.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Eri koneista jos ottaa kytkinkruunun ja ensiörattaan, niin on todennäköistä, että niiden hampaat on kulunut enemmän tai vähemmän toisiinsa verrattuna.
Siitä syntyy sitten koliseva ääni (kuulemma), kun hampaat eivät 'täsmää.'
Akselin suuntaisesti saa liikkua, hieman, jos tarkoitat 'syvyys suunnassa'.
Mutta ei pystysuunnassa, koska se kertoisi holkin olevan väljä (joka aiheuttaisi kolinaa, todennäköisesti - tai ainakin huomattavaa tärinää).
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Ensiöratashan tohon on juuri ostettu käytettynä toisesta koneesta. En oikeen silti ymmärrä miten voi käynnissä ollessa aiheuttaa kolinaa, kun pyörittäessä ei kuulu ylimääräsiä ääniä, muuten kun edestakaisin liikuttaessa (välys ensiörattaan ja kytkinkruunun välillä).
Ja juuri "syvyyssuunnassa" tarkotan sitä kytkinkruunun liikettä, ja se ei kovin suuri ole. Järjettömän kolinan sitä liikuttamalla syvyyssuunnassa saa kyllä aikaseks, että en sitten tiiä.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Kierroksia ei ole kokoaikaa saman verran, joka aiheuttaa hampaiden hakkaamista toisiinsa. (ensiöratas pyörii hitaammin/nopeammin)
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Vaihdettu samasta koneesta peräisin olevat ensiöratas ja kytkinkruunu, ja kolisee yhtä innokkaasti kuin ennenkin. Mikä perkele voi olla, ei riitä ymmärrys enää
MURTSIZ
- Pyörä:
- Derbi X-Treme 2004
- Liittynyt:
- 5.4.2014 17:09
Päivää! En nyt oo ihan varma onko oikea topicci mutta koitetaan. Sopiiko airsalin 50cc racing pytylle muut kuin airsalin omat männät? Kävi semmonen haaveri että kiertokangesta meni neulalaakeri hajalle nii mäntä pääs hakkaa vähän kanteen ni pitäs uus hankkia eikä se 60e mäntä oikee houkuta ku n. 3vko ajettu setti.
Teleman
- Liittynyt:
- 23.9.2013 16:11
Sopiiko vanhanmallin kytkimen keskiökruunu uudempaan malliin? Eli onko sisäkruunu samanlainen?
MURTSIZ
- Pyörä:
- Derbi X-Treme 2004
- Liittynyt:
- 5.4.2014 17:09
Teleman
- Liittynyt:
- 23.9.2013 16:11
Okei, eli voin ostaa kumman vaan. Luin tuolta jotain vanhoja keskusteluja niin muillakin oli kuulunut poks ja alkanu kuulumaan kolinaa, vikaa ei vaan koskaan ollut mainittu. Itsellä kolina kuuluu kytkin pohjassakin niin todennäköisesti vikaa ei ole vaihteiston puolella?
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
Vanhan mallin kytkimen (Rabasan moottori, <--05) "keskikruunu" on alunperin ollut osanumero 00H02600111, jonka on korvannut Piaggion moottorin (06-->) vastaava osa PG847045. Osat käyvät siis ristiin vanhan ja uuden moottorimallin välillä.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Töhö*
- Pyörä:
- Monkey -93, Derbi DRD Pro sm -09
- Paikkakunta:
- Vaala
- Liittynyt:
- 11.7.2013 22:07
Onkos sytkäennakolla vaikutusta pakokaasujen lämpöön? Tilanne on siis se, että derbissä ilmaantui imuvuoto, vaihdoin kampuran stefan ja laitoin ennakon silmämääräisesti samalla tavalla kuin purkaessa. Nykyään putki on katin ja välipillin alun kohdalta punahehkussa noin 15min ajon jälkeen. Ennen remonttia ei koskaan ollut samanlaista tilannetta. Kaasarin säätöihin ei ole koskettu ilmaruuvin paria pyöräytystä enempää. Mopo on DRD Pro -09.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Kyllä vaikuttaa, myöhäisempi sytytysennakko nostaa lämpötilaa putkessa.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
pekzuuu
- Liittynyt:
- 21.7.2015 23:56
Onks porukalla mite tietoo ku mäntä vaihettu 300km sitte ja puristuksia hävinny vähäse?
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Sisäänajamattomuus/heikkolaatuinen mäntä
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
tuukkaaaah
- Liittynyt:
- 16.8.2015 18:00
terve! kaksi kysymystä tähän väliin.
missä asennossa kytkin pitää olla, kun se ei palauta.
sitten missä olisi vika, kun säädin kaasarin kohdilleen, ja lähdin testille, ajoin n.500m niin kone veti helvetillisen jarrutuksen ja sammui. kokeilin kädellä sylinteriä ja se oli polttavan kuuma. polkemalla ei käynnistynyt mutta työntämällä käynnistyi. ajoin kotia takaisin otin öljyt koneesta pois ja harmaatahan se oli ja sitä tuli n.5desiä.
ja paisuntasäiliö oli aivan täynnä nestettä vaikka olen pistänyt sen MAX- viivaan asti eli mistä nämä johtuu?
MURTSIZ
- Pyörä:
- Derbi X-Treme 2004
- Liittynyt:
- 5.4.2014 17:09
Liian pieni suutin jotenka käy laihalla, vesipumpun stefat hajalla? Veikkaisin jälkimmäistä kun öljyt kerta harmaat ja lämppäs eli ei vesi luultavasti kierrä.
Kokeilitko oliko syylari molemmista päistä yhtä lämmin?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista