoja sillä sais jo melko kätevästi. Mutta jos aiot änkän käsin hioa niin kyllä siinä kärsivällisyyttä saa olla
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista