Mulikka1
- Pyörä:
- Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
- Paikkakunta:
- Lempäälä
- Liittynyt:
- 15.4.2013 23:15
Noniin. Nyt on sitte totaalinen seinä tullu vastaan ton vehkeen kans. Elikkä alunperin meni korjaamolle 2vk sitte liian öljynsaannin takia kun ei itellä ollu mahollisuuksia tehdä enempää. Tänään haettiin sitte lopulta takasi kun eivät ollu saanu oikein muuta aikaseks kun koneen stefojen vaihto ja muu ulkoinen korjaus. Ensin tuli viesti että kaasari pitää vaihtaa koska siellä oli kuulemma halkeamia josta johtui liika öljynsaanti stefojen lisäksi. Seuraavaks tuli sitte viesti että moricci olis hajonnu(?) diodin takia ja vaikutus oli että välillä toimi normaalisti ja välillä vaan pätki aivan tajuttomasti. No, olivat sitte tehneet todella paskan tempun nimittäin modanneet sinne genericin CDI:n ja puolan... Eihän se sillä kokoonpanolla toiminu yhtään. No ajelin kotiin, hyvin paskasti mutta kumminkin kun ei edes kiertäny mihinkää. Ruvettii sitte isän kanssa sitä siinä tutkailee sitä tarkemmin niin todettiin että vaihdetaan uus moricci kun semmonen oli hommatu ite korjaamon saamattomuuden vuoksi. Vaihdettiin ja otettiin genericin CDI pois välistä. Ei toiminut muutakuin diodin kanssa(?) Taas suuri kysymysmerkki että miten on mahollista. On säädetty kaasarin neulaa pyöritelty seosruuveja vaihdettu suutinta, tulppaa ja vaihdettu jopa vakioputki paikalleen. Mutta ei mikään auta.Välillä toimii kun tukkii ilmansaantia ja kerran se lähti kunnolla kiertämään kun laittoi ryypyn päälle ja tukki ilmansaantia mutta kun laitettiin normaaliksi katosi myös tyhjäkäynti.Tuntuis vähän siltä että sytytys olis liian myöhäsellä kun sytyttää välillä putkessa ja taas toisaalta jossakin on imuvuoto kun rupeaa toimimaan paremmin kun imua peitetään. Nyt alkaa oleen jo totaalinen sekoominen tulossa ellei ala tuleen jotakin tolkkua. Eli olisin suuresti kiitollinen jos joku viitsisi edes yrittää auttaa.Ja dt:hän on kyseessä
JustCaus3
- Pyörä:
- Yamaha Aerox 50cc
- Paikkakunta:
- Uusikaupunki
- Liittynyt:
- 1.6.2011 16:28
Mikäköhän vois olla roxissa vikana kun vilkut, jarruvalo ja töötti toimii mutta etu ja takavalo ei? Etuvalo siis ensin himmeni ja siitä pikkuhiljaa sammui kokonaan, saman teki takavalo
Auttakaa että saa valot kuntoo
Raebaum
- Pyörä:
- Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
- Liittynyt:
- 21.2.2013 12:24
Tarkistappa aluks ne etu - ja takavalojen johdot et tuleeko sinne virtaa.
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
JustCaus3
- Pyörä:
- Yamaha Aerox 50cc
- Paikkakunta:
- Uusikaupunki
- Liittynyt:
- 1.6.2011 16:28
Eipäs tullu virtaa
Eikä muuten ladannu akkuakaan (enkyllä sitten tiiä että onko roxissa edes laturia)
Raebaum
- Pyörä:
- Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
- Liittynyt:
- 21.2.2013 12:24
Sitte vaan katsomaan et onko johdot heikossa hapessa/ottaako maadotukseen tms. onko toisessa päässä kunnolla kiinni. Akkua voisit myös kokeilla vaihtaa.
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Mulikka1 kirjoitti:Noniin. Nyt on sitte totaalinen seinä tullu vastaan ton vehkeen kans. Elikkä alunperin meni korjaamolle 2vk sitte liian öljynsaannin takia kun ei itellä ollu mahollisuuksia tehdä enempää. Tänään haettiin sitte lopulta takasi kun eivät ollu saanu oikein muuta aikaseks kun koneen stefojen vaihto ja muu ulkoinen korjaus. Ensin tuli viesti että kaasari pitää vaihtaa koska siellä oli kuulemma halkeamia josta johtui liika öljynsaanti stefojen lisäksi. Seuraavaks tuli sitte viesti että moricci olis hajonnu(?) diodin takia ja vaikutus oli että välillä toimi normaalisti ja välillä vaan pätki aivan tajuttomasti. No, olivat sitte tehneet todella paskan tempun nimittäin modanneet sinne genericin CDI:n ja puolan... Eihän se sillä kokoonpanolla toiminu yhtään. No ajelin kotiin, hyvin paskasti mutta kumminkin kun ei edes kiertäny mihinkää. Ruvettii sitte isän kanssa sitä siinä tutkailee sitä tarkemmin niin todettiin että vaihdetaan uus moricci kun semmonen oli hommatu ite korjaamon saamattomuuden vuoksi. Vaihdettiin ja otettiin genericin CDI pois välistä. Ei toiminut muutakuin diodin kanssa(?) Taas suuri kysymysmerkki että miten on mahollista. On säädetty kaasarin neulaa pyöritelty seosruuveja vaihdettu suutinta, tulppaa ja vaihdettu jopa vakioputki paikalleen. Mutta ei mikään auta.Välillä toimii kun tukkii ilmansaantia ja kerran se lähti kunnolla kiertämään kun laittoi ryypyn päälle ja tukki ilmansaantia mutta kun laitettiin normaaliksi katosi myös tyhjäkäynti.Tuntuis vähän siltä että sytytys olis liian myöhäsellä kun sytyttää välillä putkessa ja taas toisaalta jossakin on imuvuoto kun rupeaa toimimaan paremmin kun imua peitetään. Nyt alkaa oleen jo totaalinen sekoominen tulossa ellei ala tuleen jotakin tolkkua. Eli olisin suuresti kiitollinen jos joku viitsisi edes yrittää auttaa.Ja dt:hän on kyseessä
kokeilkaas sitä kaasarin vaihtoo mitä ne ehdottikin huollossa
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
vakiopaska
- Liittynyt:
- 2.5.2011 21:19
Mikäköhän vois olla Trekkerissä vikana, kun alkoi temppuilemaan sillälailla, että käy huonosti, lähtee todella "hitaasti" liikkeelle (eli siis juuri ja juuri jaksaa vetää itsensä liikkeelle), sitten kuitenkin liikkuu mutta kiihtyy hitaammin kuin normaalisti JA SITTEN, vauhti jää johonkin 40 tuntumaan eikä kiihdy siitä enempää. Mopo myös lähtee huonosti käyntiin. Kaasari ja ilmansuodatin puhdistettu, pakoputki katsottu (ei tukoksia) ja tulppa vaihettu, ei vaikutusta. Mihinköhän voisi viitata nämä oireet?
Mulikka1
- Pyörä:
- Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
- Paikkakunta:
- Lempäälä
- Liittynyt:
- 15.4.2013 23:15
jukke96 kirjoitti:Mulikka1 kirjoitti:Noniin. Nyt on sitte totaalinen seinä tullu vastaan ton vehkeen kans. Elikkä alunperin meni korjaamolle 2vk sitte liian öljynsaannin takia kun ei itellä ollu mahollisuuksia tehdä enempää. Tänään haettiin sitte lopulta takasi kun eivät ollu saanu oikein muuta aikaseks kun koneen stefojen vaihto ja muu ulkoinen korjaus. Ensin tuli viesti että kaasari pitää vaihtaa koska siellä oli kuulemma halkeamia josta johtui liika öljynsaanti stefojen lisäksi. Seuraavaks tuli sitte viesti että moricci olis hajonnu(?) diodin takia ja vaikutus oli että välillä toimi normaalisti ja välillä vaan pätki aivan tajuttomasti. No, olivat sitte tehneet todella paskan tempun nimittäin modanneet sinne genericin CDI:n ja puolan... Eihän se sillä kokoonpanolla toiminu yhtään. No ajelin kotiin, hyvin paskasti mutta kumminkin kun ei edes kiertäny mihinkää. Ruvettii sitte isän kanssa sitä siinä tutkailee sitä tarkemmin niin todettiin että vaihdetaan uus moricci kun semmonen oli hommatu ite korjaamon saamattomuuden vuoksi. Vaihdettiin ja otettiin genericin CDI pois välistä. Ei toiminut muutakuin diodin kanssa(?) Taas suuri kysymysmerkki että miten on mahollista. On säädetty kaasarin neulaa pyöritelty seosruuveja vaihdettu suutinta, tulppaa ja vaihdettu jopa vakioputki paikalleen. Mutta ei mikään auta.Välillä toimii kun tukkii ilmansaantia ja kerran se lähti kunnolla kiertämään kun laittoi ryypyn päälle ja tukki ilmansaantia mutta kun laitettiin normaaliksi katosi myös tyhjäkäynti.Tuntuis vähän siltä että sytytys olis liian myöhäsellä kun sytyttää välillä putkessa ja taas toisaalta jossakin on imuvuoto kun rupeaa toimimaan paremmin kun imua peitetään. Nyt alkaa oleen jo totaalinen sekoominen tulossa ellei ala tuleen jotakin tolkkua. Eli olisin suuresti kiitollinen jos joku viitsisi edes yrittää auttaa.Ja dt:hän on kyseessä
kokeilkaas sitä kaasarin vaihtoo mitä ne ehdottikin huollossa
Kaasari vaihdettiin huollossa isompaan
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
vakiopaska kirjoitti:Mikäköhän vois olla Trekkerissä vikana, kun alkoi temppuilemaan sillälailla, että käy huonosti, lähtee todella "hitaasti" liikkeelle (eli siis juuri ja juuri jaksaa vetää itsensä liikkeelle), sitten kuitenkin liikkuu mutta kiihtyy hitaammin kuin normaalisti JA SITTEN, vauhti jää johonkin 40 tuntumaan eikä kiihdy siitä enempää. Mopo myös lähtee huonosti käyntiin. Kaasari ja ilmansuodatin puhdistettu, pakoputki katsottu (ei tukoksia) ja tulppa vaihettu, ei vaikutusta. Mihinköhän voisi viitata nämä oireet?
Mee kyselee skootteri puolelta jos siellä joku osais neuvoo
vakiopaska
- Liittynyt:
- 2.5.2011 21:19
Driver7 kirjoitti:vakiopaska kirjoitti:Mikäköhän vois olla Trekkerissä vikana, kun alkoi temppuilemaan sillälailla, että käy huonosti, lähtee todella "hitaasti" liikkeelle (eli siis juuri ja juuri jaksaa vetää itsensä liikkeelle), sitten kuitenkin liikkuu mutta kiihtyy hitaammin kuin normaalisti JA SITTEN, vauhti jää johonkin 40 tuntumaan eikä kiihdy siitä enempää. Mopo myös lähtee huonosti käyntiin. Kaasari ja ilmansuodatin puhdistettu, pakoputki katsottu (ei tukoksia) ja tulppa vaihettu, ei vaikutusta. Mihinköhän voisi viitata nämä oireet?
Mee kyselee skootteri puolelta jos siellä joku osais neuvoo
Oiii sori, ei katos oma mopo(skootteri) ja tottunu täältä kysyy
hahhah
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Muutama huomio noista lainauksista:
- edelliseen viestiin vastattaessa viestiä ei tarvitse lainata
- jos vastataan viestiin jossa on jo yksi tai useampi lainaus, aikaisempia lainauksia ei yleensä ole tarpeen sisällyttää tekstiin vaan ne voi editoida pois
- todella pitkään viestiin vastattaessa viestin lainauksen sijaan voi olla tarkoituksenmukaisempaa mainita vain kelle vastaus on osoitettu.
Näin sivun pituus ei kasva kohtuuttomiin mittoihin ja ketjun lukeminen esimerkiksi mobiililaitteilla on miellyttävämpää.
hysqq
- Liittynyt:
- 26.12.2012 18:39
Mikähä vois olla kaverin Ch racingis vikana kun ei mene käyntiin? Saa kipinän ja tulppa juuri vaihdettu. Bensan saantia en vielä ehtinyt kunnolla tarkistaa, mutta pytyn ja putken välistä tippuu jotain mustaa mönjää näyttää öljyltä mutta haisee bensalta. Eilen vielä toimi, mutta kaasarin neulan sokan säädön jälkeen tänään ei halua lähteä ollenkaa käyntiin.
nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
Jos tehdään toimenpide X ja mopossa on sen jälkeen vikaa, on syytä harkita mahdollisuutta tämän toimenpiteen yhteydessä tapahtuneeseen asennusvirheeseen, joka vian selittäisi.
Eli katsos vaikka että kaasarissa on kaikki letkut kiinni, ja ettei vaieri jumita yms.yms..
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
hysqq
- Liittynyt:
- 26.12.2012 18:39
Kaikki on kiinni ja toimii niinkun pitääkin. Apuja kaivataan ku kaverilta meinaa palaa hermo kun ei ole koko kesänä oikeen päässy ajamaan kilpien lähdön takia..
Simo Luoma
- Pyörä:
- Derbi Senda R extreme 2004
- Liittynyt:
- 21.8.2010 19:56
Mitä vittua nyt taas kun derbistä jäi yhtäkkiä ajosta 1 vaihde silmään, vaihteisto leipas? Ei millään ota mitään muuta vaihdetta vaikka miten työntelee? Aivan uudet öljyt sisällä. Kyllä taitaa olla meikän mopo ura tässä, tuo paska ei vaan ikinä toimi ja kiinnostus loppunut aikapäiviä sitten. Kyllä tuon kans on ollut yhdelle mopomiehelle aivan tarpeeksi päänvaivaa.
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista