Kannattaa katsoa niiden mittojen perusteella. Pyörän specseistä huipputeho ja sen kierrosalue -> miettii osuuko yhtään kohdalleen. Myös vaikkapa Blairilla voi koittaa tehdä "käänteisesti" suunnilleen samanlaista putkea, jolloin selviää tehoalue Blairin kaavojen mukaan. Aivan helppoahan tuo ei ole, koska tuskin Blairia teollisempien putkien kehittelyssä käytetään.
Oisko jollain muuten jotain sivustoa / txt-filua / exceliä tai jotain vastaavaa missä olis lueteltuna eri putkien paksuuksia ja pituuksia? Rossipoikahan postasi ainakin kolmen krossin putken mitat 5cm välein, eli lisää sellaisia? Ja joku hämärä muistikuva mulla on Pro Race 70cc putken mitoista, mutta ei nyt nopealla Googlailulla löytynyt...
rossipoika kirjoitti:Mulla on mitat otettuna kolmesta crossiputkesta. Mitat ovat halkaisijoita 50mm välein.
Kawasaki kx 65 HGS: 30, 30, 30, 33, 36, 39, 43, 49, 59, 70, 81, 92, 93, 84, 71, 46, 21, 19
Kawasaki kx 125 Pro Circuit: 40, 41, 43, 45, 47, 50, 56, 64, 74, 86, 98, 108, 115, 114, 102, 90, 78, 56, 32, 25
KTM 250 SX FMF: 40, 40, 40, 42, 44, 46, 48, 50, 54, 59, 67, 75, 82, 89, 97, 105, 111, 112, 109, 101, 89, 77, 64, 48, 33, 25
Skaalasin tuosta 65 keksin putkesta 50cc munaralliin putken. Kerran ehdin sitä testata 19mm kaasarilla ja tuntui kiertävän loputtomiin. En uskaltanut aivan tappiin asti huudattaa kun oli uusi mäntä, lyhet välit ja kaasarista loppui aina kohokammiosta bensa. Seuraavana päivänä piti lähteä miittiin ja putki tuli heitettyä johonkin nurkkaan pölyttymään...