valmet00
- Liittynyt:
- 19.4.2015 19:59
Entäs mitäs haittoja tulee jos pumppu pyörii tyhjänä pitkän aikaa? Tiivisteet menee? Ja sitten vielä että mopo alkanut pitämäån kovaa kilkitystä. Kierroksia nostaessa kuuluu kovaa kilinää, en varma tuleeko koneesta se ääni. Yrittäny kaikki mutterit ja muut mahdolliset äänen pitäjät tarkastaa. Mistä se kilinä voi tulla, ei muuten haittaa ajoa mutta kuulostaa vähä ikävältä semmonen kilinä.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Pumppu todennäköisesti kuluu nopeasti, hajoten voitelun puutteeseen ja kuumenemiseen. Helppo se olisi ottaa irtikin ja peittää reikä sopivalla laipalla.
Kilinää voisi koittaa paikantaa vaikka motonetistä saavatalla stetoskoopilla tai vaikka pitkällä ruuvarilla painamalla korvaa vasten. Voi olla laakerit tai kulunut kytkinkruunu tms. paha sanoa.
zulle22
- Liittynyt:
- 27.5.2016 15:15
Miten ootte säätäny kytkimen riejuun? Ite laitoin akselin eka niin kiinni kun saa ja avasin 2 kierrosta mutta kytkin kantaa.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Siis painelevyn päällä oleva ruuvi? Kytkinkoppa auki ja säätämään. Niin tiukalle että pysyy kiinni ja avautuu sitten kahvaa painaessa. Lopuksi pieni välys.
zulle22
- Liittynyt:
- 27.5.2016 15:15
Mikähä mahtais Riejussa olla vikana kun hetken pystyy ajamaan mut sitten sammuu eikä lähe heti uuestaan käyntii vaan joutuu oottamaan jonku aikaa. Kyseessä siis Rieju Mrt Pro josta putken kuri poistettu, ducatin rajottamaton cdi ja vapari. Suutin on itellä 112 mutta oon koittanu 115,118 ja 110. Mutta ei oo vika lähteny sillä. Kiitos vastauksista näin etukäteen
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Tulppa ja häiriönpoistaja vaihdettu? Antaako kunnolla kipinää sammumisen jälkeen?
zulle22
- Liittynyt:
- 27.5.2016 15:15
Tulppa on vaihettu ja antaa kipinää sammumisen jälkeen
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Tässä tarttis tietää millanen sammuminen on kyseessä, ts. loppuuko kipinä vai bensa koneelta vai ylikuumeneeko. Kaverin kotkassa oli staattorin takia sama vika, toimi epämääräisesti ja saatto antaa heikkoa kipinää viel sammumisen jälkeen. Jos saat joltain lainaan staattorin ja/tai CDI:n niin koita niillä.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ducatin staattorin voi mitata, sillä voi arvioida onko ok. Ohjeet tietopankista Yamaha Dt:n osiosta. Kastuuko tulppa sammumisen jälkeen?
Ärräksä
- Liittynyt:
- 24.1.2005 12:40
Jos tässä innostuu jälleen niin olisi saumat hyvin säilyneeseen Aprilia RX -1998 am6 pataseen sotaratsuun, ikään kuin vanhoja muistellen.
Niinpä kävin heti spekuloimaan viripakettia. Hakusessa olisi jokin mahdollisimman vääntävä ja noin 15hv tuottava vekotin. (nelaripiikit pitää jäädä)
-86cc alumiininen Top Performance ja 44mm iskunen kampura
-24mm kaasari
-yläkauttanen putki
Pari kysymystä tässä kuitenkin olisi:
1. Riittäisikö valurautanen 85cc TP tuon alumiinisen sijaan ja saisiko sillä kuinka paljon enemmän käyttövarmuutta?
2. Kaasarin pitäisi olla 24mm jossa olisi suuttimen pikavaihto. Mikä olisi siis hyvä? Ovatko nuo Motoforcet jotain aivan hirveää kiinaskeidaa, vai voiko luottaa? Ovat ainakin 50 pinnaa halvempia.
Minarelli RX on ahdas impuolelta. "Kurkku" pitäisi siis olla varmaan viistossa pytyltä vaihdepolkimen suuntan. Vakioboksia en haluaisi pilkkoa, joten sen varmaan voisi irrottaa ja vetää takaiskarin taakse tuon alkuperäsen ilmanputsarin tilalle jonkin suljetun dopplerin. En oikein noihin avonaisiin niin luota.
Onkohan jollain valmistajalla tähän mitään valmista patenttia RX:ään?
3. Mikä putki? Tosiaan nuo yläkauttaset on aika vähissä tänä päivänä. Onko tuohon 85cc luokkaan mitään järkevää vai pitääkö modota jostain crossista? Niiden luulisin olevan kuitenkin liian kireärekisterisiä?
4. Onko sähköjen päivittäminen välttämätöntä? Löysin maxiscootista kyllä mvt:n sähköt, joissa on lähtö valoille (itselleni pakolliset). Ovat vain suhteettoman kalliita verrattuna muihin komponentteihin.
5. Jos josku tarvitsee vaikka käydä katsastuksessa vakiokamoilla niin voiko tuon pitempi-ikuisen kampuran kanssa käyttää vakiosylkkää esim. jonkin ala-adapterin kanssa?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
1. Alumiininen on ikuinen kun muistaa vaihtaa männän ajoissa ja ei tee asennusvirheitä.
2. Kiinalaiset PWK kopiot on ok, kun vaan kattoo et on yksilö jossa on kuuskanttisuuttimen suutinputki.
3. Tähän en oikein osaa sanoa. Esim. Drd prossa menee putki oikealta. Niistä voisi jotain löytyä.
4. Kisasähköt on perseestä näin yksien MVT Digital Directien ja Malossi Mhr Teamien jälkeen. Ignitech on kova valinta, vaatii vähän rakentelua ducatin staattorin ja magneeton kanssa.
5. Periaatteessa voi. Ajoitukset taitaa karata taivaisiin ja toimivuus sen jälkeen on mitä on.
Ärräksä
- Liittynyt:
- 24.1.2005 12:40
Oikein paljon kiitoksia vastauksesta.
Taitaa jäädä sähköt kauppaan. Eiköhän se jotenkin toimi sinne 12-13k huitteille ainakin. Pitänee varaman kompensoida putkella? Mikä sitten olisi optimaalein tuon top performancen alumiinisylkän kanssa? Eivät kai omia putkia kuitenkaan tee?
Se on tosiaan jännä, ettei noita yläkauttasia juuri ole kaupan.
Kytkinjouset ja levyt voisi varmaan myös päivittää? Mikähän olisi oikeasti pitävä merkki?
Ärräksä
- Liittynyt:
- 24.1.2005 12:40
Sellainen asia vielä mietityttää, kuin lohkojen avarrus.
Jos ostaa vaikka tuommoisen Athenan 80cc powervalven ja muokkailee niitä lohkoja niin onko silloin enää mahdollisuutta palata vakiosylinteriin, vai onko lohkot siis käytännössä pilalla?
Kuinka paljon tuo kohditus käytännössä vaikuttaa tehoihin? Tietysti jos ihan viimeistä vedetään koneesta ulos mutta käytännössä? En ainakaan itse ole 70cc/75cc pytyillä missään mopossa mitään kohdistellut.
Julmero99
- Liittynyt:
- 12.9.2015 0:10
Ärräksä kirjoitti:Sellainen asia vielä mietityttää, kuin lohkojen avarrus.
Jos ostaa vaikka tuommoisen Athenan 80cc powervalven ja muokkailee niitä lohkoja niin onko silloin enää mahdollisuutta palata vakiosylinteriin, vai onko lohkot siis käytännössä pilalla?
Kuinka paljon tuo kohditus käytännössä vaikuttaa tehoihin? Tietysti jos ihan viimeistä vedetään koneesta ulos mutta käytännössä? En ainakaan itse ole 70cc/75cc pytyillä missään mopossa mitään kohdistellut.
Siis voithan laittaa takasin sen vakio sylinterin mutta virtaukset on sillon mitä on jos ne lohkot on kerran muokattu jollekkin toiselle sylinterille sopiviksi...
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Julmero99
- Liittynyt:
- 12.9.2015 0:10
Nyt on vähän epätietoisuutta itelläkin joten turvaudutaan tänne. elikkäs kumpaan päähän vaihdepolkimen akselia se pikkuinen prikka tulee kytkimen puolelle vai magneton?
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista