Tehoputket

Detsi setä
Pyörä:
yamaha dt, husqvarna sm 125
Liittynyt:
12.10.2014 19:59
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Detsi setä » 19.11.2014 21:25

kumpi putki olis parempi turbokit vai gianelli?kummalla saa enemmä tehoja ja onko tossa gianellissä enemmä vääntöjä alhaalla?KIITOS :)
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 20.11.2014 1:01

Giannellissa on enemmän alavääntöä ja myös omasta mielestä repäsevämpi piikki ku turbokitissä , huiput o aika lail samaa luokkaa.
Katso galleriani!
tuuninkiX
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
Liittynyt:
6.10.2013 15:55
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut tuuninkiX » 20.11.2014 21:47

Turbokitissä on kyllä parempi alavääntö, Turbokitin piikki alkaa alempaa kuin Gianellin.
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 21.11.2014 0:17

ei kyllä mun turbokitissä ollut parempi alavääntö ja tietopankin mukaan alkaa molemmissa piikki 8000rpm->
Katso galleriani!
monkeymaan99
Liittynyt:
21.11.2014 16:32
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut monkeymaan99 » 21.11.2014 16:35

no kyllä mulla oli turbokitti niin väänsi kyllä paremmin ku kavrin detsi mis on arrow (gianelli)
Khoddami-Racing
Liittynyt:
15.9.2014 20:48
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Khoddami-Racing » 21.11.2014 16:37

Täältäkin ääni Turbokitin paremmalle väännölle!
joulupukki9
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
20.5.2014 21:48
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut joulupukki9 » 22.11.2014 19:47

Tehoalue giannellissa sekä turbokitissä miltei samanlainen eli yläkiertoisia ovat mutta giannelli jaksaa kiertää hitusen pidemmälle kuin TK (piikki alkaa molemmissa n.8000rpm) Alavääntöjä ei kummalla putkella kummemmin saa mutta 50cc pytyllä niitä ei ole muutenkaan paljoa. Itse annan ääneni siankellille koska räminäkitistä lähtee helvetin paha meteli, etenkin jos vapaavirtaussuodatin asennettuna (pipercross tmv.) Tosin jos menet sillä periaattella että äänet lisää tehoja ja haluat päästä halvemmalla niin silloin turbokitti kiinne.
kapel
Liittynyt:
2.12.2012 0:59
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut kapel » 23.11.2014 15:29

Tarkotus olis iskee uudenmalliseen gileraan enoxi, millä välityksillä sais kulkemaan 55-60?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.11.2014 16:02

Älä tee sitä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
kapel
Liittynyt:
2.12.2012 0:59
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut kapel » 23.11.2014 22:05

Reetuhai2 kirjoitti:Älä tee sitä.

Jaah. Onko liian kireet välit..?
TheTaltsi
Pyörä:
Suzuki GSF 600 Bandit Exät: Rieju MRT, Gilera SMT, 2x Monkey, Masai DB, Husqvarna SM 125.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.6.2013 22:55
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut TheTaltsi » 23.11.2014 22:23

Mieti sitä huutoa kun teharin kanssa mopo kiertää sen 12k (?) ja silloin vauhtia 55... Ja jos et meinaa cdi rajotinta poistaa niin turhaa pistät teharia, alaväännöt ei paranu yhtään
Ostelkaa pois: http://www.nettivaraosa.com/haku?io=UlVSoJippw

@Youtube: http://full.sc/1bDyYVg
@Twitter: https://twitter.com/TheTaltsi
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.11.2014 0:58

Nimenomaan. Mielummin vakioputkesta poraa kuria isommaks että saa sen 55-60 kulkemaan. Paljon poliisiystävällisempää, kone tykkää, on paljon mukavampi ajaa...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
kapel
Liittynyt:
2.12.2012 0:59
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut kapel » 24.11.2014 11:27

Reetuhai2 kirjoitti:Nimenomaan. Mielummin vakioputkesta poraa kuria isommaks että saa sen 55-60 kulkemaan. Paljon poliisiystävällisempää, kone tykkää, on paljon mukavampi ajaa...


Juu no porattu vakioputkulahan tuossa on ja kierrosrajotinta ei tossa kolkerossa oo vakiona. Ehkä jätänki hommaamatta.. :)
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 24.11.2014 16:20

Tohdin kyllä olla eri mieltä tuon tehari + veroraja -yhdistelmän osalta. On yksi tapa saada mopo teharilla kulkemaan alle 65.

Rajoitettu CDI + alavääntöinen putki. Putken tehoalueen täytyy olla sellainen ettei tipu piikiltä vaihtaessa. Näihin kuuluu ainakin Metrakit ja Kundo Tuareg. E-nox taitaa olla siinä rajoilla, mutta varmaan toimii. Omia testailuja Metran ja rajoitetun CDI-boksin kanssa eri välityksillä:

Kaikki huippunopeudet on mitattu 17" supermotoilla ja vakiorenkailla. Esim. enskoilla huippunopeudet ovat hieman suuremmat renkaan pidemmästä kehästä johtuen.

11/65 -> ~55 km/h
12/65 -> ~60 km/h
13/65 -> ~64 km/h

Eli tuolla 13/65 jäi vielä just alle verorajan. Koneen huudatus rajoitinta vasten kuulostaa pitkässä juoksussa epäilyttävältä omaan korvaan, joten sellainen 60 km/h voisi olla realistinen matkanopeus (n. 8500 rpm). Gileran tapauksessa tämä tietysti vaatii rajoitetun CDI:n löytämistä. Yksityisiltä myyjiltä löytyy!

11/65 välityksillä, Metrakitillä ja rajoittamattomalla CDI:llä ajettiin kakspäällä tuppi nurin alamäkeen 63.6 km/h @GPS. Kone huusi kuolemaa ja tuon enempää ei varmasti yksipäälläkään mene. Tämä on siis toinen tapa joka ei ole järkevä, mutta toimii ja esim. 55 km/h matkanopeus ei ollut vielä paha tälläkään setupilla.

Rajoitetulla CDI:llä ajaminen on taas ihan OK ja vaikka piikki tuntuu loppuvan aavistuksen kesken, ei se haittaa mitään. Omasta kokemuksesta paljon mukavampi kuin vakioputki. Vaihteiden vaihtoa tosin täytyy harjoitella, koska varsinkin 1. ja 2. -vaihteilla tehoalue on tuolla setupilla todella lyhyt. Pykälä pitää varsinkin ykkösellä lyödä sisään lähes heti kun mopo repäisee piikin, ettei kiihdytys tyssää rajoittimelle. Tähän harjaantuu.

Huh, tulipas pitkä viesti :D no, siinä nyt omaa pohdintaa aiheesta...
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 24.11.2014 17:22

Samaa mieltä! Kerran menin kokeilemaan yhdistelmää enox + 11-65 välit ja 2 päivää kestin kunnes vaihdoin takas :lol: , runkolaakeritkin alko pitämään ääntä sen jälkeen.

Mutta kaverilla derbissä leovince, 11-53 välit ja rajoittava cdi. Kulkee vähän alle 65 ja kiihtyy ihan yhtä hyvin kuin ilman rajoitinta koska vincen tehoalue loppuu sinne 10k paikkeille. Joten jos mopo pitää saada menemään alle 65 teharilla niin rajoitin on ainoa vaihtoehto jolla jaksaa ajaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista