Morjensta pöytään!
Tossa taannoin tein Blair-exhaustIII avulla putken mun Tiger S Puchiin.
Mitoitus toimi just eikä melkein, mutta seuraavan teen huomattavasti ylemmälle kierros-alueelle, kun puchin vakio kytkin antautui heti. Teen myös toisen tai jopa pari isommalle sylkälle. Itselläni on toi BEIII vielä jemmassa, joten ajattelin jakaa sen xls. ja ods. tiedostona.
ntuubin tiedosto vaikutti kivalta joten kokeilen sitäkin. Toivottavasti sarvi-perkele tekee vielä uusinta kierroksen omastaa.
https://drive.google.com/file/d/0Bx4r9vaCD-k8LTBjc05jaFJZQ2M/viewBlairExhaustIII
https://www.dropbox.com/sh/3bdfmk6o5dxs0i0/AACcEU1WvtxsE9LH3AEhHGKoa?dl=0Omat specsti V1
Sylinterin tilavuus: 52 cc
Huipputehon kierrosluku: 6k.
Pakoaukon ajoitus (100...220): 143⁰
Tavoiteltu teho: 5hv
Pakokanavan pituus: 32 mm
Putken alkuosan kerroin k1 (1,05..1,125): 1,05
Keskiosan kerroin k2 (2,125..3,25): 2,300
Peräpillin kerroin (0,6..0,8): 0,70
Putken katiokkuus (1,25..2,00): 1,80
Pakoaukon keskimääräinen halkaisija: 21,00 mm (A= 340 mm2)
Huvikseni otin asteluvun merkitsemällä mageettoon asento merkit ja kahden kuvan avulla CAD:llä mittasin
(ei ole paha homma laskea, mutta....)
Pakoaukon pinta-ala samanlaisella metodilla ottamalla kuva pakoaukon piirtämästä muodosta paperilla ja mittaamalla softalla.
Mutta nyt vakavampiin aiheisiin.
Kuinka moni on esim kiihtyvyys mittaamalla tai muilla konstein testannut tehot?
Itse ajattelin kuvata ja mitata puhelimeen saatavalla softalla kiihtyvyys aikoja ja niistä alkaa pakertaan dyno karttaa.