-ToK-
- Pyörä:
- Derbi drd pro Malossi
- Liittynyt:
- 14.3.2010 18:45
Onko kaikilla, jotka ovat ostaneet Stage6 pinnotetun sylinterisarjan derbiin (uudemmalla koneella) tullut sen sylinterisarjan mukana ATHENAN YKSI renkainen mäntä. Myös helmat vähän vakiomäntää pidemmät. Muutenhan toi setti vastaa aika lailla vakiosettiä.
Muuten huomasin vielä, että tuolla tiivistepussissa on pahvitiivisteen lisäksi kaksi metallista(alumiini?) sylinterin ja lohkon välistä tiivistettä, joista toinen 0,6 ja toinen 0,8 mm paksu. Miten ne kannattaisi sinne asetella vai laitanko ollenkaan? Siis missä järjestyksessä? Myös toi stage6 sylinteri on hiukan vakiota korkempi ehkä n. 1 mm. Ja kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä.
Entäs onko muilla ollut sellasta ongelmaa että tohon stage6 50cc sylinterisarjan mukana tulleseen kanteen ei saa termostaattia kiinni vakioruuveilla? ruuvit ottaa sinne kannen seinämään kiinni.
Siinä stage6 kannessa ei myöskään ole sitä termostaatin kohditus"nystyrää", mutta sillä tuskin mitään väliä?
Tommonen setti
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12812
Jos joku jolla tommonen setti on viitsisi vastata tai jos joku edes veikkaisi niin olisin erittäin kiitollinen : )
_DerbiMies96_
- Pyörä:
- DRD PRO R,2 X GPR 125,GPR 50,4X Derbi Senda
- Liittynyt:
- 25.3.2009 19:06
Sopiiko esim. technigas E-Nox tai Pro Race suoraan 80cc barikittiin?Vai onko pako-aukko isompi?
Derbillä vaikka kuuhun!
jerevaa
- Liittynyt:
- 7.7.2011 22:35
kyllä se kai sopii.. ei oo tietoo. mut joo mulla oli liian pieni suutin mopossa 95 ja vaihdoin 105 ja toimii hieman paremmin. mutta en tiiä paljo kuuluis kulkee tolla airsalilla, 21mm kaasarilla, hebolla ja 14/53 väleil. mul menee sen 108
maapertaja
- Pyörä:
- Aprilia rx 80cc
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 19.6.2012 13:20
Mikä airsali sulla on? ittellä on 80cc airsal 21 mm lortto ja e-nox putkena toi enoxin vaa sattuu kuristaan aika paljo menee näillä sen tasan 100 15/53 väleillä
Yamaha-poju
- Pyörä:
- Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
- Paikkakunta:
- Mustasaari
- Liittynyt:
- 3.9.2011 18:45
Reetuhai2 kirjoitti:Viilaamalla tehoa saa. Airsal ja Toppi varmaan parhaat valinnat osien saannin kannalta. Italkittiin esim. etin joskus mäntää, ja vakiokoko vissiin löyty suurella etsinnällä, taas muistaakseni ylikokoa en löytäny ollenkaa.
mutta mites, kumpaa itse veikkaisit pirteämmäksi?
YAMAHA EI PAMAHA! ;
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
-ToK- kirjoitti:Onko kaikilla, jotka ovat ostaneet Stage6 pinnotetun sylinterisarjan derbiin (uudemmalla koneella) tullut sen sylinterisarjan mukana ATHENAN YKSI renkainen mäntä. Myös helmat vähän vakiomäntää pidemmät. Muutenhan toi setti vastaa aika lailla vakiosettiä.
Muuten huomasin vielä, että tuolla tiivistepussissa on pahvitiivisteen lisäksi kaksi metallista(alumiini?) sylinterin ja lohkon välistä tiivistettä, joista toinen 0,6 ja toinen 0,8 mm paksu. Miten ne kannattaisi sinne asetella vai laitanko ollenkaan? Siis missä järjestyksessä? Myös toi stage6 sylinteri on hiukan vakiota korkempi ehkä n. 1 mm. Ja kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä.
Entäs onko muilla ollut sellasta ongelmaa että tohon stage6 50cc sylinterisarjan mukana tulleseen kanteen ei saa termostaattia kiinni vakioruuveilla? ruuvit ottaa sinne kannen seinämään kiinni.
Siinä stage6 kannessa ei myöskään ole sitä termostaatin kohditus"nystyrää", mutta sillä tuskin mitään väliä?
Tommonen setti
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12812
Jos joku jolla tommonen setti on viitsisi vastata tai jos joku edes veikkaisi niin olisin erittäin kiitollinen : )
Joo, valmistajat yleensä käyttåää toisen firman osia sillon tällöin, esim. miun pro racen männän on valmistanu athena
ne metalliset tiivisteet on sylinterin korotuspaloja, jos sulla on sielä jo pahvitiiviste, niin ei oo mikään hyöty laittaa metallisia lisäksi... termostaatin saat kiinni niillä ruuveilla jos vaikkapa lyhennät niitä rautasahalla. Ja onko sillä ny mitään väliä jos stagen pytty on 1mm korkiampi mitä vakio... "kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä." tarviiko tätä esimerkiksi kuuluttaa täälä ?
senkus lyät kattilan kiinni ja lähret ajelemahan
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Yamaha-poju kirjoitti:mutta mites, kumpaa itse veikkaisit pirteämmäksi?
Ei kumpikaan mitään älykireitä, normiajoon soveltuvia siis, kummiskin tehoja enempi mitä vakiolla. Kannattaa myös miettiä 80cc airsalia, ei sillekkään tarvi vahvistella sen enempää mitä 70cc..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
pulttien lyhentämisestä sahaamalla vielä; laita sopivat mutterit pultteihin kiinni ennen kuin sahaat ne poikki, sitten pyörität ne mutterit pois. Muuten tulee ongelmia kierteiden kanssa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
Pro Racella käyttölämpötila 50-60 °C tehtaan paperien mukaan, aika alhanen eikös se ylensä oo siinä 80 °C hujakoilla ?
(sylinterin käyttölämpötila olisi optimaalisin 50-60 °C, täten suosittelemme jäährytyskapasiteetin lisäämistä)
Käy vieläki liika laihalla, tairan vierä oikee liikeeseen säärettäväks jos en itte sitä tuan paremmaksi saa tällä viikolla
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
Jostain muistaisin lukeneeni, että 2-t koneen optimilämpö tehon kannalta on se 50-60 astetta. En sitten tiedä kuinka paikkaansapitävä tuo on.
jhuhtis
- Pyörä:
- husqvarna wre 125,yamaha passola 50,yamaha tzr 125 88
- Paikkakunta:
- mouhijärvi
- Liittynyt:
- 11.4.2010 17:19
mikä sylinteri vois olla kyseessä kun omassa am6:tosessa oli kii sylinteri jossa on 7 ulosvirtaus kanavaa+1pakoaukko.koitin googlettaa mut ei löytyny ku sellasia jossa on 5huuhtelua+pako.ja sylinteri on valurautaa 50cc
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Laita kuvaa niin joku saattaa tunnistaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
J3rSu
- Pyörä:
- CH Racing WSM
- Liittynyt:
- 13.6.2009 2:25
jhuhtis
- Pyörä:
- husqvarna wre 125,yamaha passola 50,yamaha tzr 125 88
- Paikkakunta:
- mouhijärvi
- Liittynyt:
- 11.4.2010 17:19
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
KarsTa kirjoitti:Pro Racella käyttölämpötila 50-60 °C tehtaan paperien mukaan, aika alhanen eikös se ylensä oo siinä 80 °C hujakoilla ?
(sylinterin käyttölämpötila olisi optimaalisin 50-60 °C, täten suosittelemme jäährytyskapasiteetin lisäämistä)
Käy vieläki liika laihalla, tairan vierä oikee liikeeseen säärettäväks jos en itte sitä tuan paremmaksi saa tällä viikolla
En tiiä miten näin pienissä vehkeissä, mutta puolikkaassa ceeärrässä ainaki parhaat potkut lähtee jossain 60°C, ja ajossa lämpötila vaihtelee 55-75°C. Joskus kuulin että 50cc mopossa paras käyntilämpötila ois jotain 80°C. (itellä siis ceeärrässä 30% isommat syylärit entä vakiona, ja tuo yllä lukeva, jäähdytyskapasiteetin lisääminen, meinaa just syyläreiden lisäämistä/ suurentamista)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista