Ilmanpuhdistimet

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.10.2010 15:11

Onko noitten pipercrossien ahistamisissa jotain eroja? Nyt tämä nykynen mikä itellä nyt on ahistaa reilusti vähemmän kuin powerfiltteri ja reilusti vähemmän kuin tuo toinen piperi? Mahtaako tuo toinen olla joku cross-malli kun on tommonen vihertävä?
Kotu93
Pyörä:
Suzuki S1 94 ja MBK OVETTO 02
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.12.2008 18:43

ViestiKirjoittanut Kotu93 » 21.10.2010 15:15

Slerpa_ kirjoitti:Onko noitten pipercrossien ahistamisissa jotain eroja? Nyt tämä nykynen mikä itellä nyt on ahistaa reilusti vähemmän kuin powerfiltteri ja reilusti vähemmän kuin tuo toinen piperi? Mahtaako tuo toinen olla joku cross-malli kun on tommonen vihertävä?


joo kyllähän niissä suodatuskyvyssä on eroja. Juurikin oman käsitykseni mukaan tuo vihreä pipercross on jonkinlainen cross-malli. Hintaa taitaa olla kylläkin reilusti enemmän kuin tuolla perupiperillä. Korjatkaa vain jos olen täysin vääräsää.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 21.10.2010 15:34

Jep, se vihreä Pipercross on motocross-malli. Se on tihempää ja paksumpaa vaahtomuovia, pintakerros tosin huomattavasti röpelöisempää. Se suodattaa huomattavasti paremmin, eikä se mene läheskään yhtänopeasti tukkoon, mutta sen kääntöpuolena se päästää vähemmän ilmaa lävitseen. Kirjaimellisesti tarkoitettu kovien olojen käyttöön. :)
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
bultti_
Pyörä:
suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
25.8.2009 21:26

ViestiKirjoittanut bultti_ » 21.10.2010 15:55

Mut eikös nää piperit kuitenkin suodata jo valmiinakin aikas hyvin ? :)
Tosin kyllä on huomattu, et meneehän se piperi kyllä tukkoonkin :s Paljonkos suunnilleen on tolla vihreellä hintaa, kun mustat näyttää olevan 15€ /kpl ?
jotai osia (s1/pv)
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 21.10.2010 16:22

bultti_ kirjoitti:Mut eikös nää piperit kuitenkin suodata jo valmiinakin aikas hyvin ? :)
Tosin kyllä on huomattu, et meneehän se piperi kyllä tukkoonkin :s Paljonkos suunnilleen on tolla vihreellä hintaa, kun mustat näyttää olevan 15€ /kpl ?

Samassa hintaluokassa pyöri. Moposportilla noita myytiin, mutta nyt niitä ei jostain syystä näytä enään valikoimissa ollenkaan olevan. Suodattaahan nämä erittäin hyvin, mutta jossain hiekkamonttuajelussa sekään ei riitä. ;) Ja juu, tukkiutuuhan nämä ajan kanssa, sykerössä monesti huomannut kun painellut menemään rämeikössä ja putsarin pesu laiminlyöty vähän turhan pitkältä aikaväliltä niin alkaa käymään törkeän rikkaalla. Pesun jälkeen taas vinkuu niinkuin pitää. :P
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Velluxx
Pyörä:
Gilera RCR `10
Liittynyt:
9.5.2010 20:12
Stage6 ilmanpuhdistin

ViestiKirjoittanut Velluxx » 26.10.2010 17:41

Onko nämä Stage6 ilmanputsarit öljyttäviä?
kiitos
topppsu
Pyörä:
eioo
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
1.4.2009 16:55

ViestiKirjoittanut topppsu » 26.10.2010 17:46

On.
purple_
Pyörä:
TKR
Liittynyt:
21.4.2009 15:43

ViestiKirjoittanut purple_ » 27.10.2010 12:04

Jos vaihtaisin yamaha jog r skootteriin pipercrossin vakioputsarin tilalle niin paljonko suutinta pitäisi suurentaa? Siis ihan arviolta oikea suutinhan selviää vain kokoeilemalla.. Tarviiko kaasariin tehdä muuta kuin vaihtaa suutin? Onko tol vihreellä piperil paljonki eroo tohon mustaa? kaasari on kokoa 12 ;)
topppsu
Pyörä:
eioo
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
1.4.2009 16:55

ViestiKirjoittanut topppsu » 27.10.2010 12:19

No aluksi joku 5-10 numeroa isompi suutin.
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00
..

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 19.11.2010 20:22

Pitäkää vaan ne vakio putsarit, jos ihan pakko vaihtaa ni joku koteloitu.
Itellä oli bilteman fiddy aivan törkee meteli ja iha tyhjästä...
e: tieteki jos on viritetty enemmä ku pelkkä tehari ni sit o eri juttu :D
HONDA
The Power of Dreams
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.11.2010 22:28

Kyllä noista virtaavammista pitäisi teoriassa tulla tehoa, vaikka ei olisi mitään isompaa viriä edes. Voi käyttää isompaa suutinta->enemmän seosta menee sylinteriin.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 19.11.2010 22:41

Pointti onkin siinä, että se tehonlisäys on niin olematon verrattuna ääniin ja avoputsarin tuomiin ongelmiin (kastuminen, likaantuminen jne). Käytännön hyötyä siitä useimmissa vehkeissä ei ole, naukuu herkemmin kierroksia vapaalla, mutta ajossa se ei edes tunnu persiissä. Noilla pienillä vireillä kun se varsinainen tehon kuristuminen johtuu useimmiten ihan jostain muusta kuin putsarista.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Artsu
Liittynyt:
24.4.2010 13:19

ViestiKirjoittanut Artsu » 20.11.2010 1:08

mimmonen se tämä ois http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ilman ... -6673.html
mettä rossiin ja muuhun semmoseen
Sei keuli joka pelkää
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 20.11.2010 10:43

Slerpa_ kirjoitti:Kyllä noista virtaavammista pitäisi teoriassa tulla tehoa, vaikka ei olisi mitään isompaa viriä edes. Voi käyttää isompaa suutinta->enemmän seosta menee sylinteriin.

Teoria ja käytäntö on 2 eri asiaa :D
HONDA
The Power of Dreams
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 20.11.2010 18:28

HegeX_ kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Kyllä noista virtaavammista pitäisi teoriassa tulla tehoa, vaikka ei olisi mitään isompaa viriä edes. Voi käyttää isompaa suutinta->enemmän seosta menee sylinteriin.

Teoria ja käytäntö on 2 eri asiaa :D

Teorias ofc tulee, mut käytännös vakioputsari antaa iha riittäväst ilmaa.

Artsu kirjoitti:mimmonen se tämä ois http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ilman ... -6673.html
mettä rossiin ja muuhun semmoseen

Luin saksalaiselt hc skodenviritys sivult, et toi on just näihi hyper-race kiihytysskobii tarkotettu, ja on kuulemma nii harva, et sopii hyvi noihi kiihytysstripeille, mettää ei missää nimes. Mut se stage6 doublelayer, ilma tota drag racee on iha hiton hyvä putsari :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista