Joo kytkintapin pyörittelyllä ja kytkinkopasta kone alaspäin ravistelemalla se sit vihdoin ja viimein lähti. Ihmettelen vaan et miks toi kytkintappi ei tuu ulos tuolta kopasta, stefaki piti kalastella pois talttapäällä
Tuli tuossa keväällä vaihdeuttua uudet kytkinlevyt/jouset. Öljyksi laitoin jotain hondan mp-öljyä, kun ei ollut castrollia himassa. En tullut mopoa ajaneeki pitkään aikaan tuon rempan jälkeen, kokeilin vaan mopon käynnissä ollessaa että kytkin pitää. Noh, tuossa vähän aikaa sitten lähdin mopolla ajamaan ja muuten kytkin pelaa niinkuin pitääkin, paitsi kun kierrokset nousee tarpeeksi, alkaa se luistamaan. Vahdoin sitten ne öljyt castrolliin mutta ei vaikutusta. Voiko olla että kytkinlevyt imeny sitä hondan öljyä ja ei tykänny siitä? Mitä muuta vois kokeilla?
Sopii, joudut laittamaan vaan prikan siihen ettei kierre pohjaa kun vanhanmallisessa tulee se tuorevoitelu ja vesipumppun ratas vielä ensiörattaan päälle.
Vaikuttaako yksi puuttuva kytkinjousi kytkimen toimintaan? Kun meni siitä tappi poikki johon jouset kiristetään? Voiko moottorin kasata vanhoja tiivisteitä käyttäen?
Ok, koitan kysyä ensin kavereilta olisiko niillä myynnissä.
Teleman kirjoitti:Käynnistys akselista lukkorengas meni rikki ja hidastusjousi(?) lähti pois paikoiltaan ja alko pitää kolinaa kierrosten mukaan, nyt sain polkimen toimimaan mutta vielä kuuluu kolinaa. Tuossa video
Mikä siellä vois olla?
En oo vielä ehtinyt tuollekaan muuta saamaan aikaan kuin sen tapin poikki, voiko ne petilaakerit? Vai miltä tuo vaikuttais, ajettu 6000 km ja kun ajelin kotiin kuulu pari sellasta melko kovaa ääntä. Mitä asioita moottoria nostaessa/purkaessa pitäis ottaa huomioon?
Eli vaihdoin öljyt pari päivää sitten ja pohjapropussa oli kiinni lukkosokan palanen. Tänään laatikosta rupesi kuulumaan melkoinen kolina isommilla vaihteilla, niin otin öljyt uudestaan ulos ja kappas, öljyt olivat aivan harmaat ja propussa oli lisää metallisilppua ja sokan palasia aika roima määrä. Mistä on tämä lukkosokka voinut irrota, kun ikinä en ole laatikkoa tuosta vehkeestä avannut. Vaihteisto on kuitenkin pelittänyt aivan täysin niin en usko sokan olevan kauhean oleellinen. Onko loota pakko avata ja puhdistaa viimeisetkin sokan palaset, vai voiko laatikon huuhdella esim. polttoöljyllä? EDIT: Sokka on ilmeisesti kuvassa numero 14, koska kytkimestä se ei ainakaan ole irronnut enkä vaihteiston puolella nähnyt muitakaan sokkia.
Se voisi selittää sen, että kiksi ei ole pitkään aikaan palauttanut kunnolla. Mutta uskaltaako tuota laatikkoa huuhtoa esim. polttoöljyllä, jotta saisi loputkin ylimääräiset murskeet ulos?
Heh, sama ongelma. Poljin ei palauttanut kunnolla ja Öljyn mukana mullakin tuli sokan palasia, ja käynnistysakselistahan se oli. En tiliä vielä mistä se kolina tulee...