Peruna22
- Liittynyt:
- 13.10.2019 17:00
vetko kirjoitti:Eipä juuri auta vähän voi tuoda tehoa, mutta ei mitää merkittävää. Ja laskeminen koneistamolla jos itse tekee hiekkapaperilla lasin päällä menee ikä ja terveys. Sitten pitää suunnitella eli laskea puristussuhde ja katsoa, että mäntä ei ota kanteen. Ei ole kannattavaa ellei ole jotain viripyttyä tai viilattu.
jos on oikein tehty, eli laskettu puristusuhde jne niin siirtääkö se tehoaluetta tietylle alueelle??? mites vääntö paraneeko?
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
Kyllä se vääntöä parantaa ja ei pitäisi teho aluetta muuttaa. Pikemminkin parantaa alavääntöä. Mutta ei se kannattavaa ole jos ei ole muita tehty.
Peruna22
- Liittynyt:
- 13.10.2019 17:00
vetko kirjoitti:Kyllä se vääntöä parantaa ja ei pitäisi teho aluetta muuttaa. Pikemminkin parantaa alavääntöä. Mutta ei se kannattavaa ole jos ei ole muita tehty.
Kärsiikö ylävääntö?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Mistä muu kokoonpano koostuu? Muuten vakiolla/vakiohkolla tekniikalla et tule huomaamaan yhtään mitään, kuten vetko on useaan kertaan yrittänyt jo kirjoittaa. Toistaiseksi omista kansista on tullut huomattua vain se että milloin on liian suuri puristussuhde.
Jos nyt kuitenkin alat, niin koko palotila kannattaa tehdä kunnolla.
Tähtää puristussuhde johonkin 13-15 väliin. Squishratio n. 50%, eli tuon reunan pinta-alan suora projektio 50% koko pinta-alan projektiosta. Lopuksi squishvälys n. 0,7 mm
Kuvan kannessa on muuten liian pieni palotilan kuppi -> aivan liian iso puristussuhde. Derbin vakio palotilalla madaltamalla squish vaan lähelle 0,7mm tulee aivan jäätävä puristussuhde.
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
Airsal 50cc racing tarvitsisi rajusti viilaa. Onko suositella jotain hyvää hiomakärkeä ja hiomanestettä ettei pinnoite lohkeile pois? Löytyy 6mm ja 3mm koneet.
Myös voisin antaa homman jollekin osaavalle tekijälle jolla pysyy viila kädessä ja ottaa palkaksi riihikuivaa käteistä.
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
Savöx kirjoitti:Airsal 50cc racing tarvitsisi rajusti viilaa. Onko suositella jotain hyvää hiomakärkeä ja hiomanestettä ettei pinnoite lohkeile pois? Löytyy 6mm ja 3mm koneet.
Myös voisin antaa homman jollekin osaavalle tekijälle jolla pysyy viila kädessä ja ottaa palkaksi riihikuivaa käteistä.
Ootko ennen viilannut? Kannattaa johonkin romupyttyyn harjoitella jos ei ole ennen viilannut. Kuulemma timanttiterät on pinnotepytyille hyväksihavaittuja. Öljyä ei tarvi käyttää, mutta jotku sinoliin kastaa teriä välillä mikä estää terien tukkeutumisen.
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
vetko kirjoitti:Savöx kirjoitti:Airsal 50cc racing tarvitsisi rajusti viilaa. Onko suositella jotain hyvää hiomakärkeä ja hiomanestettä ettei pinnoite lohkeile pois? Löytyy 6mm ja 3mm koneet.
Myös voisin antaa homman jollekin osaavalle tekijälle jolla pysyy viila kädessä ja ottaa palkaksi riihikuivaa käteistä.
Ootko ennen viilannut? Kannattaa johonkin romupyttyyn harjoitella jos ei ole ennen viilannut. Kuulemma timanttiterät on pinnotepytyille hyväksihavaittuja. Öljyä ei tarvi käyttää, mutta jotku sinoliin kastaa teriä välillä mikä estää terien tukkeutumisen.
Onhan noita tullut nuorempana viilattua mutta silloin ei ollut mitään hienoja pinnoitepyttyjä.
Toimiikohan kovametalliterä jos se on keskihieno tai hienoon leikkuuseen?
Esim tällainen?
https://www.staypro.fi/koneiden-tarvikk ... ge-nosto-6
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
Savöx
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 21.8.2018 15:48
Joskus 30 vuotta sitten avoimet huuhtelukanavat löytyivät joistain tehokkaammista pytyistä. Toimisikohan sellaiset vielä nykypäivän mopoissa?
Yamaha DT50, MBK X-Limit, Peugeot Speedfight 1, Hero Winner
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Yksi keskeisiä oivalluksia huuhtelukanavien muotoilussa on niiden sisämutkat.
Mopon tiivistepinnat ja pulttijako aiheuttavat kompromisseja huuhteluiden muotoilulle.
Googlettele vaikka aiheesta Aprilia RSA.
Kevyttä iltalukemista.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista