Kaasuttimet

Alluoskari
Liittynyt:
28.6.2012 2:44
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Alluoskari » 5.1.2014 2:52

Mulla kävi nyt niin että kun lähti ajamaan niin toimi jonkun aikaa hyvin noin 10km jonku jälkeen booaa älyttömästi eikä liikkeelle pääse kuin helvetin moisilla kierroksilla. Kaasari on ulkoa aivan jäässä eikä mulla oli siinä mitään lämmityksiä. Keli on myös ollu tällästä 0-5 astetta ja hyvin kostea. Aika vahvasti viittaa kaasarin jäätymiseen? Tyhjäkäynnillä mopo kiertää kuitenkin hetken aikaa kuin pieni sika kunnes booa tyhjäkännilläkin pienestä kaasusta. Mopohan on Beta.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 5.1.2014 17:48

Vika on ilmanputsarissa jonne on kertynyt liikaa kosteutta, joka haittaa ilmansaantia. Kosteutta voi myös imeytyä koneeseen joka saa aikaan hirveet pätkimiset.
¿
nikochu
Liittynyt:
28.12.2013 14:56
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut nikochu » 5.1.2014 18:54

juppi98 kirjoitti:ootko kokeillut ryypyn kanssa, et mitä tapahtuu?
ja ootko kokeillut säätää tyhjäkäyntiä kun kone on lämpimänä/kuumana?

itselläni tehnyt pari-kolme mopoa samaa, kun kelit viilentynyt ja aina on pitänyt laittaa rikkaammalle; joko ilmaruuvia kiinni tai neulan sokkaa pykälä alaspäin. ;)

sitten on toiminut taas hyvin. eli jossei ilmaruuvia säätelemällä saa kuntoon -> neulan sokkaa pykälä alaspäin (ts. neulaa pykälä ylemmäs).


Koneen lämmettyä oon kaasaria säätänyt. Taidampa nyt tuota neulaa säätää kun ei muu auta.
Gilsuboe
Pyörä:
gilera smt -05
Liittynyt:
2.7.2013 18:21
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Gilsuboe » 8.1.2014 22:23

Olen nyt ostamassa 17,5mm Dellorto PHVA kaasaria ja tällä hetkellä mopossa on kiinni 14mm Dellorto PHVA. Joten ajattelin kysyä että tarvitsenko myös isomman imukaulan kun tuon kaasuttimen vaihdan isompaan, käsittääkseni niihin menee sama imukaula, vai olenko väärässä ?
Raisureikä
Liittynyt:
7.1.2014 17:25
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Raisureikä » 10.1.2014 11:36

Löysin kaasuttimeen hyvään hintaan, mutta siinä on sähköryyppy, voiko tuon vaihtaa jotenkin mekaaniseksi. Taikka miten tuon sähköryypyn saa kytkettyä helkama raisuun, jos on helpompi näin päin?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.1.2014 12:39

Riippuu kaasarista, onhan niitä muutossarjoja. Sähköryypyn kytkentä niin helppoa että vedät vaihtovirtaa ja maadotuksen.
Raisureikä
Liittynyt:
7.1.2014 17:25
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Raisureikä » 10.1.2014 15:16

Ja sitten joku nappi vielä jostu imu menee päälle? Se on tuommoinen mikunin 2 tahti kaasari.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.1.2014 17:07

Ei mitään nappii tarvi, kone lähtee käyntiin ni ryyppy saa virtaa joka muutamien minuuttien aikana sulkee ryypyn ja kone on jo tarpeeks lämmin.
Raisureikä
Liittynyt:
7.1.2014 17:25
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Raisureikä » 10.1.2014 17:13

Aa okei, pelittääkö nää sitten hyvin talvisin? Vai onko suositeltavampaa vaan hommata mekaanisella ryypyllä?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.1.2014 17:49

Pelittää kyllä kunhan se ryyppy toimii, melko luksusta. Testaappa ryyppy ensin. Mittaa kuinka pitkälle neula työntyy, kytke 12V ja testaa uusiksi jonku ajan päästä onko pituus muuttunu.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut .Juho » 10.1.2014 19:55

mistä saa neuloja mikuni tm 28 kaasuttimeen?? jostain syystä en löytänyt oikein mistään. :roll:
--
E: Nyt tällaiset säädöt:
-#210 pääsuutin -> 190-200? röpöttää piikillä todella paljon jonkun aikaa. vapaalla voi antaa huoletta jenkaa - ei rötäjä niin pahasti. vähän ajan päästä, kun ajeli sillä, niin alkoi menemään piikille, mutta pätki ja röpötti piikillä. =liian iso pääsuutin vai onks tää nyt tulpassa/tulpanhatussa vika?
-Neulan sokka ylimmässä lovessa. Käy nätisti tyhjäkäyntiä (tyhjäkäyntinopeus varmaankin +2 000rpm) ja kulkee hyvin, kunnes kierrokset nousee n. 6000-7000. (sitten alkaa röpöttämään iha p*rkeleesti)
-Ilmaruuvi 2½ kierrosta auki

Nykyinen imukaula on 2mm liian pieni tolle kaasuttimelle, joten suositelkaa jotain imukaulaa, jonka sisähalkaisija on 35mm ja hintaa alle 30e (ulkomailta tilaaminen mahdollista). **mieluiten sellainen 'käännettävä'**

vähän menee OT:ksi, mutta suositelkaa jotain toista edullista tulppaa, mitä vois testata.
nyt b10es ja toimii sillä ihan hyvin, mut haluan kokeilla muita tulppia, et onko mitään eroa. oisko noissa esim. br9evx/eix tai b10evx tulpista mitään tehollista tms. hyötyä tai kestääkö yhtään pidempään, kuin normaali tulppa? eix ainakin on iridium tulppa, evx tais olla joku platinium (?).
Raisureikä
Liittynyt:
7.1.2014 17:25
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Raisureikä » 13.1.2014 11:55

Osaisko joku neuvoa mistä saa kaikista halvimmalla imukaulan 14mm mikunin ja raisun väliin? Ei ole käytettyä osunut vastaan.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 13.1.2014 17:36

Sovellat jotain moposportin yleisimukaulaa, ne on halpoja ja järeitä. ;)
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Raisureikä
Liittynyt:
7.1.2014 17:25
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Raisureikä » 16.1.2014 20:38

Ostin kaasuttimen, jonka kooksi myyjä sanoi 14-15mm, mutta jos mittasin ollenkaan oikein, vaikuttaa tuo minusta vähän jytymmältä.

Kuva
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 16.1.2014 23:04

Tönärillä saisi tarkemman mitan mutta kyllä tuo varmaan yli 15mm on.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista