Näinhän se pitäisi tehdä. Toisaalta, tämä ei ole pakollista, jos sylinterin korottamisesta tulee paljon enemmän tehoa kuin puristusten pitämisellä ennallaan. Esimerkiksi PVllä on niin, että vaikka puristukset laskee, niin silti sylinterin korotuksella saadaan tehoa juuri noiden ajotusten takia.oo sitä mie tarkotinkii, eli sylinterin alapääst korottamisest spacerilla ja sit pitää ottaa samanverra tavaraa yläpääst, ettei puristukset laske.
Itse näkisin asian mieluummin niin että näissä uusissa enskoissa on huuhteluja yritetty suunnata jotenkin järkevästi, tuntureissa ja pevuissa taas niitä ei ole suunnattu oikein mitenkään, ja siksi lähes ain auusenskoissa tuhoaa sylinterin jos huuhteluita sörkkii, mutta PVssä ja tuntureissa voi jopa tulla parannusta.Nii näis uuemmis 2t vehkeis ei siis saa tökkiä noit huuhteluit, ku tuol tietopankis on esim. pevun huuhteluje viilauksest, mut johtuuks se sit siitä ku niis on ns. imuaukko, eikä läppärunkoo lohkois?
Slerpa_ kirjoitti:. Esimerkiksi PVllä on niin, että vaikka puristukset laskee, niin silti sylinterin korotuksella saadaan tehoa juuri noiden ajotusten takia.
Eli siis korotuksen hyödyt ovat suurempia kuin sen haitat.
Itse näkisin asian mieluummin niin että näissä uusissa enskoissa on huuhteluja yritetty suunnata jotenkin järkevästi, tuntureissa ja pevuissa taas niitä ei ole suunnattu oikein mitenkään, ja siksi lähes ain auusenskoissa tuhoaa sylinterin jos huuhteluita sörkkii, mutta PVssä ja tuntureissa voi jopa tulla parannusta.
Kai se ajotuksen säätö kohdalleen on aika oleennainen asia tehoja ulos otettaessa?ai näin se menee! Mulla kun on ne viimesetki tehon rippeet joskus kaikonnu pyttyä korottamalla, vaikka sitte kompensoinki puristusten laskun pytyn päältä lastuamalla.
Tuo oli pekkä PVseen kohdistunut esimerkki, jonka tuolla sanoin, ja siinä p+ pytyssä, jota joskus korotin, tuli hyödyt olemaan suurempia kuin toimenpiteen haitat. Sitten tuli sitä pyttyä korotettua liikaa, ja ei enää potkinutkaan kovin mukavasti.Tällä lienee kuitenkin joku rajansa kuitenki jossakin? ...
Asia on toki noinkin. Yritin vain tuolla saada sitä ilmi että uusenskoissa se suuntaus on täysin eri tasolla mitä tuntureissa.Kai ne on vanhemmissakin pytyissä suunnattu. Sen aikaisen tiedoin ja metodein ja ennenkaikkea käyttötarkoituksen ja maksimaalisen rahanteon mukaan.
Tai sitten vaan koittaa korottaa sitä sylinteriä ja tekee sen mukaan päätelmiä, mittaa kiihdytysaikoja, ja huippunopeutta, ja katsoo samalla tuliko mitään parannuksia toimintaan.Joskus siitä pytyn korottamisesta voi olla hyötyä, mutta kannattanee suorittaa muutama pikku lasku ennen toimenpiteisiin ryhtymistä.
LaneKit kirjoitti:Nii näis uuemmis 2t vehkeis ei siis saa tökkiä noit huuhteluit, ku tuol tietopankis on esim. pevun huuhteluje viilauksest, mut johtuuks se sit siitä ku niis on ns. imuaukko, eikä läppärunkoo lohkois?
Slerpa_ kirjoitti:Ajotuksen pystyi laskemaan jollain kaavalla, joka löytyy siitä Tiittasen kirjasta.
Slerpa_ kirjoitti:Kai se ajotuksen säätö kohdalleen on aika oleennainen asia tehoja ulos otettaessa?ai näin se menee! Mulla kun on ne viimesetki tehon rippeet joskus kaikonnu pyttyä korottamalla, vaikka sitte kompensoinki puristusten laskun pytyn päältä lastuamalla.
Slerpa_ kirjoitti:Asia on toki noinkin. Yritin vain tuolla saada sitä ilmi että uusenskoissa se suuntaus on täysin eri tasolla mitä tuntureissa.
Voin sanoa, että sain parannusta tunturin vakiosylinteriin tekemällä siihen avohuuhtelut, ja yrittämällä suunntata sitä huuhtelua vähän ylemmäs. En tosin tiedä että oliko tuolla suuntauksella mitään suurta merkitystä tuohon tehon lisäykseen.
Slerpa_ kirjoitti:Tai sitten vaan koittaa korottaa sitä sylinteriä ja tekee sen mukaan päätelmiä, mittaa kiihdytysaikoja, ja huippunopeutta, ja katsoo samalla tuliko mitään parannuksia toimintaan.
Eipä sitä voikkaan, ja siksi se pitäisi tuolta tarkistaa.Ja sitäpaitsi mistä voidaan tietää ettei se ajoitus ollut kohdallaan jo valmiiksi?