Pitääkö kampiakselin olla keskellä kampikammiota? Paljon pitää olla minimissään rakoa kampiakselin ja lohkon välissä? Minulla menee 0.80mm rako kytkin puolen lohkon ja kampuran väliin, onko sopiva rako?
Mikäköhän osa derbistä menis nyt vaihtoon kun kävin ajelemassa soramontulla (tuskinpa on se syynä) ja nyt kuuluu koneen oikealta puolelta nakutusta joka nopeutuu kierrosten mukana. Ei kuulu vapaalla kun painaa kytkintä, eikä silloin kun vauhdista painaa takarenkaan lukkoon. Eli siis vaihteistosta jotain menny? Kytkinposken nyt aukasen ekana jos siellä näkyis jotain että en ihan turhaa konetta pura
E: Niinku vähän epäilinki ei siellä mikään ollut vialla. Mutta yks niistä kytkinjousien pulteista oli paljon korkeammalla kun muut niin pitäskö kytkintäki remppailla samalla? Laitoin ne ruuvit viimeksi kyllä samalle tasolle.
Käynnistys akselista lukkorengas meni rikki ja hidastusjousi(?) lähti pois paikoiltaan ja alko pitää kolinaa kierrosten mukaan, nyt sain polkimen toimimaan mutta vielä kuuluu kolinaa. Tuossa video
Kytkin jouset oli kaikki kiinni, eikai tässä auta muutakun ottaa kytkinkruunu ym. pois ja toivoa että vika löytyy sieltä. Ajattelin tässä kysyä jos jollain on ollu kans samaa vikaa.
Elisiistota derbi alkanu tekemään semmosia että kun ajaa möykkysellä tiellä/kallistaa mopoa/kun vetää kytkinpommin millä vaihteella tahansa mistä vauhdista tahansa niin röpöttää/jättää sytyttämättä välillä? Tätä ei siis tapahdu joka kerta mutta lähes aina kun vetää kytkinpommia. Ja se röpötys/sytytyksen pätkiminen jatkuu jonkin aikaa. Myöskin joskus alkaa huutamaan mutta en oo varma liittyykö tähän mitenkään.
Mietin että voisko bensapinta heitellä että välillä ei saa bensaa? Toisaalta jos kovasta vauhdista tekee kytkinpommin niin ei se mopo paljoa heilahda että voisi pinta lähteä heittelemään.. Taikka sähkövikakin voi varmaan olla(?)
Liukuvasaralla jonkunlaisen ankkuroituvan ruuvin avulla tai sitten oikealla ulosvetimellä. Diykin mahdollista, mutta en voi mennä suosittelemaan, ite nimittäin paskoin koko lohkon, kun päätin irroittaa sen laakerin sieltä ilman oikeita työkaluja sillä mentaliteetilla, että "sinävittutuletnytsieltäsaatanaulos".
Itse porasin parin millin reiän lohkon toiselle puolelle ja löin irti, ei hyvä ratkaisu mutta oli kiire eikä työkaluja ollut viikonloppuna saatavilla. En suosittele ellei oikeasti ole ihan pakottava tarve tehdä moista patenttia. Reiän paikkasin ennen uuden laakerin asentamista kestävällä epoksilla / kemiskillä, hyvin on toiminut.
Hullukshan tässä tulee ku derbilian meni ostamaan ... Kytkinkoppa ei irtoa, ei sitten millään, ihan ku kiksin akseli jumittais sen jotenki, tai ainaki sen kohilta jumittaa. Kellään ollu samanlaista tapausta tai edes vinkkejä? Vasen lohko irtos ihan nätisti kyllä, jos siitä tiedosta mitään hyötyä tässä on.
Täh, etkai nyt sentää Riejua oo mihinkään vaihtanu?
Mutta joo, sen kytkinkopan kanssa on aina hieman kikkailua. Kannattaa naputella kumivasaralla sitä käynnistysakselin päätä ja myös kopan sivuja, yleensä silleen lähtee nätisti pois.
Mulla oli yhdestä koneesta leiponut kytkimen painelaakeri kytkinkopan kanssa metallilastupullia eikä irronnut väkivaltaa käyttämättä sitten millään. Tuntui olevan kiinni juuri tuosta kiksin kohdalta mutta syy löytyi vasta avatessa.