Joni2510
- Pyörä:
- Aprilia sx 50
- Paikkakunta:
- Satakunta
- Liittynyt:
- 9.2.2016 23:51
Aika helpolla sain sen hoidettua. Vaihdoin tulpan ja lämmittelin pyttyä kuumailma puhaltimella ja samalla tulpaakin lämmittelin ja sitten polkasemalla käymään ja kovaan ajoon
kiitos muuten vinkeistä
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Mikä on
TÄÄLLÄ numero 2 neulalaakerin mallikoodi (tyyliin HK1412 jne)? Tuo on se vetoakselin yhden rattaan ja akselin väliin menevä neulalaakeri, mennyt minulta hajalle. Mietin että saako tuota esim etrasta. Saa myös tarjota yv jos joltain sattuu löytymään kys. laakeri.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
itzsulo
- Liittynyt:
- 7.11.2015 13:47
Mikä vois olla vikana kun tänää lähdin risteyksestä nii sitten yhtäkkiä meni vaihdepoljin aivan löysäks ja jos haluu vaiheteen ylös ni joutuu painaa eka vähä alaspäin ja sit ylös ja päinvastoin alas vaihdettaessa?, vapaalle menee normaalisti.
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
Todennäköisesti iskemässä Derbin tyyppivika, mutta lopullista tuhoa ei ole vielä käynyt. Vaihteensiirtäjä (vaihdepolkimen akselin pää tarkemmin) ei kestä väkisin vaihteiden polkemista paikallaan, ja se murtuu. Vaihteet pitäisi vaihtaa pienemmälle jo risteykseen tms pysähdykseen rullatessa, tai sitten rauhassa tiputella paikallaan pienemmälle pyörää edestakaisin liikutellen.
Jos pyörässäsi on takuu voimassa, vie suoraan merkkihuoltoon, tuo on niin yleinen vika, että niitä akseleita pyritään pitämään varastossa tai päivän - parin saatavuudella. Maahantuojan varastossakin niitä on aina iso läjä.
Jos taas takuu ei enää ole voimassa, avaa ensin kytkinkoppa, ja tarkista akselin pää (siis kytkinkopan puoleinen pää), näkyykö siellä murtumia tai lohjenneita paloja. Jos ei näy, ihmettelen suuresti, ellei vaihdepolkimesi ole vain löysällä, mutta jos näkyy, käy jälleenmyyjältä hakemassa uusi akseli, ja varmista, että se on uusimmalla tuotenumerolla, jossa tämä akselin pään "ominaisuus" on, jos ei korjattu, niin ainakin jossakin määrin saatu paremmin kestäväksi.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
itzsulo
- Liittynyt:
- 7.11.2015 13:47
Avasin jo kytkinkopan ja ei näytä että se aksenlinpää ois hajonnu/murtunu mut lueskelin että sielä vois olla joku polkimen palautusjousi katki.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.3.2016 17:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
Joo, kuuluu tavallaan samaan pakettiin.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
itzsulo
- Liittynyt:
- 7.11.2015 13:47
Juu kiitos avusta täytyy tänää availla ja kattoo vähä enemmän.
Poistettu lainaus, edellisen viestin lainaaminen ei yleensä ole tarpeen.
Vauhtiviivatarra
monnimies
- Liittynyt:
- 4.7.2014 20:19
Kytkinkruunun mutteri pitäis saada auki, mutta työkalun saan ehkä viikonloppuna (tai jälkeen) elikkäs oisko kellään mitään keinoa avata se ilman työkakua? Pulttipyssy ei ole käytettävissä eikä hitsausvälineet.
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
Jos kiireellä täytyy auki saada, puinen tai muovinen kiila kytkimen ja ensiörattaan väliin "lukitsemaan" kytkin paikalleen ja normikaluilla auki. En kuitenkaan suosittele, vaikka esim. Cagivan korjaamokäsikirjakin vastaavaa metodia (kylläkin metallisella ruuvarilla tms) ohjeistaa käyttämään.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
vnevala
- Liittynyt:
- 30.3.2015 14:14
Moro, tietääkö kukaan käykö derbin vakio mäntä airsal 50cc pytyn ja kannen kanssa vai hakkaako mäntä kanteen?
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Mahtaako mikään motonetissä tarjolla olevista öljypropuista sopia um rabasaan? Vai pitääkö ruveta tilaamaan jostain?Nykysestä kierteet solmussa ja vuotaa vähän.
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Mikäs vois olla ku kuuluu tyhjäkäynnillä pientä sirinää. En tarkalleen oo pystyny paikantamaan mistä tulee. Tyhjäkäynnillä siis kuuluu kun tarkkaan kuuntelee mutta vähänkin ku kaasuun koskee ni lopettaa. Omaan korvaan kuullostaa et joku olis vaan löysällä mut pelottaa että kuuluis männänrenkaista ku kaverilla konerempan jälkeen pv lopetti sirinän. Yläkerta rempattu 6tkm sitten. Mitä ootte mieltä
Linxy
- Liittynyt:
- 4.10.2014 16:32
Jos oot ostanu jonkun halvan pyttysarjan niin se sirinä on iha normaalia.
Itelläki pv:ssä männänrenkaat alko sirisee halvoissa pytyissa jo parin tonnin kohalla ja kuulu melkei kovemmin kun ite käyntiääni. En hirveesti huolehtis asiasta kun kerran vielä toimii.
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Alkuperäispytty mut jos oikein muistan ni on se kuulunu jo jonkun aikaa. Toivotaan että kestää
T3hoMäntä
- Pyörä:
- Fantic Caballero Casa 50cc, Aprilia rx 50 vm. 2012 & Honda monkey vm. 89
- Liittynyt:
- 9.5.2016 21:22
Kyselin jo tuolla mallikohtaisessa topiikissa mutta laitetaan nyt tännekkin.
Mopo: Aprilia RX 50 vm. 2012
Ajettu: 10 000km
vakioMikä mahtaa olla apikassa vikana, kun kytkin ei
irrota? Eli perjaatteessa on kokoajan veto päällä kytkimen asennosta riippumatta. Huomasin tänään ajaessa eikä ongelmia kytkimen kanssa ole ennen ollut. Uudet öljyt on vaihdettu äsken (Motul 10-40w täyssynteettinen kytkinlisäaineella). Kytkinvaijeria on tiukkailtu ja löysäilty ilman tuloksia, ja kytkin&kitkalevyt olivat hyväkuntoiset. Itsellä alkaa olla ideat loppu
.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista