Äänenvaimentimet

Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 2.12.2010 11:31

HegeX_ kirjoitti:Tänää keksin miten EHKÄ vois tehtä pienen vaimentimen, joka vaimentaa varmasti paremmin ku perus läpivirtaus änkkä. Elikkä jos tekee esim 200mm pitkän ovaalin vaimentimen ja sisäpilli(halk 20mm) tulee sisään keskelä, mutta kääntyy hieman alas 90 asteen(ellei halua offset kiinnitystä) kulmassa ja jatkuu sitten melkein änkän toiseen päähän. sieltä 180 astetta takasin päin ja toiseen päähän ja taas 180 astetta ja sitte soisessa päässä 90 astetta alas ja keskeltä ulos. Tuleekohan liian pitkä, äkkiseltää laskettuna melkei 60cm tulis reikäputkelle pituutta, ja jääkö tarpeeks tilaa villalle? :lol: :idea:


Tottakai se vaimentaa sitä enemmän mitä pidempi vaimennin on, ja sitähän tuossa haetaan, vaikkakin mutkan kautta, sananmukaisesti. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että aina se pituus kasvattaa vastusta, tuollaisessakin vaimentimessa. Lisäksi tuo konstruktio on turhan monimutkainen.

Samaan pääsisi laittamalla päällekkäin kaksi (tai halutessaan jopa kolme) tavallista läpivirtausänkkää, jotka perästä yhdistäisi 180 asteen mutkalla ja etupäästä taas vastaavalla mutkalla häntä taaksepäin, tai sinne kolmanteen änkkään. Ja jos sitten haluaa, niin voisihan tuollaisen koko aparaatin asentaa kuoren sisälle.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 2.12.2010 17:43

Sarvi-Perkele kirjoitti:
HegeX_ kirjoitti:Tänää keksin miten EHKÄ vois tehtä pienen vaimentimen, joka vaimentaa....

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että aina se pituus kasvattaa vastusta, tuollaisessakin vaimentimessa.

Ite oon vähän sitä mieltä että on ihan sama montako mutkaa tällästen kuritomien mopojen änkässä on kun pakokaasu ei liiku kovin räväkästi näissä vajaatahtisissa. 30mm putkesta kun mutkia väännät niin ei pitäisi ongelmaa virtausten suhteen :D 25mm putki riittänee mopohommiin mainiosti :)
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 2.12.2010 17:57

_Sylin_teri_ kirjoitti:Ite oon vähän sitä mieltä että on ihan sama montako mutkaa tällästen kuritomien mopojen änkässä on kun pakokaasu ei liiku kovin räväkästi näissä vajaatahtisissa. 30mm putkesta kun mutkia väännät niin ei pitäisi ongelmaa virtausten suhteen :D 25mm putki riittänee mopohommiin mainiosti :)

Ei se yammu nyt niin kauheen äkänen oo että sillä kannattaa tulla tänne leijumaan... Sullahan on varmaan WNB Yoshimurassa 70mm putkea sisällä ettei ahdista sitä valtavaa tehoa mitä se yammu sisuksistaan suoltaa?
Ei oo Mersun voittanutta...
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 2.12.2010 19:22

Multiviri kirjoitti:
_Sylin_teri_ kirjoitti:Ite oon vähän sitä mieltä että on ihan sama montako mutkaa tällästen kuritomien mopojen änkässä on kun pakokaasu ei liiku kovin räväkästi näissä vajaatahtisissa. 30mm putkesta kun mutkia väännät niin ei pitäisi ongelmaa virtausten suhteen :D 25mm putki riittänee mopohommiin mainiosti :)

Ei se yammu nyt niin kauheen äkänen oo että sillä kannattaa tulla tänne leijumaan... Sullahan on varmaan WNB Yoshimurassa 70mm putkea sisällä ettei ahdista sitä valtavaa tehoa mitä se yammu sisuksistaan suoltaa?


Joo antaahan tuo lähes 15 heppaa vakiona. Se on jokseenkin saman verran kun mun 65 cc Tuna aikanaan. Ja lähdöissähän tommonen jäis Tunalle kuin ns. "tikku paskaan".

Jos asiaakin vähän sekaan, niin sen isompi ääni mitä isompi reikä. Eli en tiedä onko järkee tehdä metrin pituista vaimenninta hirveellä reiällä, jolloin se kyllä virtaa muttei vaimenna.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 2.12.2010 19:27

Ei sylinteri varmaa pahal tarkotanu tota viestii, et ei lähetä vittuilulinjalle heti :lol: Kyl nelaripiikkimiehet tietää itekki ajavansa luuskal, mut ei siin mitää, itekki voisin harkita ajavani.


HOXHOXHOX!!
http://www.fi.easyparts.nl/showarticles ... nelli.html
kattokaas pojat ja tytöt mite halpoi änkkii tos on, tiiän kyl et on "skodee" mut esim. toi musta reversen änkkä näyttäis tajuttoman hienolt esim. derbis. Menee suoraa kii derbin, tk:n yms. laippaa.
Ja voin kokemuksel sanoo et on laadukast ;)
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 2.12.2010 23:51

LaneKit kirjoitti:Kyl nelaripiikkimiehet tietää itekki ajavansa luuskal, mut ei siin mitää, itekki voisin harkita ajavani.


OT (avautuminen): Kerran oon ajanu nelaripiikillä, mikä se Hondan katumalli nyt onkaan (cbr?), ja se oli kyllä ehdottomasti hirvein kaksipyöräinen mitä oon kokeillu, se suorituskyky (tai siis sen puute) oli jotakin ihan absoluuttisen kammottavaa. Erityisen kammottavaa siitä tekee se, että härvelin ulkonäkö lupaa aivan he-le-ve-tin paljon enemmän kuin mitä kone pystyy lunastamaan. Sillä vehkeellä tuli jo mopoa ikävä. Siis joo, kyllähän sillä maallisen tomumajansa niukalti siirtää paikasta A paikkaan B (jos ei ole kiire), mutta minkäänlainen nautinto suorituksen aikana ei tule kysymykseen. Hrrrr...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 3.12.2010 12:56

MIKSI kaikki otti tuon vittuiluna? :roll: Tottahan se on ettei näissä mopoissa kovin suurta pakokaasun virtausta ole. Ja jos änkkä sattuukin vähän ahdistamaan poraat hieman kuria ellei ole kokonaan irti.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 3.12.2010 19:24

Samaa mietin itekki, en huomannu mitää vittuiluu, mut kaikki vaa alko aukomaa päätä. Ja iha oikees olit kyl tost, 25mm putki on täysin riittävä, varsinki ku vertaa välipillinki paksuutee :)

OT: Sarvi, oot iha oikees, itekki ajoin kerra cebaril, ni tuntu sen jäkee nii hyvälle hypätä xps:n sarvii, ei käyny yhtää kateeks :D Virhelyönti hondalta, ku vertaa edeltäjää, eli NSR.
Nikoszi
Pyörä:
89" PV
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
21.9.2010 20:56

ViestiKirjoittanut Nikoszi » 10.12.2010 15:49

pv:seen uutta änkkää oon laittamas,oisko muita vaihtoehtoja saada kiinni ku hitsaus? :|
ps. NOPEETA?!
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 10.12.2010 17:52

Miksipä ei. Esim joku lämpöä kestävä kumin palanen, joka letkuklemmareilla kireälle.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Fait
Pyörä:
Peugeot Xps, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.7.2008 12:54

ViestiKirjoittanut Fait » 10.12.2010 17:59

Kumpi vaimentaa paremmin, ~17mm sisähalkasijal oleva metrakitin vaimentimen reikäpilli (thrower), vai 22mm sisähalkasijal oleva n. 38cm pitkä reikäpilli, josa on joku 0,5mm pienemmät reijät kuin metrakitis, mut enemmän ja vähän tiheemmin..?
Tehdään maalaustöitä, ota yhteyttä yv!
Fait
Pyörä:
Peugeot Xps, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.7.2008 12:54

ViestiKirjoittanut Fait » 10.12.2010 17:59

Kumpi vaimentaa paremmin, ~17mm sisähalkasijal oleva metrakitin vaimentimen reikäpilli (thrower), vai 22mm sisähalkasijal oleva n. 38cm pitkä reikäpilli, josa on joku 0,5mm pienemmät reijät kuin metrakitis, mut enemmän ja vähän tiheemmin..?
Tehdään maalaustöitä, ota yhteyttä yv!
Nikoszi
Pyörä:
89" PV
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
21.9.2010 20:56

ViestiKirjoittanut Nikoszi » 12.12.2010 12:49

saako kaupoista 20mm prikkoja? jos kaks semmosta ostais, toinen kiinni vakioputkeen ja toinen änkkää? sitte 3 reikää ja pulteilla toisiinsa kii? tiivistettä väliin tai jtn. massaa? :) mikä massa kestäis lämpöä sen verran? sikaflex? :roll:
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20

ViestiKirjoittanut shule » 13.12.2010 19:32

Miten sais ton derbi vakioänkän kiiltämään ku nyt on tollanen ruosteine? Ei oo mtn laikkaa. :)
alj
Pyörä:
Pyöreä
Liittynyt:
20.8.2010 16:36

ViestiKirjoittanut alj » 13.12.2010 20:49

Nikoszi kirjoitti: mikä massa kestäis lämpöä sen verran? sikaflex? :roll:

Laita pakoputki kittiä.
shule kirjoitti:Miten sais ton derbi vakioänkän kiiltämään ku nyt on tollanen ruosteine? Ei oo mtn laikkaa. :)

Eikö se vakioänkkä ole rosteria? Teräsharjalla tai hiomapaperilla lähtee ne ruosteet(siis jos se ei ole rosteria). Jossakin näin porakoneesen kiinnitettäviä hiomalaikkoja sillä sais jo melko kätevästi. Mutta jos aiot änkän käsin hioa niin kyllä siinä kärsivällisyyttä saa olla :)
http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista