Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 11.5.2009 13:52

Tikkku kirjoitti:ja yks vanha pv mies pääsi kerran kokeilemaankin tuota mun entista laitetta 80cc satseilla.. kalpeana oli kun kolmosella kepitti keulia vielä.. :lol: "ei meidän aikaan näin piikille lähteny"


Ja eikä lähde vieläkään.Yhtään PV:tä ei ole vielä tullut vastaan, mikä nostais puhtaasti voimalla keulaa ilmaan kun heittää kakkoselta kolmoselle.Tottakai sitten keulii kun pitkäkäsinen ukkeli istuu ihan takana ja vetää kunnolla tangosta itseään päin vaihteenvaihdon yhteydessä.Siltikin saa olla aika tiheät välitykset.
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Erkka » 11.5.2009 16:10

Yksi kaveri kerran keuli ympäri moponsa. Sehän mopo oli kylän nopein, vaikka todellisuudessa meni tasoihin mun oman mopon kanssa... Noh, kuitenkin ylitsekeuliminen oli tapahtunut, jonka syyksi kerrotiin "Menin kolosella tosta hidasteesta ja kun se nappas piikin, niin keuli ympäri". Kyseinen mopo ei keulinut edes ykkösellä kaasusta.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 11.5.2009 16:15

Erkka kirjoitti:Yksi kaveri kerran keuli ympäri moponsa. Sehän mopo oli kylän nopein, vaikka todellisuudessa meni tasoihin mun oman mopon kanssa... Noh, kuitenkin ylitsekeuliminen oli tapahtunut, jonka syyksi kerrotiin "Menin kolosella tosta hidasteesta ja kun se nappas piikin, niin keuli ympäri". Kyseinen mopo ei keulinut edes ykkösellä kaasusta.


- Ja näitähän riittää.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Juba93
Pyörä:
Yamaha DT 08VM enduro project
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.4.2008 14:29

ViestiKirjoittanut Juba93 » 11.5.2009 19:38

Tanteri kirjoitti:
Tikkku kirjoitti:ja yks vanha pv mies pääsi kerran kokeilemaankin tuota mun entista laitetta 80cc satseilla.. kalpeana oli kun kolmosella kepitti keulia vielä.. :lol: "ei meidän aikaan näin piikille lähteny"


Ja eikä lähde vieläkään.Yhtään PV:tä ei ole vielä tullut vastaan, mikä nostais puhtaasti voimalla keulaa ilmaan kun heittää kakkoselta kolmoselle.Tottakai sitten keulii kun pitkäkäsinen ukkeli istuu ihan takana ja vetää kunnolla tangosta itseään päin vaihteenvaihdon yhteydessä.Siltikin saa olla aika tiheät välitykset.


Nii no jos vanhasta muistista räväytti vähä kytkimen nii kyl se voi olla et se keulii missä vaihtovälissä vaa.
Loncing 125cc kone kaasareineen ja kaikkineen 200€! kaikki toimii ja juuri huollettu! pistä yv jos kiinnosta ;)
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Erkka » 12.5.2009 7:01

Betaversio kirjoitti:
Erkka kirjoitti:Yksi kaveri kerran keuli ympäri moponsa. Sehän mopo oli kylän nopein, vaikka todellisuudessa meni tasoihin mun oman mopon kanssa... Noh, kuitenkin ylitsekeuliminen oli tapahtunut, jonka syyksi kerrotiin "Menin kolosella tosta hidasteesta ja kun se nappas piikin, niin keuli ympäri". Kyseinen mopo ei keulinut edes ykkösellä kaasusta.


- Ja näitähän riittää.

Kyllä. Se on ihmeellistä miten omistamansa mopon teho voi yllättää vuosienkin omistamisen jälkeen!
janski^^
Pyörä:
Peugeot XP street evo2 -06
Paikkakunta:
p-pohjanmaalla
Liittynyt:
3.6.2006 17:29

ViestiKirjoittanut janski^^ » 16.5.2009 8:49

Isäni kaverilla ollut aikoinaan soliferin export jota oli vissiin hieman viritetty :D mopon virityksistä ei ole kovin tietoa mutta, oli laitettu 4 vaihde ja joku tehoputki, muistaakseni oli isompi sylinterikin ja tietenkin rankasti viilattuna, rungosta oli otettu palanen pois koska oli ollut niin iso kaasari :) Kulku puolesta sen verran että isäni ajoi silloin vanhalla transitilla loivassa ylämäessä ja tämä sen kaveri posotti solikalla ohi (ei varmaan mitenkään heittämällä mennyt) ja auton mittari oli näyttäny 80 parempaa puolta. Ja tuossa vauhdissa oli vielä ollut kolmos vaihde päällä. Paljonkohan sitten mennyt oikeasti? mutta kova peli se on silloin ollut, aikaa on n. 25-30 vuotta..
Kryyker
Pyörä:
Husqvarna WR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
1.6.2008 17:08

ViestiKirjoittanut Kryyker » 16.5.2009 10:33

Veli-Vihannes kirjoitti:Suurin kupumäntä mikä löytyy nettikaupoista on muistaakseni 53,25. Sillä halkaisijalla kuutiotilavuus on 83 ja rapiat päälle. Malossissa ei edes porausvara riitä tuohon 55mm asti.. :roll:

selailin ja pisti tämä silmään, ja kyllähän tuon malossin saa porautettua melkein 90cc nyt meni kaverin malossin viimeseen ylikokoon ja koneistaja mittasi ja sanoi että "piälle 88 on kuutoita."
Tiiä sitten onko ollu vinosilmänen tai vastaavaa. :D
Pieru on paskan postimies
Tuna-71
Liittynyt:
27.9.2007 16:52

ViestiKirjoittanut Tuna-71 » 16.5.2009 11:48

Tanteri kirjoitti:
Tikkku kirjoitti:ja yks vanha pv mies pääsi kerran kokeilemaankin tuota mun entista laitetta 80cc satseilla.. kalpeana oli kun kolmosella kepitti keulia vielä.. :lol: "ei meidän aikaan näin piikille lähteny"


Ja eikä lähde vieläkään.Yhtään PV:tä ei ole vielä tullut vastaan, mikä nostais puhtaasti voimalla keulaa ilmaan kun heittää kakkoselta kolmoselle.Tottakai sitten keulii kun pitkäkäsinen ukkeli istuu ihan takana ja vetää kunnolla tangosta itseään päin vaihteenvaihdon yhteydessä.Siltikin saa olla aika tiheät välitykset.


Kyllä sitä kuule kaverin sykerölläkin nousi viime kesänä keula kolmoselle vaihdettaessa kovin kevyeen, neloselle mentäessä vielä sen 5-10 cm. ;) Eikä tarvinnut mitään kytkinkikkailuja tai muitakaan kepulikonsteja.

Vireinä oli kuuluisa tappiinviilattu umpiväljä 80cc p+, 20 lortto ja Luhao. Imuajoitus taisi olla siellä 220 astetta, pako 200 ja leveyttä ainakin 73%, tehoalue sen mukainen... Ja välejäkin oli sen verran, että huiput riitti sinne 70km/h pintaan. Tehoa siinä oli, mutta ei kovinkaan käyttökelpoista pidempiä välityksiä ajatellen. Joskus sillä tuli itsekkin ajettua, kakkosella sai aika kauan jurnutella, että lähti kierroksille, mutta piikki olikin aika pelottava, kun sai tankin päällä istua ettei repisi ympäri. :roll:

Uskoo ken tahtoo, galleriassa kuvia hirmupytystä muokkailun jälkeen. :lol:
Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 16.5.2009 12:03

Mä en henkilökohtasesti usko ollenkaan tollasta satua.Mutta uskokoon ken tahtoo.. ;)
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
betari
Pyörä:
Beta s-moto 50 (ex), pv, Gas Gas ec 125
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
11.1.2007 21:00

ViestiKirjoittanut betari » 18.5.2009 11:29

Fatsi aina puhuu et ku sillä oli pv ni se kulki vajaan 90 ja suti märällä asfaltilla ku vaihto kolmoselle. Ja vireinä oli sen aikanen 65cc ja vakioputki ja vakiokaasari :D. Ja että ajo samalla männällä reilusti yli 10 000 ja ei ollu väljä.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 18.5.2009 15:33

Kryyker kirjoitti:
Veli-Vihannes kirjoitti:Suurin kupumäntä mikä löytyy nettikaupoista on muistaakseni 53,25. Sillä halkaisijalla kuutiotilavuus on 83 ja rapiat päälle. Malossissa ei edes porausvara riitä tuohon 55mm asti.. :roll:

selailin ja pisti tämä silmään, ja kyllähän tuon malossin saa porautettua melkein 90cc nyt meni kaverin malossin viimeseen ylikokoon ja koneistaja mittasi ja sanoi että "piälle 88 on kuutoita."
Tiiä sitten onko ollu vinosilmänen tai vastaavaa. :D


Isoin mäntä Malossiin on alle 53mm, että sillä lailla. :lol: Mutta legendoistajan täällä juuri puhutaan! ;)
Jeejee
Pappis79
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.8.2008 16:24

ViestiKirjoittanut Pappis79 » 18.5.2009 21:31

Tuttava aina joskus puhuu siitä, kuinka kovaa hänen pappiksensa aikoinaan kulki. Käsivaihteinen peli. Vakiomopot jätti kuuleman mukaan ykkösellä, kulki siis ykkösvaihteella noin 70km/h, kakkosella mentiin kuulemma lievässä alamäessä päälle 120km/h. Jotenkin epäuskottavan tästä vain tekee se, että mopossa oli vakiosylinteri...
RaCeR!
Pyörä:
Gilera RCR & Pappa-Tunturi
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
22.11.2007 18:33

ViestiKirjoittanut RaCeR! » 18.5.2009 21:33

Pappis79 kirjoitti:Tuttava aina joskus puhuu siitä, kuinka kovaa hänen pappiksensa aikoinaan kulki. Käsivaihteinen peli. Vakiomopot jätti kuuleman mukaan ykkösellä, kulki siis ykkösvaihteella noin 70km/h, kakkosella mentiin kuulemma lievässä alamäessä päälle 120km/h. Jotenkin epäuskottavan tästä vain tekee se, että mopossa oli vakiosylinteri...


Pitäs olla meinaan aika raskaat välit että menis ykös vaihteella 70. Itellä on just tommonen käsivaihtenen papiska nii menee ykkönen päällä noin 20km/h :).
Pappis79
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.8.2008 16:24

ViestiKirjoittanut Pappis79 » 18.5.2009 21:40

RaCeR! kirjoitti:
Pappis79 kirjoitti:Tuttava aina joskus puhuu siitä, kuinka kovaa hänen pappiksensa aikoinaan kulki. Käsivaihteinen peli. Vakiomopot jätti kuuleman mukaan ykkösellä, kulki siis ykkösvaihteella noin 70km/h, kakkosella mentiin kuulemma lievässä alamäessä päälle 120km/h. Jotenkin epäuskottavan tästä vain tekee se, että mopossa oli vakiosylinteri...


Pitäs olla meinaan aika raskaat välit että menis ykös vaihteella 70. Itellä on just tommonen käsivaihtenen papiska nii menee ykkönen päällä noin 20km/h :).


Jos en ihan väärin muista niin välityksinä oli 13/28 tai 14/28. Saako tuollaisia 14p eturissoja edes mistään?
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 18.5.2009 22:31

Veli-Vihannes kirjoitti:
Kryyker kirjoitti:
Veli-Vihannes kirjoitti:Suurin kupumäntä mikä löytyy nettikaupoista on muistaakseni 53,25. Sillä halkaisijalla kuutiotilavuus on 83 ja rapiat päälle. Malossissa ei edes porausvara riitä tuohon 55mm asti.. :roll:

selailin ja pisti tämä silmään, ja kyllähän tuon malossin saa porautettua melkein 90cc nyt meni kaverin malossin viimeseen ylikokoon ja koneistaja mittasi ja sanoi että "piälle 88 on kuutoita."
Tiiä sitten onko ollu vinosilmänen tai vastaavaa. :D


Isoin mäntä Malossiin on alle 53mm, että sillä lailla. :lol: Mutta legendoistajan täällä juuri puhutaan! ;)

Jos on vaikka laitettu joku kupumäntä jota saa isompana,tai sitten vaan jonkun ihan muun värkin mäntä, mistäs sitä tietää.
tsekkaa tetsari galleriasta-

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista