jeree_98
- Liittynyt:
- 23.5.2013 18:32
hupsutin kirjoitti:jeree_98 kirjoitti:Mikähä mahtaa olla vikana riejussa kun ei lähe käyntiin? Kipinää tulee ja ainetta syöttää mutta ei vaan jaksa lähteä käyntiin (uunituore sylinteri). Polin ei jaksa palauttaa ja työnnettäessä käynnstysrattaat rutsisevat. Oonko asentanu käynnistyspolkimen osat väärin ja sen takia ei toimi? Ei huvittas avata lohkoa kun uudet öljyt ja nesteet sisällä...
Luultavasti väärin asennettu. Eli olet tehnyt jonkinsortin koneremontin eikä sen jälkeen lähe käymään?
Leiponeen sylinterin vaihdoin ja siinä samalla avasintuon kytkinkopan jolloin otin myös kiksin irti ja kaikii sen osat. Voiko olla että johtuu tästä että ei lähe käymää? Ja mahtaakoha missä olla ohjeita sen kiksin kokoamiseen?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
jeree_98 kirjoitti:Ja mahtaakoha missä olla ohjeita sen kiksin kokoamiseen?
Kymmenittäin. Youtubessa jos vaan viitsii katsella videoita.
https://youtu.be/-K6FP11PBIk Tuossa nyt yksi video.
Haulla "AM6 Rebuild" löytyy kokonaisia moottorin kasausvideoita läjäpäin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Seppo4321
- Liittynyt:
- 29.3.2016 15:24
Mikä mahtas olla kun konerempan jälkeen rieju pysyy vaan kaasu pohjassa käynnissä heti jos päästää kaasun nii sammuu. Viriä ei oo muutakun rajotin porattu ja kuri pois kokeiltu eri suuttimii (120,115,105) mutta jokasella käy samalla tavalla.
HenriP344
- Liittynyt:
- 22.10.2015 18:30
Mikä on kun vaihteisto jumittaa kun kiristää lohkot? Prikat ovat vaiteensiirtäjän molemmin puolin, vetoakselin molemmin puolin ja vaihderummun päällä. Vaihderummun piikki laitettu osoittamaan suoraan ylöspäin, eli vapaalle? Kone Rieju MRX 07.
D3t510np4r45
- Liittynyt:
- 17.7.2016 3:12
Sopiiko kaikki normaalit am6 osat yamaha dt 2010:een joka siis on "power up" malli. Ja siis onko normaalissa am6:ssa ja power up versiossa rankenteellisia eroja? Olen siis nyt ostamassa uutta vasenta lohkoa vuoden 2010 dt:seen.
QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
Siis kysyn nyt vielä kerran että mitä syitä voisi olla sille, että mopon kytkimestä hävisi tunto täysin. Vikana ei ole vaijeri, koska kytkintappikin on ihan veltto ja löysä.
Avasin kytkinkopan, vaihdoin levyt, ei auttanut.
Kytkintappi nousee aina mutta vaikka sen painaa alas niin silti kytkin ei ota. Hajoaa pää ton kanssa, mikä ihme voi olla tommonen että kytkimessä ei ole mitään tuntoa?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
D3t510np4r45 kirjoitti:Sopiiko kaikki normaalit am6 osat yamaha dt 2010:een joka siis on "power up" malli. Ja siis onko normaalissa am6:ssa ja power up versiossa rankenteellisia eroja? Olen siis nyt ostamassa uutta vasenta lohkoa vuoden 2010 dt:seen.
Moottorit ovat täsmälleen samanlaisia. Lohkot kannattaa vaihtaa pareina jolloin välttyy mahdollisilta laakerilinjaongelmilta.
QuJri kirjoitti:Siis kysyn nyt vielä kerran että mitä syitä voisi olla sille, että mopon kytkimestä hävisi tunto täysin. Vikana ei ole vaijeri, koska kytkintappikin on ihan veltto ja löysä.
Avasin kytkinkopan, vaihdoin levyt, ei auttanut.
Kytkintappi nousee aina mutta vaikka sen painaa alas niin silti kytkin ei ota. Hajoaa pää ton kanssa, mikä ihme voi olla tommonen että kytkimessä ei ole mitään tuntoa?
Kytkinkoppa auki ja sitten katsot liikkuuko painelevy. Jos ei, niin sitten kiristelet siitä painelevyn keskeltä olevasta isosta mutteri-pulttikombosta niin että alkaa irroittamaan. Tarkista myös että tapilta painelevylle tulevat kaksi tappia ja kuula ovat ok. Laitoithan painelevyn oikeaan asentoon?
QuJri
- Liittynyt:
- 1.11.2015 16:20
Mihinkä suuntan sitä talttaapääruuvia/mutteria keskeltä painelevyä siis käänneään? Myötäpäivään? Painelevy laitoin silleen että se menee ihan pohjaan saakka, vai mitä meinat että oikein påin? Ps. Mitä merkitystä sillä nuolella on siin kytkimessä?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kytkinkruunussa on kaksi pistettä joihin tuo nuoli kohdistetaan. Tällöin painelevy menee pohjaan asti. Sisäänpäin ruuvamalla kiristyy välys pois, mikäli kaikki muu on 100% kunnossa. Kannattaa ehkä kokeilla sillä vanhalla rungolla ja vaijerilla.
smotoretard
- Liittynyt:
- 17.8.2016 20:15
Mikä mahtaa olla vikana, kun kytkin ei ota kunnolla. Vain lämpimänä tai pumppaamalla kytkintä lähtee jotenkin.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
smotoretard
- Liittynyt:
- 17.8.2016 20:15
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Voi olla että kytkinlevyt palaa kiinni tai kruunussa olevat hakkautumat estävät levyjen aukeamisen.
HenriP344
- Liittynyt:
- 22.10.2015 18:30
ämäräxä
- Liittynyt:
- 19.7.2016 17:46
Miks mun rieju mrx 07 ei oo ku 4 vaihdetta (3+vapaa) vaikka siinä pitäs olla 6?
Ne neljä vaihdetta toimii normaalisti, ehkä vähä hankala löytää
On alkuperäne moottori
Ok
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista