Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Kuvahausta löysin jotain kuvia missä siinä säätöruuvisssa tosiaan oli kiristysmutteri. Eilen kun toista kertaa avasin kytkimen, niin ei tuota mutteria ollut. Enkä muista, että olisin myöskään ensimmäisellä avauskerralla siihen koskenut. Painelevyssä näkyy kyllä jäljet, että siinä on mutteri joskus ollut. En vaan ymmärrä että missä välissä olisi tuo mutteri voinut kadota. Mistä mahtaisi kyseisen mutterin saada?
Rikzaah
- Pyörä:
- Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Kato vaikka mc scatterin varaosa osastolta.. rautakaupat... biltema ymm.
........
MeRiejusta
- Pyörä:
- ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
TUli pannutettua, niin onko vaikeaa vaihtaa tuota vaihdeakselia ja sen stefaa... eikai koko konetta tarvitse avata?
Sakkoja sakkoja
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
Stefan saa kyllä irroitettua ulkopuolelta helposti iskemällä siihen vaikka ruuvin sisään ja lukkopihdeillä vetämällä pois, mutta vaihdepolkimen akselia ei saa irti purkamatta koko konetta aivan atomeihin, vaihteistoa ja kampuraa myöten. Jos se akseli on ihan rullalla ja kusee öljyt koneesta niin siinä on iso remppa edessä.
MeRiejusta
- Pyörä:
- ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
JOo eikai se auta kun viedä huoltoon koko vehje
Sakkoja sakkoja
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Ei mulla muuta sitte ku, että hintaa tulee aivan varmasti useita satoja euroja huoltoon viedessä. Itse tekemällä pystyisit vaihtamaan parilla sadalla tuohon koneeseen samalla kaikki laakerit ja kampiakselin, ja lisäksi oppisitkin jotain
riksu26
Kaikki ei välttämättä uskalla/halua, koska pelkää, että ei enää saa läjään, ei ole aikaa/tarvittavia välineitä.
mäxämeen
- Pyörä:
- Aprilia MX 50, Keeway Focus R EX: GXT 125cc, Suzuki S1
Miten saisin lohkot kampparin molemmilta puolilta auki?
Tein peruskoneremppaa ja kun kasasin vaihteiston sun muut ja aloin laittamaan lohkoja kiinni ni sain kampparin menemään laakereista sisään kylmentämällä kampparin ja kuumentamalla laakerit mutta nytkun laitoin vaihteiston päin helvettiä ni pitäs saada takasin auki ja ei lähe oikee mitenkää.. Kumavasaralla oon hakkannu puol tuntia ja talttapäällä kammennu niistä kampeemisrei'istä ja tuloksena on se että oon saanu sitä auki ehkä sellasen 3mm.. Mikä avuksi:D?
riksu26
Mistä tosta munarallista lasketaan ne öljyt pihalle? Kattonu vaikka mistä ja lampun kanna, muttakun en vaan löydä
Tai sitten oon vaan niin sokea
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Moottorin alla on tyhjennysnippa. Se auki, ja lisäysnippa auki, niin tulee öljyt vielä nopeammin ulos.
riksu26
Eli mä vaan olen sokea
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
Se tyhjennysruuvi on ihan tavallisen näköinen 13mm kannalla oleva pultti, joka näkyy ainoastaan kytkinpuolen alapuolelle kurkkaamalla
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
Otin sulle vielä kuvan selventämään asiaa, eli tossa mustalla merkatussa reijässä kököttää messingin värinen 13mm öljyproppu jonka avaamalla tyhjenee lootaöljyt.
riksu26
Aaa, ok.
Pitää hommata öljyä ens viikolla ja vaihtaa ne.
janne1997
- Pyörä:
- HM crm derapage competition
mitä eroa on AM6 ja AM6A koneella?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista