onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Ja toinen kysymys vielä että jos teen pakoaukosta kantikkaan niin pitääkö se aukon alapääkin muotoilla kantikkaaks vai riittääkö vain yläosa? Ja tossa kuvat sylkästä nykykunnossa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lomdk
- Liittynyt:
- 13.5.2018 2:32
Kyseessä siis derbi senda vanhanmallin rabasa moottorilla
Elikkä tilasin just tossa airsalin 50cc sport sylinterin.
Tarkotuksena olis vähän viilata pakoaukkoo. Mitat otan sitte myöhemmi kun paketti tulee, mutta olis sellanen kysymys joltain oikeesti asiaan perehtyneeltä että kannattaako noita lohkojen huuhteluita ruveta viilailemaa.
Kun tossa airsalissa noi on nii erikokoset ni saavuttaako siitä enemmä haittaa ku hyötyä jos noita lohkoja rupee muokkaamaa samallaisiks ku pytyssä?
Kiitos jo etukäteen
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Joo, yleensä kannattaa viilata portaisuus pois liitoskohdista. Perus maalaisjärkeä pitää käyttää, ja kummastakin puoliskosta pitää saada mahdollisimman symmetriset.
Tuo lohkojen viilaaminen vaatii koko koneen purkamista niin samalla voi tehdä perushuollon koneeseen.
Lomdk
- Liittynyt:
- 13.5.2018 2:32
Juu no mietin kans sitä että onks toi tehojen kannalta järkevää jos ajattelee tota työn määrää.
Kans sellane juttu et onko kaasarin koolla väliä jos noihin huuhteluihin rupee koskemaan? Tällä hetkellä se perus 14mm dellorto mikä vakionaki on ja aika varmasti tulossa isompaa tykkiä myöhemmi.
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Tässä näin mietin että jos haluaa, että kone kiertää, niin onko viilaamisesta hyötyä, vaikka onkin vakioputki. eli jos haluaa tehoalueen sanotaanko vaikka 9000-10000, niin jaksaakohan 50cc kiertää edes niin korkealle ajossa viilattunakaan
veke02
- Liittynyt:
- 15.1.2017 17:27
Vakioputkella ei jaksa kiertää tai jos kiertääkin niin ei ole tehoalueella.
Teharia vaa kii nii sit jaksaa kiertää hyvin, yleensä juuri pienikuutioiset kiertää hyvin johtuen kevyestä männästä ja lyhyestä iskusta
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Juu tää on kyl tiedossa mutta toi budjettiohjus olis tavoitteena ja ei oo vielä mitää halpaa teharia löytyny nii aluks ois kiva kokeilla miten vakioputkella kulkee
veke02
- Liittynyt:
- 15.1.2017 17:27
Juu voihan sitä kokeilla muttei paljoa ainakaan kannata viilata.
Ja jos taitoa ja välineet löytyy nii itse putkea vaan vääntämään.
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Joo kyllähän ne putken mitat laskurilla saa kohdilleen ja peltiä saa vielä taskurahalla mutta laitteita ei kotoa tai lähipiiristä löydy.
Ps. Sori tää offtopic
gilsuu
- Pyörä:
- Nykyinen: Lolvo V70, Exät: Gilera SMT 2010 "Tiina" ja CPI SM 2007
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 31.10.2016 15:04
onnitus kirjoitti:Tässä näin mietin että jos haluaa, että kone kiertää, niin onko viilaamisesta hyötyä, vaikka onkin vakioputki. eli jos haluaa tehoalueen sanotaanko vaikka 9000-10000, niin jaksaakohan 50cc kiertää edes niin korkealle ajossa viilattunakaan
Kaipa se tyhjällä vakioputkella sen 10,5-11k kiertää paikoillaan, ajossa 9,5-10k (ainakin Derbi).
Itsellä oli hetken tyhjä vakioputki kiinni kun vein vanhan teharin postiin ja piti uutta lähteä hakemaan
Vääntöä oli kuin pienessä kylässä. Eipä se oikein piikkiä ottanut, mutta kyllä about 90km/h sillä olisi päässyt.
Mk 50cc alu (viilaamaton)
21mm PWK
ST6 Viton hiilikuituläpät (0,35mm)
Vakiosähköt (Ducatin rajoittamaton CDI, aluslevy vakioasennossa)
Vapariputsari
Derbidrdr0
- Paikkakunta:
- Usa
- Liittynyt:
- 17.1.2019 9:44
Kertookapas vähän tietämättömälle että mitkä olisi parhaat pakoaukon asteet tehon kannalta tekniikka derbi drd r 05, airsal 70cc sport 175° pako, turbokit lacada, 19mm dellorto ja vapari. Suunnittelin viilata paon 185 asteeseen kertokaa mietteitä
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
185 on ihan hyvä lähtökohta. Lyhyttä voi jatkaa mutta pitkä on pilalla
.
Soppatykki
- Liittynyt:
- 19.1.2019 17:38
Terve, Lähti lohkojen viilaaminen vähän lapasesta, pytyn alapääntiivisteelle jää noin 3.2mm leveyttä. Oisko kellää tietoa/kokemusta onko se liian vähän, pääseekö ilmaa välistä?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
HypNik
- Liittynyt:
- 22.6.2018 23:51
Hei minkälaine ero on viilatussa 50cc pytyssä jossa pakoaukko noin 190 astetta ja 70cc airsalissa? Kuullu vaan et viilattu 50cc kiertää enemmän mut onko siinä samanlaista tehoa ja repivyyttä mitä 70cc?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista