mape-r kirjoitti:Migillä vaan hiukan vaikea hitsata alumiiniä =D Itse tein pevettiin peltilevystä vaimentimen ja maalasin kuumankestomaalilla pari kertaa.
mape-r kirjoitti:Migillä vaan hiukan vaikea hitsata alumiiniä =D Itse tein pevettiin peltilevystä vaimentimen ja maalasin kuumankestomaalilla pari kertaa.
Night Crawler kirjoitti:mape-r kirjoitti:Migillä vaan hiukan vaikea hitsata alumiiniä =D Itse tein pevettiin peltilevystä vaimentimen ja maalasin kuumankestomaalilla pari kertaa.
köhköh, migillähän alumiinia nimeomaan hitsataan, ei tosin liene kohtalaisen aloittelevan hitsaajan kannattavaa alkaa alumiinia hitsaamaan. Kallista, jos ei ota onnistuakseen
mu62ne kirjoitti:Night Crawler kirjoitti:mape-r kirjoitti:Migillä vaan hiukan vaikea hitsata alumiiniä =D Itse tein pevettiin peltilevystä vaimentimen ja maalasin kuumankestomaalilla pari kertaa.
köhköh, migillähän alumiinia nimeomaan hitsataan, ei tosin liene kohtalaisen aloittelevan hitsaajan kannattavaa alkaa alumiinia hitsaamaan. Kallista, jos ei ota onnistuakseen
Koulussa kuitenkin teen, siellä opettaja neuvoo... Siis alumiinistä taivuttelen halutun muotoisen putken. Puusta voisi vaikka tehdä muotin ja siihen vääntää...
syyläri23 kirjoitti:Nyt ruvennu teknisessä uutta änkkää väsään.Pitäsvaan tietää et minkä verran sitä vaimenninvillaa sinne kannattas tunkee?
Skiiware kirjoitti:Tässä pieni ideanpoikanen teille:
niiden reikien EI tarvitse olla esim. 10mm, vaan joku 3mm riittää hurjan hyvin. Ensinnäkin ne villat lähtee sieltä hvettoon, pieninä palasina, ei sillai mötteinä, ja toisekseen, koita asiaa näin: tee yhteen putkeen 3mm reikiä, toiseen vaikka niitä 20mm reikiä.
pistä käsi toiseen päähän, putki suulle ja puhalla. KUMPIKAAN ei vastusta. Eli ne reiät sen pakokaasupulssin voimakkuudesta joka tapauksessa "imaisee" sen pulssin (osittain).
Tietysti 2t vehkeissä ei tule inin voimakasta pulssia, mutta vaikuttaa kuitenkin samalla tavalla.
Ja se öljy ()¤/"=# sotkee aina ne villat, ja hupsista ei oikein taas vaimenna.
sori mutta oli pakko kertoa omia kokemuksia, varmasti jonkun mielestä väärässä olen.
E. lisäksi se teräsvilla palaa (KYLLÄ, se palaa) ainakin jossain tapauksissa mutta erityisesti jos kipinöitä sinkoilee(siis ei mopo-asioissa) Ja se lasivilla/eristevilla EI pala koska se on tehty paloturvalliseksi koska sitä käytetään taloissa ja ihmiset ei tykkää jos ne palaa
x
Miqooo kirjoitti:Mitä mieltä olette, jos tekisin änkän sisälle kaksi reikäputkea. Vaikuttaisiko millälailla ääniin, kovenisiko vaiko hiljenisi? Putkihan on soikea, eikä täysin pyöreä. Kertokaa kokeneemmat
Skiiware kirjoitti:Miqooo kirjoitti:Mitä mieltä olette, jos tekisin änkän sisälle kaksi reikäputkea. Vaikuttaisiko millälailla ääniin, kovenisiko vaiko hiljenisi? Putkihan on soikea, eikä täysin pyöreä. Kertokaa kokeneemmat
varmaan hiljenisi, enemmän pinta-alaa, ja eri pituisia matkoja kuoreen, saattas olla hyvä.
Vielä jos se haarautuminen tapahtuu putken sisällä niin sillon luulis olevan melko hiljaset
Miqooo kirjoitti:Skiiware kirjoitti:Miqooo kirjoitti:Mitä mieltä olette, jos tekisin änkän sisälle kaksi reikäputkea. Vaikuttaisiko millälailla ääniin, kovenisiko vaiko hiljenisi? Putkihan on soikea, eikä täysin pyöreä. Kertokaa kokeneemmat
varmaan hiljenisi, enemmän pinta-alaa, ja eri pituisia matkoja kuoreen, saattas olla hyvä.
Vielä jos se haarautuminen tapahtuu putken sisällä niin sillon luulis olevan melko hiljaset
Putken sisälle tuli Y muotoinen haarautuminen, pitää tässä joku päivä kokeilla tehdä. Sitten nähdään millainen siitä tulee.