Rieju leipoo
- Liittynyt:
- 18.1.2017 17:16
Eli mulla on vm 98-01 (en tiiä kunnol) Beta rr 50 vm 98 mallin am6 motilla. Eli tuossa vuosimallissa ei ole vielä sähköistä rajoitusta. Ongelma on että ei kierrä. Siis lähtee käyntiin ja lämpimänä käy kohtuullisen hyvin tyhjää. Mutta ku kaasuttaa ni laiskasti nostaa kierroksia ja antaa n.4000rpm. Ongelma ilmeni ku purin koneen(en koskenu kaasarii sen otin imukaulasta irti ja jätin siihe. Kaikki muu meni osiks vaihteisto kanssa. Testattu toisella kaasarilla ja toisella tulpalla. Haittaako jos kampiakselissa on magneeton kiilan kuoppa sorvaantunu vähä isommaks, saa kuiteski kiilan välii eikä klappaile sen kummempii. Kaikki kurit poistettu, (vakio) kaasarina dellorto phbn 12 102 suuttimella, tällä hetkellä dellorto phbn 16 vakiokaasarin suuttimella, (kaasarin sai riejusta ku kaks mopoo) kaasareissa neulat keskellä, vaihettu vasta mäntä, männänrenkaissa ei ollut mitää merkkejä yms. Niin en ole varma ovatko oikein päin, turbokitin tehari, vakiosylkkä ja kampura. Koneella ajettu vähä päälle 15t km. Ei savuta paljoa(vaaleenharmaata savua) pakokaasu haisee vähä bensalle. Syylarissa nesteiden pinta ei laske (nähtävän paljoa) ja kun avaa bensatankin korkin nii käy ehk pikkase paremmi. Sori pitkästä viestistä.
Epätoivoinen
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Säädä kaasaria.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Julmero99
- Liittynyt:
- 12.9.2015 0:10
Rieju leipoo kirjoitti:Eli mulla on vm 98-01 (en tiiä kunnol) Beta rr 50 vm 98 mallin am6 motilla. Eli tuossa vuosimallissa ei ole vielä sähköistä rajoitusta. Ongelma on että ei kierrä. Siis lähtee käyntiin ja lämpimänä käy kohtuullisen hyvin tyhjää. Mutta ku kaasuttaa ni laiskasti nostaa kierroksia ja antaa n.4000rpm. Ongelma ilmeni ku purin koneen(en koskenu kaasarii sen otin imukaulasta irti ja jätin siihe. Kaikki muu meni osiks vaihteisto kanssa. Testattu toisella kaasarilla ja toisella tulpalla. Haittaako jos kampiakselissa on magneeton kiilan kuoppa sorvaantunu vähä isommaks, saa kuiteski kiilan välii eikä klappaile sen kummempii. Kaikki kurit poistettu, (vakio) kaasarina dellorto phbn 12 102 suuttimella, tällä hetkellä dellorto phbn 16 vakiokaasarin suuttimella, (kaasarin sai riejusta ku kaks mopoo) kaasareissa neulat keskellä, vaihettu vasta mäntä, männänrenkaissa ei ollut mitää merkkejä yms. Niin en ole varma ovatko oikein päin, turbokitin tehari, vakiosylkkä ja kampura. Koneella ajettu vähä päälle 15t km. Ei savuta paljoa(vaaleenharmaata savua) pakokaasu haisee vähä bensalle. Syylarissa nesteiden pinta ei laske (nähtävän paljoa) ja kun avaa bensatankin korkin nii käy ehk pikkase paremmi. Sori pitkästä viestistä.
Epätoivoinen
Nuuhkase pakokaasua jos haisee sellaselle makeelle nii kansipahvi menny (valkonen savu meinaa sitä että palotilaan on päässy vettä)
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Rieju leipoo
- Liittynyt:
- 18.1.2017 17:16
Kiitos avusta. Täytyy testaa säätää kaasarii ja kattoo sylkän sisää ja ai nii joskus pitää sellasta ihme kuplivaa/köhivää ääntä ku meinaa sammuu.
Rieju leipoo
- Liittynyt:
- 18.1.2017 17:16
Julmero99 kirjoitti:Nyt on vähän epätietoisuutta itelläkin joten turvaudutaan tänne. elikkäs kumpaan päähän vaihdepolkimen akselia se pikkuinen prikka tulee kytkimen puolelle vai magneton?
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Hei tiesithän et sen molempii päihi tulee prikat? ja vaihderummun päälle tulee kans pieni prikka
Julmero99
- Liittynyt:
- 12.9.2015 0:10
Rieju leipoo kirjoitti:Julmero99 kirjoitti:Nyt on vähän epätietoisuutta itelläkin joten turvaudutaan tänne. elikkäs kumpaan päähän vaihdepolkimen akselia se pikkuinen prikka tulee kytkimen puolelle vai magneton?
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Hei tiesithän et sen molempii päihi tulee prikat? ja vaihderummun päälle tulee kans pieni prikka
Eli tämä on siis um vaihteisto... vm vaihteistossa on useampia prikkoja kun um
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Petu01
- Liittynyt:
- 9.8.2016 11:23
Julmero99 kirjoitti:Rieju leipoo kirjoitti:Julmero99 kirjoitti:Nyt on vähän epätietoisuutta itelläkin joten turvaudutaan tänne. elikkäs kumpaan päähän vaihdepolkimen akselia se pikkuinen prikka tulee kytkimen puolelle vai magneton?
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Hei tiesithän et sen molempii päihi tulee prikat? ja vaihderummun päälle tulee kans pieni prikka
Eli tämä on siis um vaihteisto... vm vaihteistossa on useampia prikkoja kun um
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Kyllä itte ainaki laitoin -07 vuojen detsii kummallekki puolelle, mut en tiiä sitte missä kohtaa se "uuden" ja "vanhan" raja menee noissa AM6
Rieju leipoo
- Liittynyt:
- 18.1.2017 17:16
Noni sylinterin sisälle tuli kurkattuu ja kaikki oli kunnossa. Vika siis jossain muualla. Kaasaria en ole vielä säätänyt, kaasarissa jotain vikaa kait, sillä kun meinaa sammuu ni kun laittaa ryypyn päälle nii alkaa taas käyä paremmi. Neula keskellä. Magneetosta en tiiä onko vikaa. Tekee kipinän. Savuttaa edellee vähä sitä vaaleenharmaata savua. Voiko männänrenkaiden asento vaikuttaa asiaan? Niissä toinen "sakara" siinä päässä oli pidempi, eli ne päät mitkä tulee mäntään siihe tapin kohalle. Molemmat kiiltäviä. Ei mitää numeroita yms. Auttakaa!
Julmero99
- Liittynyt:
- 12.9.2015 0:10
Rieju leipoo kirjoitti:Noni sylinterin sisälle tuli kurkattuu ja kaikki oli kunnossa. Vika siis jossain muualla. Kaasaria en ole vielä säätänyt, kaasarissa jotain vikaa kait, sillä kun meinaa sammuu ni kun laittaa ryypyn päälle nii alkaa taas käyä paremmi. Neula keskellä. Magneetosta en tiiä onko vikaa. Tekee kipinän. Savuttaa edellee vähä sitä vaaleenharmaata savua. Voiko männänrenkaiden asento vaikuttaa asiaan? Niissä toinen "sakara" siinä päässä oli pidempi, eli ne päät mitkä tulee mäntään siihe tapin kohalle. Molemmat kiiltäviä. Ei mitää numeroita yms. Auttakaa!
Onko talvisäädöissä (paksumpi seos) toinen vois sit olla kans kytkimen puolen kampuran stefa vuotaa öljyä kampikammioon
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Rieju leipoo
- Liittynyt:
- 18.1.2017 17:16
Julmero99 kirjoitti:Rieju leipoo kirjoitti:Noni sylinterin sisälle tuli kurkattuu ja kaikki oli kunnossa. Vika siis jossain muualla. Kaasaria en ole vielä säätänyt, kaasarissa jotain vikaa kait, sillä kun meinaa sammuu ni kun laittaa ryypyn päälle nii alkaa taas käyä paremmi. Neula keskellä. Magneetosta en tiiä onko vikaa. Tekee kipinän. Savuttaa edellee vähä sitä vaaleenharmaata savua. Voiko männänrenkaiden asento vaikuttaa asiaan? Niissä toinen "sakara" siinä päässä oli pidempi, eli ne päät mitkä tulee mäntään siihe tapin kohalle. Molemmat kiiltäviä. Ei mitää numeroita yms. Auttakaa!
Onko talvisäädöissä (paksumpi seos) toinen vois sit olla kans kytkimen puolen kampuran stefa vuotaa öljyä kampikammioon
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Säädöistä en oikein tiedä, ovat sellaisessa asennossa millä on kone toiminut aikasemmin.
Julmero99
- Liittynyt:
- 12.9.2015 0:10
Rieju leipoo kirjoitti:Julmero99 kirjoitti:Rieju leipoo kirjoitti:Noni sylinterin sisälle tuli kurkattuu ja kaikki oli kunnossa. Vika siis jossain muualla. Kaasaria en ole vielä säätänyt, kaasarissa jotain vikaa kait, sillä kun meinaa sammuu ni kun laittaa ryypyn päälle nii alkaa taas käyä paremmi. Neula keskellä. Magneetosta en tiiä onko vikaa. Tekee kipinän. Savuttaa edellee vähä sitä vaaleenharmaata savua. Voiko männänrenkaiden asento vaikuttaa asiaan? Niissä toinen "sakara" siinä päässä oli pidempi, eli ne päät mitkä tulee mäntään siihe tapin kohalle. Molemmat kiiltäviä. Ei mitää numeroita yms. Auttakaa!
Onko talvisäädöissä (paksumpi seos) toinen vois sit olla kans kytkimen puolen kampuran stefa vuotaa öljyä kampikammioon
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Säädöistä en oikein tiedä, ovat sellaisessa asennossa millä on kone toiminut aikasemmin.
Sillon kun kone sammuu nii kato tulppaa jos se on märkä niin seos on liian paksu jos taas kuiva nii liian laiha
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Rieju leipoo
- Liittynyt:
- 18.1.2017 17:16
Tuli tossa vaihettuu toisen mopon kone nii johan toimi. Vaihoin siihe vanhasta koneesta staattorin, imukaulan (en läppiä), ja jotain pientä nippelinappelia. Vika lohkojen sisässä, vesipumpun stefassa, kampuran stefoissa tai läpissä? Vika siis tuli ku purin koneen (en kaasaria) jos joku ei aikasempaa viestiä lukenu.
Rieju ei sit leivo vaikka männän päällä karstaa onki
hyvä mennä sanoo koht varmaa leipoo
jekez
- Paikkakunta:
- Savitaipale
- Liittynyt:
- 2.4.2016 22:13
Mikäs olis parhain 50cc sylinterisarja alkuperäisen tilalle? neulalaakeri ainakin menossa vaihtoon mutta entäs muut laakerit? koneella ajettu 12tkm
Julmero99
- Liittynyt:
- 12.9.2015 0:10
jekez kirjoitti:Mikäs olis parhain 50cc sylinterisarja alkuperäisen tilalle? neulalaakeri ainakin menossa vaihtoon mutta entäs muut laakerit? koneella ajettu 12tkm
Vakio pannu on kaikkein paras kestävyydeltään mut jos se on entinen nii sit vaan seuraavaa ylikokoo ja mäntää
Ei tarvii muuta vaihtaa kun se männäntapin neulalaakeri ellei sitten kiertokangen alalaakerissa ole klappia pystysuuntaisesti jota ton ikäsessä koneessa tuskin on.
Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
jekez
- Paikkakunta:
- Savitaipale
- Liittynyt:
- 2.4.2016 22:13
Eikö tossa vakiopytyssä ole jonkinlainen pinnoite nii eihän sitä pysty poraamaan ylikokoon
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista