Tässä montavuotta takunneena pakko kysyä että mitä mahdollisia vikoja voi olla, kun suutin katottu sopivaks kurittomaan pögöön ja ottaa ihan hyvin vapaalla kierroksia mutta ei sitten vaihteen kans jaksa vääntää mutta lähtee erittäi hitaasti kumminki kiihtymään, ei vain kulje ja seos tuntuis olevan aika hyvin kohillaan ku ei enää yski välillä mopedin kumminki sai yskimään oikeen kunnolla... Mopo seisonu vuosia tallissa bensat vaan vaihettu ja aina välillä yrittäny saada toimimaan kone oli vuodet takaperin huollossa sen jälkee ei oo koskettu ku kaasarin säätöihi... Voisko sitte imukaulas olla vuoto kun yhestä ruuvista menny vähä jengat ei saa kunnolla kiristettyä? Vai voisko löytyä vika pytyn puolelta / jostain tiivisteistä? Luistimestaki on pienet palaset lähteny imukaulan puolelta ettei oo sekään ihan tasanen mutta ei sen pitäis kai noinpaljon vaikuttaa ettei oikeen mitään vääntöä ole?
Peugeot XPS -04 | Projekti Ampiainen "Tuoreenvoitelu järjestelmä on kans poistettu käytöstä niin ölyt pitää itse sekoittaa. (en luottanut tuoreenvoiteluun, niin parempi näin että se leikkaa)"
Mikähän tos kiinanruoskassa mahtais olla kun tuntuu vähän, että tehot heikenneet. Ei kulje enää niin 'kovaa' kuin ennen ja ylämäissä huomaa, että väännöt ovat hieman heikenneet. Voisiko olla, että kone alkaa olla väljä? 13tkm ajettu, mut mäntä vaihettu 4tkm sitten männänrenkaiden leviämisen takia. Tai sitten rattaat lopussa? Näyttävät aika kuluneilta ja huollossa sanottii viime kesänä et kannattais vaihtaa mut jos sitä sit hommais 70cc hilut suoraa jos kone on väljä..
Moi! (HM Derapage rr 2012) (minarelli am6) Mikä mahtaa olla kun kylmällä konella vaihtaa vapaalta--> ykköselle mopo nykäisee perkeleesti ja yleensä sammuu eli kytkin ikäänkuin luistaa kylmänä vaihtaessa. Mahtaisiko vika olla kytkinlevyissä? Vaihteistoöljyt ja kytkin on säädetty eikä auta .HUOM !! (Toimii ekan nykäisyn jälkeen moitteitta)!!
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
mikäköhän mopos on vikana ku huomasin että kuumeni aivan helvetisti ja huippunopeus on ollu se 60-65 nii meni joku 35-40 suoral sit vaihoin tulpan, toimi ku unelma mut nyt taas vähän sama mutta kulkee kuitenki melkein 50 eikä kuumene mitenkää pahemmin. :\
Eli mopo on Aprilia RX vm-99 ja ongelma on että koneremontin jälkeen ja uudella RMS sylinterillä ei ole mitään vetoja. Tekniikkana on 12-48 välit ja tyhjennetty vakioputki. Ennen koneremonttia ja vanhalla 112 sylinterillä keräsi huippuja sen ~75km/h ja kiihtyi ja väänsi suht hyvin. Nyt pitää pienessäkin ylämäessä pykältää 4 vaihteelle ja ei meinaa kiertää / kiihtyä kunnolla. Huippuja kerää ~60km/h tai korkeintaan 65km/h.
Itsestäänselvät viat on tarkastettu. Koneremontin jälkeen siis leipoi vakiosylinteri(tuorevoitelu .) joten ajattelin kerralla ostaa uuden ja nyt ei ole mitään vetoja. Ihmettelen jos johtuu sylinterin vaihdosta, aukkojen fyysisissä mitoissa ei ollut eroja.
EDIT: Päätti taas iloisesti lämpöleikata testilenkillä . Alamäkeen piti pykältää jo pienempää, ja pian sen jälkeen kilahti. Lähti käyntiin vielä ja ajoin hiljaa kotiin mutta ei mitään hajua onko pytty taas pilalla. P.S. Miten voisi helpoiten tarkistaa että vesipumppu pelaa ja nesteet kiertävät?
nonni. laiteltiin velipojalle -05 derbiin 70cc airsalin pytty, tehari(hebo eli turbokit lacadan näköne) ja kaasariks mikuni 26mm. pääsuutin on kokoa 280(vakio).
aluksi oli neulasuuttimen säätö keskimmäisessä lovessa ja sillon kasteli tulppaa. sitte laskettiin neulaa ja nyt ei tulppa kastu, mutta käy vain jos ruutaa startti pilottia imuaukosta.
eikö se meinais että liian vähä saa soppaa? vai missä lienee vikaa...
ite ei taho 2-t mopon virityksistä muistaa mitään, ko tullu se tieto korvattua tuolla 4-tahtisten turbo tietämyksellä
Atex kirjoitti:nonni. laiteltiin velipojalle -05 derbiin 70cc airsalin pytty, tehari(hebo eli turbokit lacadan näköne) ja kaasariks mikuni 26mm. pääsuutin on kokoa 280(vakio).
aluksi oli neulasuuttimen säätö keskimmäisessä lovessa ja sillon kasteli tulppaa. sitte laskettiin neulaa ja nyt ei tulppa kastu, mutta käy vain jos ruutaa startti pilottia imuaukosta.
eikö se meinais että liian vähä saa soppaa? vai missä lienee vikaa...
ite ei taho 2-t mopon virityksistä muistaa mitään, ko tullu se tieto korvattua tuolla 4-tahtisten turbo tietämyksellä
Kaasutin on luultavasti vm 26? Itselläni on airsal 73cc, turbokitin putki, sama kaasari ja paljon tehoa nostettu myös muilla tavoilla. Suutin on kokoa 155 joten tuo 280 on aivan liian iso tuohon vekottimeen! Luulisin että teillä on tuohon kaasuttimeen myös sopiva imukaula? Jos on näin niin suutinta kannatan kokeilemaan 140-160 väliltä
Derbi käy ryypyllä suhteellisen tasasesti, mutta kun ottaa ryypyn pois päältä kierrokset laskevat samantien ja moottori sammuu. Kaasua antaessa ilman ryyppyä sanoo vaan *mooooooo*. Mistä kiikastaa?
Eli siis tänään kesken ajon alkoi tommonen käytös, pystyin ajamaan kotiin (300m), jonka jälkeen tulppa vaihdettiin ja kaasari putsattiin. Kansipahvi ja muut tiivisteet on kunnossa. Epäilen itse läppiä, voisko niissä olla vika? Vai onko sytytyksessä häikkää?
E: eipä ollu läpissä vika...
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.