juustopuuro
- Liittynyt:
- 17.3.2021 23:14
Eli mitä sille auttais tehä:D
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No mittaa nyt ensin.
Sit hana, letku, suodatin jne kuntoon ja kaasuttimesta voi joutua poraamaan polttoainekanavat isommaksi.
kopra__
- Liittynyt:
- 14.4.2018 15:04
Mikähä ois ku Rieju MRX ei käynnisty. Saa kipinän, saa bensaa, saa ilmaa ja on puristuksia. Tossa alunperin ollu Moricin sähköt, ne on vaihettu derbistä otettuihi ducateihin (joilla toimi iha hyvi enne). Oon kokeillu vaihtaa tulppaa, vaihtanu kaasari, vaihtanu läpät, vaihtanu cdi:n, vaihtanu sähköt detsin ducateihi. Huomasin kyl, et kun ottaa magneton irti (detsin sähköistä) ni lähtee ihan käsin vetämällä ilman ulosvedintä. Oisko sillon magnetto paskana? Kipinän antaa molemmilla sähköillä. Alunperin oli siis derbin sähköt, joilla yhtäkkiä ilman syytä ei enää käynnistyny. Vaihoin noi detsin sähköt, heti rupes toimii. Toimi yhen päivä helveti hyvi, sit ei oo enää käynnistyny sen jälkee. Kokeilin sillaiki et kaikki ylimääräset johdot irti ja pelkästää käymiseen tarvittavat kii, ei auta. Oon kokeillu kans eri sylinterillä ja eri kannella. Jäähärit ei vuoda kampikammioon. Tulpassa on vähä öljyä ku on muutaman kerran polkassu (ei bensaa, ni ainaki luulis et sillon antaa kipinän puristuksissaki). Antaa kipinän vielä vähän öljysenäkin iha hyvin. Varmaa vaa moottoriöljyä.
TomasVV
- Liittynyt:
- 28.11.2019 16:43
Peugeot xps koneremontin jälkeen lähdin koe-ajolle sen aikana hetken ajelun jälkeen mopo alkoi rötäämään n. 5k rpm (kiertää vapaalla loppuun)ja hetken päästä ei käynnistynyt ollenkaan tänään vaihdoin 10kokoa pienemmän suuttimen (100 nyt enox ja vapari kiinni 16mm kaasari) ja mopo toimii hyvin 1-2 vaihteilla mutta 3 vaihteella rötää 10-11k rpm jälkeen. kokeiltu eri cdillä sama ongelma silti
Aksus
- Liittynyt:
- 17.9.2020 8:13
Kierroksia antaessa kuuluu sellainen aika selvä sirinä jostain omasta mielestä sylinterin paikkeilta. Voiko olla että sylinteri on väljä ja mäntä pitää tuollaista ääntä kun hakkaa sylinterin reunoja? Mikä muu voisi olla vikana?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Sirinä sinänsä voi johtua vaikkapa jostain löysällä olevasta osasta joka resonoi. Jos ei ilmeistä syytä löydy koneen ulkopuolelta, lähtisin avaamaan pyttyä. Katkennut männärengaskin voi aiheuttaa erilaisia sivuääniä.
Aksus
- Liittynyt:
- 17.9.2020 8:13
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Sirinä sinänsä voi johtua vaikkapa jostain löysällä olevasta osasta joka resonoi. Jos ei ilmeistä syytä löydy koneen ulkopuolelta, lähtisin avaamaan pyttyä. Katkennut männärengaskin voi aiheuttaa erilaisia sivuääniä.
Mitä tällaisia helposti resonoivia osia voisi olla ja mistä kannattaisi aloittaa tutkiminen?
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Itse lähtisin ensimmäisenä tarkistelemaan koneenkiinnikepultteja ja pakoputken pultteja. Jos ei sirinä lopu, niin ei siinä auta kun tsekata melkeenpä joka pultti mitä moposta äänen lähialueelta löytyy.
Aksus
- Liittynyt:
- 17.9.2020 8:13
Otin tossa äsken sylkän irti ja katoin ettei ollu itse sylinterin sisällä mitään vikaa ja samalla kun laitoin sylinterin takaisin niin voitelin pytyn ja männän 2t öljyllä. Kun laitoin osat takaisin ja koitin käynnistää mopoa niin meni noin 10 potkua ennen kuin lähti käyntiin ja sen jälkeen savutti aika paljon kaasua antaessa. Johtuuko tuo ettei lähtenyt heti käyntiin ja savutti siitä että sylkkä oli ollut irti ja siellä oli ns. Ylimääräistä 2t öljyä?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kyllä. Tekee joskus koneen käynnistämisestä varsin haastavaa jos sitä öljyä hiljaa kaikkialle reippaasti.
litucca
- Liittynyt:
- 27.6.2004 17:18
Noh huh huh. Alkaa oma mielenkiinto hiipua. Staattorin vaihdon jälkeen ei vaan mopo pelaa... Lataus lopussa löyty, muuten tökkii.
Vika on tämmönen, että matalammilla kierroksilla vedot ihan hukassa. Piikin jälkeen toimii täysin normaalisti ja muutenkin käynnistyy todella hyvin.
Kävi niin että magneetto oli hieman löysällä.. Tapin oli syönyt hieman, mutta silti kampuran pää ja magneetto kunnossa. Kasasin kuluneella tapilla niin olisko siinä että syttö ei ihan kohillaan? Uudet tapit mulla ois mutta en ymmärrä miksi nyt sitte ei vedä ulosvetäjä magneeton kierteille..
Ja paremmin rupes pelaa ku laitoin isompaa suutinta paikalleen. 92>100 ni parempi. Siitä isompi röpöttää niin kovaa ettei tyttö saa enää piikille sitä edes kun ajaa entiseen malliin minkä vaikka ennen 10km/h 6 vaihe piikille ja huiput....
Ja nyt tekee sitä, että jos paikallaan kaasu äkäseen pohjaan niin "hyytyy". Varovasti kiekat niin kyllä kiertää...
Voiko olla näin että uudet syttö osat = parempi kipinä tarvii enemmän bensaa? Ja pitää vielä muutakin keinoa kokeilla kuin isompaa suutinta?
Mopo toimii todella hienoisti kierroksilla, samanlailla kuin ennenkin = huutaa kuin leijoja ja vetoja on.. Vedot on vaan kadoksissa alemmilla kiekoilla..
Ja sekin vielä, että ennen isomman suuttimien vaihtoa kävi todella kuumana, pakoputkesta karstat paloi ja mulla jopa palosuojatut työhhousut suli pakoputkeen. :O
Edit, voiko muka olla näin että staattorin vaihdon jne paremman kipinän kautta mopo tarvii niin totaallisen kaasarin säädön uudelleen?
Van se kesällä välttää!
Oskari0
- Liittynyt:
- 22.9.2018 20:35
litucca kirjoitti:Noh huh huh. Alkaa oma mielenkiinto hiipua. Staattorin vaihdon jälkeen ei vaan mopo pelaa... Lataus lopussa löyty, muuten tökkii.
Vika on tämmönen, että matalammilla kierroksilla vedot ihan hukassa. Piikin jälkeen toimii täysin normaalisti ja muutenkin käynnistyy todella hyvin.
Kävi niin että magneetto oli hieman löysällä.. Tapin oli syönyt hieman, mutta silti kampuran pää ja magneetto kunnossa. Kasasin kuluneella tapilla niin olisko siinä että syttö ei ihan kohillaan? Uudet tapit mulla ois mutta en ymmärrä miksi nyt sitte ei vedä ulosvetäjä magneeton kierteille..
Ja paremmin rupes pelaa ku laitoin isompaa suutinta paikalleen. 92>100 ni parempi. Siitä isompi röpöttää niin kovaa ettei tyttö saa enää piikille sitä edes kun ajaa entiseen malliin minkä vaikka ennen 10km/h 6 vaihe piikille ja huiput....
Ja nyt tekee sitä, että jos paikallaan kaasu äkäseen pohjaan niin "hyytyy". Varovasti kiekat niin kyllä kiertää...
Voiko olla näin että uudet syttö osat = parempi kipinä tarvii enemmän bensaa? Ja pitää vielä muutakin keinoa kokeilla kuin isompaa suutinta?
Mopo toimii todella hienoisti kierroksilla, samanlailla kuin ennenkin = huutaa kuin leijoja ja vetoja on.. Vedot on vaan kadoksissa alemmilla kiekoilla..
Ja sekin vielä, että ennen isomman suuttimien vaihtoa kävi todella kuumana, pakoputkesta karstat paloi ja mulla jopa palosuojatut työhhousut suli pakoputkeen. :O
Edit, voiko muka olla näin että staattorin vaihdon jne paremman kipinän kautta mopo tarvii niin totaallisen kaasarin säädön uudelleen?
Oireet kuulostaa pieneltä imuvuodolta. Magneeton puolen kampiakselin stefan voisit tarkistaa, jos ei sieltä tai muualta löydy imuvuotoa voi olla sähköissä ongelmasi. Jos magneeton kiila on rikki ja vauhtipyörä ei ole oikeassa ajoituksesta saattaa aiheuttaa samat oireet. Ei pitäisi kipinän laadun vaikuttaa säätöihin lähes ollenkaan.
Echo1975
- Liittynyt:
- 28.9.2020 8:13
Kuuluuko 2 tahti mopon röpöttä, kun ei jaksa kiertää enää enempää?
Detsibomberi
- Liittynyt:
- 10.11.2020 0:18
Eli mulla ois sellane ongelma että mopo alkaa pätkimään korkeilla kierroksilla, nykimään ja muutenkin käyttäytyy huonosti. Talven aikana tuli laitettua hiilikuituläpät ja racing imukaula. Mopo aluksi teki noita edellä mainittuja asioita, sitten se pari tuntia toimi normaalisti ja taas alkoi sama ongelma. Mopo on siis yamaha dt 50r 2011 ja tekniikkana on enox, hiilikuituläpät, racing imukaula, vapaailmansuodatin, 16mm dellero phbg, 100ps, vakio 50cc sylinteri ja ledillä ohitettu rajotin. Moposta on myös kadonnut tyhjäkäynri kokonaan vaikka tyhjäkäynti ruuvi olisi kokonaan kiinni ja mopo toimii siedettävästi ainoastaan jos seos ruuvi on kokonaan kiinni, muuten pahenee pätkiminen. Mopo on myös alkanu tuntua viimeaikoina vähän laiskemmalta verrattuna viime kesään esim. Joitakin ylämäkiä joutuu menemään 2 vaihteella ylös ja tasasella ei meinaa jaksaa 5 vaihteella välillä
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kai sä oot tulpan vaihtanu ja kaasarin putsannu, eli perusjutut läpi? Ledillä tai vastuksella ohittaminen ei vissiin aina oo toiminu niinku kuuluu, mutta se nyt ei tietysti tyhjäkäyntiin pitäs vaikuttaa mitenkää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista