Minarelli AM6

sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut sasumeil » 22.5.2014 12:09

Väljänähän tyhjäkäynti kärsii, hyvin pidettynä luulis kuitenki männän olevan vielä ihan hyvä. Voisko olla liian iso tk suutin ? Kun jos alaseos rikkaalla, käy paremmin kylmänä kuin lämpösenä. Onkos tommosessa dellussa ilma vai seosruuvi (Eli säätääkö ruuvi ilman vain bensan määrää, sen kyllä tajuaa kun järjellä aattelee) ? Jos ilmaruuvi niin miten se toimii kun se on oikeesti auki luokkaa 2,5-3 kierrosta, sen pitäs vähän auttaa. Tietysti jos sit alkaa leijuttaa niin ei se hyvä ole sekään. Seosruuvilla taas sitten melko kiinni. Mutta kuitenkin ite lähtisin kokeilee pienempää tk suutinta.
Tsekkaa pv proju!
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 22.5.2014 13:43

Nyt täytyy sanoa että en tosissaan tiedä.

https://sparewheel.fi/images/dellorto_phva.jpg
Tossa kuvassa on phva, mutta seos/ilmaruuvin konstruktio täysin samanlainen. Numero 21 on siis se ruuvi. Jos joku saa selvää, säätääkö ilmaa vai bensaa, ite sen toimintaa yritin ymmärtää jo silloin kun kaasari oli irti mutta tuloksetta :lol:

Eli sitä ruuvia on pidetty molemmissa ääripäissä sekä joka paikassa siltä väliltä, eikä tunnu olevan oikeastaan mitään vaikutusta mihinkään. Ihan kiinni katoaa se vähäinenkin tyhjäkäynti. Joskus aikasemmin kävi sitä tasasemmin ja nopeemmin tyhjäkäyntiä mitä enemmän se ruuvi oli auki, eli se on nytkin melko reippaasti auki.

Tk-suutin on vakiokokoinen, muistaakseni 45 (katoin kyllä kun pari viikkoo sitten putsasin). Täytyy varmaan kokeilla pienemmällä suuttimella. Joskus jo aikasemmin epäilin liian suurta tk-suutinta kun jossain sanottiin että jos käy parhaiten se ruuvi auki niin on liian iso tyhjäkäyntisuutin.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut sasumeil » 22.5.2014 14:20

Joo ilmaruuvi toi on. Nyrkkisääntönä on se että kun ruuvi on luistin ja ilmanputsarin välillä on kyseessä ilmaruuvi, ja kun luistin ja sylinterin välillä on kyseessä seosruuvi. Enimmäkseenhän näitä on ilmaruuveina :) Kannattaa toki ihan kattoa että onhan se tk suutin varmasti puhdas.
Tsekkaa pv proju!
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jonetzu » 22.5.2014 15:23

moro! olen nyt yli 20 keleillä huomannu että alkaa vedot loppua kun on ajanut kunnolla lämpimäksi koneen.. kuinkahan kuumana tuo jäähytin-neste saa käydä? siellä just ja just pystyy käyttään sormea jonku sekuntin.. meinaan ettei tuo lämpö leikkais.. voiko nuo säädöt vaikuttaa siihen? jos vaikka saa liikaa bensaa?.. kylmänä vääntää tosi hyvin niin en noihin säätöihin viittis mennä tietämättä koskemaan.. saako tuonne syyläriin muuten tulla painetta ku suhahtaa aina ku avaa lämpimänä korkin?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.5.2014 16:13

Yleensähän nesteen kuuluu olla 80-90 asteen välillä, mutta kuhan alle satanenki on okei.

Miten ne vedot siis loppuu? Alkaa vaan olee laiskempi, ei jaksa vetää? Ootko koittanu lämpösellä koneella ryypyn kanssa mitä vaikuttaa?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jonetzu » 22.5.2014 16:20

loppuu vedot, ei meinaa kiihtyä 5 ja kuutosella ryyppy ei vaikuta paljoa, ottaa vielä huonommin kierroksia. kysympä tähän samaan vielä että mitä jos ottais termostaatin pois kokonaan? eihän kesällä sitä tarvi. missä tuo termostaatti muuten sijaitsee? ja onko sen irrottaminen monen mutkan takana :D?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.5.2014 16:49

Kyllähän sen voi pois ottaa, mutta onko siitä nyt sitten iloa. Kansi irti, siinä on termari kiinni.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Driver7 » 22.5.2014 17:28

Jos kylmänä käy paremmin, niin se kertoo yleensä rikkaasta seoksesta.
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vireboy » 25.5.2014 23:00

Saako kytkintapin vetämällä irti? Ja onko siellä joku stefa, kun epäilen että heittää öljyt sieltä nilkkaan. Voiko sen stefan vaihtaa ulkopuolelta, avaamatta lohkoja?
JVEL
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
9.5.2013 18:53
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut JVEL » 25.5.2014 23:45

Nousee vetämällä, vähän saa oikeeta asentoo etsiä muistaakseni. Stefankin saa vaihdettua ulkopuolelta, ja se on aikasen perus että se stefa on levinnyt. Voi toki olla vuotava putkikin joka ne öljyt heittää jos on jollain räkäpatentilla paisari välipillissä kiinni.
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vireboy » 26.5.2014 16:04

Joo voi olla että heittää alkukäyrästä, sieltä luulin sen aluksi tulevan mutta nyt tajusin että taitaa tulla kytkintapin paikkeilta :D
kepuu
Pyörä:
-10 Lastentauteja omaava SF3 LC
Paikkakunta:
Sauvo
Liittynyt:
23.5.2010 21:44
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut kepuu » 28.5.2014 12:43

Elikkä oma minarelli nalkkas kiinni ja tuli ostettua koko yläkerta samaan syssyyn jne. Vanhasta leikanneesta männästä vain ylempi männänrengas oli tallella eikä alempaa näkynyt missään, ei edes kampikammiossa. Joskus jotain legendaa kuullut, että vois lentää palasina putkesta pihalle mutta epäilen. Täytynee puhdistaa kampikammio kunnolla magneetilla ja paineilmalla.
Honda Monkey -81, Peugeot XPS -08.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.5.2014 16:19

Eipä tuo mitään legendaa ole. Ei ole kyllä mukava tunne ottaa putkea pois kuullen m-renkaiden kilisevän ulos paisarista, tietää heti että mäntä on mennyt päreiksi.

Kannattaa putsata kampikammio tosiaan paineilmalla ja bensalla huuhdellen monta kertaa.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.5.2014 13:23

Ja myös putki kannattaa puhdistaa kunnolla. Joskus unohtui ja Mg imaisi putkesta pirstoutuneen männänpalan palotilaan.
kepuu
Pyörä:
-10 Lastentauteja omaava SF3 LC
Paikkakunta:
Sauvo
Liittynyt:
23.5.2010 21:44
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut kepuu » 1.6.2014 13:50

Nyt on taas xps kunnossa ja pyttynä 50cc Airsal. Vetoja alko taas löytymään, ainakin sen verran kun vetää tuppi nurin ihan loppuun asti niin vitosella ja kutosella kytkin luistaa. Kuuluu myös semmonen epämiellyttävä kohina veto päällä alakerrasta. Kytkin pohjassa ei kohinaa ole ollenkaan eli voisko tulla levyistä vai jopa rattaista päin? Jotenkin tuntuu myös, että airsalista tulee se pytyn sisäinen melu paljon selvemmin ulos kuin vakiosta kun oikeen naukuu vanhaan verrattaessa. :lol:
Honda Monkey -81, Peugeot XPS -08.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista