onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
HypNik kirjoitti:Hei minkälaine ero on viilatussa 50cc pytyssä jossa pakoaukko noin 190 astetta ja 70cc airsalissa? Kuullu vaan et viilattu 50cc kiertää enemmän mut onko siinä samanlaista tehoa ja repivyyttä mitä 70cc?
Viilaamaton 70cc airsali kiertää vähemmän kun kun viilattu 50cc, mutta viilattuna airsali vie helposti voiton. Ja 70cc:ssä on tietysti enemmän vääntöä alakierroksilla. Viilattuna kiertää saman verran jos muu setuppi on kunnossa.
paholaise_ruoska
- Liittynyt:
- 15.4.2019 8:54
olen ajatellut tuon derbin kannen palotilan viemistä koneistamolle laskua varten ja mietin että onko 0,5mm lasku järkevä? tarkoitan, että ei pilaa koko kantta, mutta eron huomaa, eikä squishia joudu muokkaan yms. kuulin että näissä derbin kansissa on todella vähän mahdollista ottaa pois...
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No paljonko squishvälystä on nyt? Siitähän se selviää...
Kkkjjk
- Liittynyt:
- 29.6.2019 17:25
Aprilia sx:ään Leovince x-fight? Onko x-fight kuri samanlainen kuin leovince v6? Vinkkejä kurin poistoon? Tällä hetkellä apikassa on hukkaputketon alkukäyrä ja isompi suutin. Mitä pitäisi tehdä että x-fight toimisi hyvin? Onko ihan lelu jos kuri on kiinni
paholaise_ruoska
- Liittynyt:
- 15.4.2019 8:54
ajattelin viilata pakoaukkoa 190 asteiseksi ja kysäisisin vain että jos minulla on tehoputki joka kiertää sinne 10k (yasuni cross) ja 190 asteisen pakoaukon tehoalue on 10k - 13,5k, tuoko pakoaukon korotus tehoa tällöin?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Täysin ylimalkaisesti heitettynä ja mistään sen kummemmin piittaamatta niin eiköhän se paremmin ala höpistä. Ilmeisesti Derbi kyseessä joten apupakojen viilailu on kohtuu haastavaa ilman kulmapäätä.
Paljonko vakio huuhtelu/pakoajoitukset?
Hoppperman
- Liittynyt:
- 16.6.2019 15:04
Voiko alumiini pyttyä jossa on kovakromi pinnoite viilata pakopuolelta?
Turo Tervo
- Liittynyt:
- 21.7.2019 12:52
Noniin elikkäs nyt alkoi kovasti tehdä mieli hakea omaan rutkuun lisätehoja. Pyttynä toimii 88cc barikit. Sellainen idea heräsi että jos pyttyä korottas alapäästä kolmella millillä ja kävisi kampuraan iskemässä yamaha yz 85 kiertokangen (47.8mm isku muistaakseni) kun tällähetkellä 45mm isku ja kantta madaltaisi sitten 0.2mm niin kuulostaisiko tällainen viritys toimivalta/mahdolliselta. Pytyssä on 7 huuhtelua? (transfer ports) ja muutenkin sen verran korkeatasoinen pytty etten sitä lähtisi viilailemaan vaan uskon että kanavat on hyvät sellasenaan.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Mitenkäs meinasit että kiertokanki vaikuttaa iskunpituuteen? YZ veivi ei sovi muutenkaan pyörimään Am6 alakerrassa 48 mm iskulla.
Pisin isku taitaa olla bidan 48 mm kampurassa, sen veivissä on ohuempi alalenkki kuin yzissä.
YZ kampi ei sovi mitenkään Am6 lohkoihin ilman massiivisia muutoksia.
Tarvittava korotus on seurausta iskunpituuden ja veivin pituuden muutoksista, ei yksin iskusta.
2-tahdin stroukkaamisessa on muutenkin omia haasteitaan, liittyen muuttuvaan aukkojen ajoitukseen.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Jeps. Ehdotan että jätät sylinterin ns. olemaan sellaisenaan ja etsit lisäheposia jostain muualta. Tuo pytty on sitä luokkaa että sillä pitäisi pärjätä vakiotehoisille kevytmoottoripyörille ihan viilaamatta jos vain muuten on paketti kunnossa. Esim 26mm kaasutin (hyvissä säädöissä!!), tarkoituksenmukainen sytkä (säädettynä, tsekkaa strobolla ajoitus!) ja settiin sopiva pakoputki noin aluksi voisi olla ihan hyvä lähtökohta.
Pirkka1
- Liittynyt:
- 2.1.2019 17:44
Tuli tossa muokattua am6 kansi kun täältä lueskelin ainakin käyttäjän Juho. Kirjotusia. Monesti sanottu että am6 vakio kansi on liian kireä. Totesin sen itsekkin kun mittasin squish areaksi noin 70%. Muokattii sitte sinne 50% holleille tietty samalla avartu palotila vähän. Lopputulos oli väännöttömämpi ja huiputkin laski 2kmh.Ylikierroksia tuli ehkä vähän lisää joten pienemmillä väleillä kulkis kovempaa?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Mihin puristussuhde ja squishgap asettui?
Kuvaa palotilasta?
Pirkka1
- Liittynyt:
- 2.1.2019 17:44
Squsih pysyi samana 0.8~ ja puristussuhde varmasti laski. Ei ollu mitää millä mitata tähän hätään
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ei ole muuten ikinä tullut mittailtua vakio palotilalla puristussuhdetta. Lie kohtuullisen korkea.
Tuossa on yksi oma kansi, 55% SR ja painettu vaan 8 mm nirkolle hiotulla HSS terällä kupille lisää halkaisijaa ja niin syvälle että koko palotila puhdistuu. Tarkistelin vanhoja wa viestejä ja ei näköjään itsekään tullut tarkisteltua tuosta tilavuutta. Sanoisin kuitenkin että korjaamaton painuu alle 14:1 ja kyseisessä sylinterissä oli vielä yli 200* pakoaukko.
Aika hengettömän tuntuinen se oli, mutta jaksoi vetää kyllä ylikierroksilla sopivalla putkella ja myöhäisellä sytkällä.
Pitänee vähän mittailla tilavuuksia.
Vertailuksi
Tässäkin on ~55% SR ja muistaakseni asettuisi korjaamaton 15:1 paikkeille. Menossa sylinteriin jossa on 3-os pako, jossain karvan verran alle 190 ajoituksella.
Vaikea on kyllä kuvasta erottaa. Irtopalotilan kuppi ei ole läheskään yhtä syvä kuin tuon minarellin kannessa. Irtopalotilan tuilppakin vielä lisäksi 10 mm kierteellä, joten palotila on vähän toroidin muotoinen. Molemmat 41 mm porauksella.
Oskari0
- Liittynyt:
- 22.9.2018 20:35
Mitäs olette mieltä jos laittaisin tpr kampuran 44mm isku. polini evolution 80 alu sylkän kanssa 40mm iskuinen. 2mm pyttykoro, mutta laskurin mukaan pakoaukko olisi yli 200 astetta ja huuhtelut 147. voiko huuhteluita täyttää kemiskillä vai kannattaako viilata pakoa jos asialle ei tee mitään blowdown jää 26.5 asteeseen. Kertokaa ehdotuksianne/mielipiteitäne.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista