Tehoputket

M99
Pyörä:
Derbi DRD Pro R
Liittynyt:
6.12.2014 16:53
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut M99 » 4.6.2015 18:18

Elikkäs Airsal 80cc Racing pytylle sais ehotella putkia.
pytty tullaan todennäköisesti ajan myötä viilaamaan aika loppuun ja mahdollisesti kantta laskemaan.. olisiko mitään perää lähteä ostamaa esim. vocaa, proracea, malossin supermotoa, brk racingia, racinglinea ja alaalla linkissä näkyvä athenan 80cc putkikin tuli vastaan josta netistä ei juuri mitään tietoa löytynyt?
http://www.altecracing.com/mecaboite/echappement/pots-d-echappement/pot-athena-racing-80-evolution.html#modes_livraisons
Airsal 80 Racing / Giannelli / Bidalot Racing Replica / Stage6 R/T 26 PWK / Malossi VL17 / Polini
tonza85
Liittynyt:
16.5.2015 21:07
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut tonza85 » 9.6.2015 22:00

Onko tehoputkissa ominaisuus äänenä eäpätys eikä sellanen tasanen pörinä niinku vakioputkessa?
Ylämäkeen ku ajaa nii sillo tuntuis olevan suht tasanen ääni mut sit tasasella ku aja nii kauhea räpätys ku melkein pintakaasulla joutuu ajelemaan 45km/h
Raaaps
Liittynyt:
9.6.2015 21:58
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Raaaps » 9.6.2015 22:18

Joo elikkä derbi x-tremessä (vm 2014) on nyt kiinni enoxin tehari. Millasia välejä ja suutinta ootte ite laittanu tai suosittelisitte? ;)
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Parta779 » 28.6.2015 23:13

tonza85 kirjoitti:Onko tehoputkissa ominaisuus äänenä eäpätys eikä sellanen tasanen pörinä niinku vakioputkessa?
Ylämäkeen ku ajaa nii sillo tuntuis olevan suht tasanen ääni mut sit tasasella ku aja nii kauhea räpätys ku melkein pintakaasulla joutuu ajelemaan 45km/h


Tottakai se kilisee ko se on ohutta peltiä :DD
Vakioputki on semmosta paksua rautaa.
It Ain't fast without mixed gas!
lortto24
Liittynyt:
22.7.2015 2:05
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut lortto24 » 31.7.2015 18:07

Joo mullekki sais ehotella putkia tolle airsalin 80cc racingille
Muovipusi
Liittynyt:
17.7.2015 16:38
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Muovipusi » 7.8.2015 10:55

Mitkä välipillit olisi sopivia leovince x fight paisariin
Antsa__
Liittynyt:
10.7.2015 21:15
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Antsa__ » 10.8.2015 20:56

Tommonne ongelma tuli ku vaihoin enoxin teharin apikkaan, niin alko änkästä valumaan öljyä tai jotakin mustaa juttua. Onko muilla tapahtunu tälleen ja mistä johtuu ? :|
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Vireboy » 11.8.2015 17:13

Kakstahdin ominaisuus. Kannattaa öljypumpun säädöt kuitenki tarkistaa, tai laskee seokset oikein, riippuen käyttääkö tuorevoitelua vai seosvoitelua, väkisin sieltä vähän tulee.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Parta779 » 11.8.2015 19:29

Oikein säädettynä ei ruiki yhtään öljyä, joko liian rikkaalla tai saa liikaa ölyä.
It Ain't fast without mixed gas!
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Vireboy » 12.8.2015 17:53

En oo vielä nähny sitte yhtäkään oikein säädettyä kakstahtimopoa. Kammioäänenvaimennin kyllä taitaa vähentää sitä ruikkimista.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Parta779 » 12.8.2015 18:23

Iteltä löytyy 2kpl, ei tipan tippaa öljyä.
It Ain't fast without mixed gas!
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 12.8.2015 23:34

Öljyn sylkeminen on kaikilta osin täysin tervettä ja suotavaa kaksitahtimoottorin toimintaa.

Mulla on aika hyvä perstuntuma kaasarin säädössä, ja oma Derbi sylkee reippaasti öljyä vaikka on se Airsalin suosittelema 3% tankissa ja normi säädöissä (tosin osakaasu ehkä normaalia vähän rikkaammalla, koska koulumatka-ajo). Kammiovaimennin tosin polttaa öljyn pois, mutta normaali vapariänkkä sylkee aina öljyä ja sitä voi aivan hyvällä omallatunnolla pyyhkiä siitä pois.

Tuo 2-tahdin "oikein" säätäminen on hyvin suhteellinen käsite. Esimerkiksi 2t-enska säädetään kilpa-ajoon rikkaammalle, koska jäähdytysviima pienenee ja kone toimii kovemmilla kierroksilla. Katuajossa taas seoksia laihennetaan jolloin saadaan turha röpeltäminen ja koneen "hukkuminen" pois. Ensin rikkaalle, ja siitä alhaalta ylöspäin laihentamalla, kunnes kone vetää kaikilta kierrosalueilta kaikilla kaasun avaumilla tasaisesti. Tämänkin jälkeen öljyä tulee, eikä se haittaa mitään.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Parta779 » 12.8.2015 23:44

tientuk3 kirjoitti:Öljyn sylkeminen on kaikilta osin täysin tervettä ja suotavaa kaksitahtimoottorin toimintaa.

Mulla on aika hyvä perstuntuma kaasarin säädössä, ja oma Derbi sylkee reippaasti öljyä vaikka on se Airsalin suosittelema 3% tankissa ja normi säädöissä (tosin osakaasu ehkä normaalia vähän rikkaammalla, koska koulumatka-ajo). Kammiovaimennin tosin polttaa öljyn pois, mutta normaali vapariänkkä sylkee aina öljyä ja sitä voi aivan hyvällä omallatunnolla pyyhkiä siitä pois.

Tuo 2-tahdin "oikein" säätäminen on hyvin suhteellinen käsite. Esimerkiksi 2t-enska säädetään kilpa-ajoon rikkaammalle, koska jäähdytysviima pienenee ja kone toimii kovemmilla kierroksilla. Katuajossa taas seoksia laihennetaan jolloin saadaan turha röpeltäminen ja koneen "hukkuminen" pois. Ensin rikkaalle, ja siitä alhaalta ylöspäin laihentamalla, kunnes kone vetää kaikilta kierrosalueilta kaikilla kaasun avaumilla tasaisesti. Tämänkin jälkeen öljyä tulee, eikä se haittaa mitään.


Tästä voin olla täysin erimieltä.

Jos sitä öljyä sieltä tulee sillee kunnolla että joutuu pyyhkiin se ei polta sitä ja se on ns. ylimäärästä öljyä.
Joka taas tarkottaa että se saa sitä liikaa eli on joko liian rikkaalla tai öljyä on liikaa.

Ite oon aina ajanu 2% seoksilla eikä koskaan mitään ongelmaa ole ollut, kuulostaa varsin isolle tuo 3% riippuu seki tietenki millä öljyllä ajaa.
Itte käytän Castrol power 1 racingkiä.
It Ain't fast without mixed gas!
mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut mooi » 13.8.2015 7:38

itsellä on derbi aina heittäny oljyyä änkästä yli 50cc tekniikalla ja sillon ollut nicasil pytty eli sillä 3%seoksilla muuten alkaa tulla mäntään pientänaarmua .
mutta esim nyt on derbin tekniikkana kuritonputki,rajoittamaton cdi,21mm dellu ja änkkänä on leovince nii ei ole kertaakaan tullu öljyä änkästä vaikka olisi ollut 4%seokset kerran vähä lipsahti mutta normaalisiti 2,5% seos.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Parta779 » 13.8.2015 11:37

Jos käyttää kunnon öljyä nii ei sinne mittää naarmuja tule.
Itte ajoin hondan 85cr:llä 2% seoksilla ei mitään jälkeä.
It Ain't fast without mixed gas!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista