Kaasuttimet

TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 3.12.2011 3:44

Sanoit juuri todennäköiset viat itse. Imuvuoto tai mahdollisesti liian pieni tyhjäkäyntisuutin(molemmat?). Koitappa ruuvata seosruuvi niin rikkaalle kun saa ja testaa sitten. Jos käynti paranee niin isompaa tk-suutinta :)

Niin ja voihan pääsuutinkin olla liian pieni. Ja esimerkiksi pytyn alatiiviste tai magneeton puoleinen stefa voi vuotaa.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.12.2011 11:16

Ite koittaisin ihan ekaks reilusti isompaa pääsuutinta, jos ei kerta ees lähe ilman ryyppyä käyntiin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Topsa- » 3.12.2011 11:27

Ite ruuvaisin ensimmäisenä tuon kanssa sen 120 suuttimen kiinni... :roll:
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Jeba_96
Pyörä:
Peugeot Vivacity Silversport, Beta RR 50 Motard 70cc
Paikkakunta:
Paimio
Liittynyt:
9.9.2010 19:05
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Jeba_96 » 3.12.2011 12:42

miten päin tuo seosruuvi nyt menikää? Ja muuten sitte ku laittaa ryyppyä nii kierrokset vaa nousee? Ja vaikkei tänne kuulukkaan niin voiko vaikuttaa se et laitoin tiivistemassaa alatiivisteeks jos seon tursunnu sinne sisää? Mut joo meen nyt ekana hakee sen suuttimen
Rakkaudessa, kartingissa ja mopon virittämisessä ovat kaikki keinot sallittuja.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Gogge » 3.12.2011 13:33

Kiinni päin rikkaammalle ja auki päin laihemmalle.. Tyhjäkäyntisuutinta aika harvoin täytyy vaihtaa, silloin jos seosruuvia täytyy avata kauheesti.. Otappa seosruuvi kokonaan pois sieltä kaasarista/ruuvaat sen irti. Itellä oli siellä päässä jotain möhnää ja teki aivan samoin.. niin ja jos siellä on jotain möhnää ni kannattaa putsata koko kaasari samalla ;)
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jeba_96
Pyörä:
Peugeot Vivacity Silversport, Beta RR 50 Motard 70cc
Paikkakunta:
Paimio
Liittynyt:
9.9.2010 19:05
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Jeba_96 » 3.12.2011 13:43

juu nyt kun sitä tossa koittelin ni täyskaasulla toimii hyvin... Analysointi jatkuu mut täytyy kattoo toi seosruuvi
Rakkaudessa, kartingissa ja mopon virittämisessä ovat kaikki keinot sallittuja.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Gogge » 3.12.2011 14:56

Ainiin, ja imuvuotojahan voi testata vaikka jollain crc. kun suihkuttelee sitä imukaulaan yms paikkoihin mistä voisi vuotaa.. Ja noista keihineistä en kyllä tiedä, mutta tuo 102 suutin voisi kuulostaa ihan hyvältä.. kun ottaa kaasarin koon huomioon. Imuvuodollahan kone ärjyy välillä ihan kunnolla kun ottaa ilmaa sieltä välistä -> kiekat nousee.. Jos pyörii/toimii paremmin ryypyllä niin varmaan suutinta kannattaa isontaa.

Mutta tosiaan ainakin delluissa jos ilmanputsarin läpi päässyt jotain möhnää niin tuppaa kertymään sitä siihen seosruuvin päähän.. :p

Ja vielä semmonen että seosruuvi ja tyhjäkäynti- ruuvi & suutin vaikuttaa lähinnä tyhjäkäynnillä. Neulan asento 3/4 kaasuun asti ja siitä ylöspäin pää suutin. Eli noista voi miettiä millä alueilla booausta tapahtuu..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 3.12.2011 20:45

Onko kellään kokemuksia Motoforce PWK kaasareista? Onko ihan laatukamaa?
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Gogge » 3.12.2011 22:16

Eiköhän asiansa hoida. Varmaan joku keihin kopio..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Gothicium
Pyörä:
Honda NSR 125R -03
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
18.12.2009 21:45
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Gothicium » 4.12.2011 5:48

varmasti jo kyselty mutta en haun perusteel löytäny mitää järkevää... joten kysymys kuuluu, mistä löydän jonku taulukon mistä näkee minkä koon mikunin suutin vastaa minkäkin koon dellorton suutinta? koska eihän esim. 200 koon mikunin suutin vastaa 200 koon dellorton suutinta?
Jeba_96
Pyörä:
Peugeot Vivacity Silversport, Beta RR 50 Motard 70cc
Paikkakunta:
Paimio
Liittynyt:
9.9.2010 19:05
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Jeba_96 » 4.12.2011 12:51

Jeba_96 kirjoitti:mikä on ongelma ku airsal nyt kiinni ja sen kanssa 24mm keihin nii just sain pytyn kasaa ja nyt ei lähe millää ilma ryyppyy käymää, sammuu jos ei anna kaasuu, ei vastaa kaasuu yhtää booaa vaa ja sit ku saa kierroksii (ottaa kyl kierroksii mut booaa) ni kierrokset laskee tosi hitaasti ja joskus vähä hirttää :S nyt o 102 suutin ja tyhjäkäynti 1,5 kierrost, seos 1,5 kierrost ja neulan sokka toisiks alimmas. Onks jollai kokemust noist keihineist et onks ihan liian pieni suutin? Imu vuotoo en löytäny mut ei 100% varmaa... Voiko tulla konepuolelt esim. vuotavat tiivisteet? Ketuttaa kun ei pääse testaa.

tosta ongelmasta vielä että voiko johtua siitä että neulaventtiili ei aukee kokonaan? Ajattelin tota kohoa säätää ku tuntus kokeillessa että koho saa laskea aika pitkän matkaa ennen kun bensaa pääsee läpi... Mikä merkitys tolla joustavalla neulaventtiilillä on?
Rakkaudessa, kartingissa ja mopon virittämisessä ovat kaikki keinot sallittuja.
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Sami L » 4.12.2011 12:58

Gothicium kirjoitti:varmasti jo kyselty mutta en haun perusteel löytäny mitää järkevää... joten kysymys kuuluu, mistä löydän jonku taulukon mistä näkee minkä koon mikunin suutin vastaa minkäkin koon dellorton suutinta? koska eihän esim. 200 koon mikunin suutin vastaa 200 koon dellorton suutinta?


Tarkkaa taulukkoa ei ole missään, mutta mikunin suutin esim. 180 vastaa noin 116-118 dellortoa.
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Topsa- » 4.12.2011 20:04

Mikunin kuuskantit vastaa omasta mielestä aika lähelle dellun suuttimia, koska sama suutinviila meni 120 mikunin suuttimeen ja dellun 120 suuttimeen, eikä ollut väljä kumpaankaan, saman mittasia oli.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.12.2011 21:24

Mutta eikai siinä se koko, vaan virtausnopeus (vai mikä se hieno nimitys nyt oli) ja kaikki muut sellaisethan siihen vaikutti aika paljonki.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 4.12.2011 22:02

Jep, se suuttimen pituus vaikuttaa myös virtausnopeuteen.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista