Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.9.2012 13:10

Niin se on, että yli 15tkm ajetussa koneessa kannattaa vaihtaa kampura. Kyllä sulla varmaan menee vielä, katot vaa tarkasti ettei oo väljää missään kohtaa. Ja sitte vaikka parin sadan kilsan jälkeen voi varmuuden vuoks tarkistaa ettei oo tullu väljää.

Eihän tossa nyt enää hirveen kauaa oo remppaan, varsinki ku 70cc:llä laitetaan menee yli 11tkm ajetulla kampuralla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Yamaha-poju
Pyörä:
Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
3.9.2011 18:45
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Yamaha-poju » 18.9.2012 13:44

juu ja ilmeisesti kannattais vaihtaa koneen laakeri samalla kun aukasee koneen?
YAMAHA EI PAMAHA! ;
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.9.2012 17:17

Jep, jos kampuran vaihtaa niin laittaa laakerit samalla. Kumminkaan ne ei montaa kymppiä maksa ja vituttaa jos joutuu taas 1000km jälkee avaa koneen. Tiivisteet ja stefat myös vaihtoon.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
juusoboi
Pyörä:
Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
8.4.2011 15:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut juusoboi » 20.9.2012 12:19

Riittääkö mhr team 80 kanssa pelkästään c3/4 laakerit, vai kannattaako koko kampiakseli myös vaihtaa kestävämpään?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut arsori » 20.9.2012 12:22

Kannattaa se kampurakin vaihtaa samalla.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.9.2012 12:39

Jep, uus timmi vakiokampura voi kestää jonkun aikaa, vanha vakiokampi tuskin kauaa jaksaa. Toki miten muuten setti on, ja miten ajaa. Kierroksethan sen kampuran lähinnä tappaa, ei teho niinkää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.9.2012 12:45

Kylmän koneen raiskaaminen se pahin vihollinen on.
aprilia rx50 racing
Liittynyt:
20.9.2012 18:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut aprilia rx50 racing » 20.9.2012 18:59

Mulla on toi aprilia rx 04 racing mallia ja kuriton putki. kulkee nyt sen 65-70 suoralla ja haluaisin vähän tehoa lisää niin paljonkohan tuo airsalin 50cc sylinterisarja kannella tois lisää huippuja ja onko kellään kokemuksia?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
RE: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 20.9.2012 19:03

Ei juuri mitään. Jos vaikka teharin ostasit, vaihat välit kuntoon ja säädät kaasarin niin vois alkaa kulkemaan johonkin.. Ja jos ei riitä niin isompaa pyttyä. Veroille toi menee jo nyt, joten ei mitään väliä enää.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
aprilia rx50 racing
Liittynyt:
20.9.2012 18:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut aprilia rx50 racing » 20.9.2012 19:07

Kaasari on ssädöissä ja kyllä sen säätäisin ton airsalinki kanssa. Teharia en viitsisi ostaa kun vanhemmat huomaavat sen liin helposti :D Eli jos haluan mopon kulkemaan yli 80 niin vielä isompaa pyttyä vai?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
RE: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 20.9.2012 19:09

Ei vaan teharia. Se pytty menee ihan hukkaan ilman sitä. +80km/h on ihan realistista pelkällä teharilla. Jos ei uskalla niin älä viritä..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
aprilia rx50 racing
Liittynyt:
20.9.2012 18:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut aprilia rx50 racing » 20.9.2012 19:10

Lähteepi siinä tapauksessa arrow tilaukseen lähipäivinä.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
RE: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 20.9.2012 19:13

Muista että arrow ja giannelli sama putki ;) Väleiksi suosittelen 11/12-52, vaihda ketjut samalla. 12-52 välit niin 85-90km/h voi olla aika lähellä jos kaikki kunnossa..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
aprilia rx50 racing
Liittynyt:
20.9.2012 18:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut aprilia rx50 racing » 20.9.2012 19:19

Ok, kiitos vastauksista. :)
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 20.9.2012 23:06

Se ei sillä uudemmalla gianellilla/arrowilla sit kulje. Huomasin ite että tää uudempi ei kierrä lähes yhtä korkealle kuin vanha gianelli tai uus tk. Meni 13-53 väleil 81 gps, nyt pistin hebo alakauttasen nii kiersi loppuun ja 91 GPS:ään meni. Eli se vetää jotai 1000-1500 vähemmän kiekkoja ku tk:t yms.

http://www.mc-scatter.com/product_info. ... Ft4nI3N-Zg

Eli toi, missä ei oo suoraa alkukäyrää.

Älä osta sitä jos haluut tehoja :).

EDIT: ja sit tietenki pitää "kilinä-ääntä" niinku leovince sun muut. Hebolla ei kilise ja kulkee kovempaa :).

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista