joonasfin kirjoitti:tietääkö kukaan sellasta kampuraa kun Doppler competition?
onko jotain eroja kuin että se on vahvistettu? esim onko iskupituus se 40mm, käykö siihe normi männän tappi ja käykö normi lohkojen laakerit siihen? minkä laisen pytyn kestää vielä?
https://www.gearparts24.de/kurbelwelle- ... a1886.html
Riittää, kun kysyy yhdessä topikissa.
Parempiakin on saatavilla, jopa halvemmalla.
"Vahvistettu" tarkoittaa melkeinpä aina sitä, että on isompi / isommat neulalaakerit
(yläpään, tai myös alapään neulalaakeri), ja joissakin isompi alatappi
(16->18mm).
Uskon silti, ettei siulla ole niin paljon kiertävä moottori rakenteilla, etteikö kestäisi esim. Doppler ER1 tai vaikkapa tuo Competition kampiakseli
riittävän pitkään - kunhan kaasuttimen säädöt on edes sinne päin, ja 2-t öljyä polttoaineen seassa.. ja asiallinen ilmansuodatin paikoillaan.
Tuotteen lisätiedoissa mainitaan aina erikseen, jos vaatii esim. eri kokoisen / kokoiset petilaakerit, tai jos iskunpituus poikkeaa alkuperäisestä.
Männän koolla
(massalla) ei
käytännössä ole merkitystä kiertokangen laakereiden kestoon, ellei männän nopeus ole oikeasti suuri
(ja pidemmän aikaa; esim. kilpailukäytössä).
Ja pelkkä sylinterisarja ei vaikuta siihen, miten paljon moottori kykenee kiertämään.
Tiedän ainoastaan yhden tapauksen, kun kilpamopon kiertokanki on mennyt poikki..
Ja siinäkin ollut sytkäennakko liian aikasella (nakutuksen seurauksena kiertokanki poikki).