Mikä on vikana?

n1kk0
Pyörä:
Derbi DRD Racing Limited Edition vm. 07
Liittynyt:
18.10.2013 15:13
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut n1kk0 » 28.10.2013 1:28

kersti91 kirjoitti:Imuäänet :D

Joku siellä kai hankaa, rattaat nimittäin pitäisivät naputusta. Alkuun kuulosti ihan tavalliselta Derbiltä.

Kyselin apua virallisesta huollosta, niin sieltä ehdotettiin noita rattaita. Laakereista kuulemma useimmiten tollanen ääni voi lähteä, mutta ainakin se huoltopaikan mukaan, jossa ton kiinnileikanneen moponi huolsin, niin vaihdettiin kaikki tarpeelliset laakerit. Sieltä ehdotettiin sitten taas kytkinkruunun vaihtoa, koska kytkinrattaan vaihto huollon mukaan vaimensi ääntä, vaikkei sitä poistanutkaan, kuten videolta hyvin kuuluu.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut sasumeil » 8.11.2013 8:14

Mitähän tässä on tapahtunu ? Kyseessä siis Suzuki PV.

Kuva

Eli ei saada tota vehjettä kirveelläkään käyntiin ja kannen kun avasin niin toi oli näky. Myöskin putkesta löyty pari dl, kyllähän sitä tietty kauan yritettiinkin...

Tarkemmin tietoa olen kirjottanu tonne -> projetkitopic
Tsekkaa pv proju!
Beri50
Liittynyt:
23.10.2012 0:26
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Beri50 » 11.11.2013 22:44

Mitäköhän tossa betassa ny pitäs säätää ku ei ota ajossa täyskaasulla läheskään täysiä kierroksia, mutta kuitenki tuntuu paikallaan kiertävän iha hyvin. neulaa säädelly ylös-alas. liian raskaista väleistä ei sitten johdu. kiihtyy hyvin mut ei kuitenkaa täystehoilla. ja kysyn nyt täs samalla et mihin se termostaatti vaikuttaa ku unohin vaihtaa sen vakiokannesta 70 kantee

viriähän tossa on 70cc, kuriton vakioputki, karboniitti läpät, 19phbg, 90 suutin, 13/56 välit
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kersti91 » 12.11.2013 3:11

Mitä sitä neulaa säätelemään, vaihda suutin...
Tarkista kampiakselin stefa.
Beri50
Liittynyt:
23.10.2012 0:26
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Beri50 » 12.11.2013 7:53

Kumpaan suuntaa
monnimän
Liittynyt:
24.10.2013 23:55
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut monnimän » 12.11.2013 15:05

Mikähän mahtaa olla pielessä kun kone/kaasari toimi moitteetta kunnes tein runko projektin, eli maalasin vain rungon,haarukan yms... ja sitten kun kasasin mankin niin joutuu polkemaan paljon enemmän että lähtee käyntiin. No otin kaasarin pois ja kävin paineilmalla kaikki läpi, sitten laitoin kaasarin takaisin niin sitten kun sain käyntiin nii ei pysy tyhjäkäynnillä vaikka tyhjäkäynti melkein tapissa. Ja sitten kun alkaa vääntäää kaasua nii kuuluu vaan... pröp...pröp...pröp... ja siitä pikkuhiljaa alkaa kierrokset nousta. Kävin kokeilemassa miten ajo sujuu niin ykkös vaihteella alkukierrokset toimii ihan ok... mutta sitten kun kierroksia enempi nii alkaa nykiä... kakkkos vaihde toimii ihan hyvin mutta kolmos ja nelos vaihteesta en vielä tiedä kun en kokeillut. mutta sekin vielä että kun ajaa kakkosella kaasupohjassa ja kun hidastaa aikasen paljon ja taas alkaa kiihdyttää niin kone ei ala ottamaan kierroksia aluksi... vaan hyytyy niinkun.
Kertokaapas te viisaammat vinkkejä mitä tehdä tuolle.
Kyseessä siis stomp 125cc ja 24mm kaasari!!
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kersti91 » 12.11.2013 19:30

Beri50 kirjoitti:Kumpaan suuntaa

http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
http://www.motot.net/wiki/Suutin
http://www.motot.net/wiki/Kaasutin
Kuva
Tarkista kampiakselin stefa.
Beri50
Liittynyt:
23.10.2012 0:26
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Beri50 » 12.11.2013 23:00

Sori ny vaa mut mä kyl tiedän että mikä säätö vaikuttaa mitenki ja mihin kaasun asentoon, mutta aattelin täällä kysyä vielä tosta säädöstä että miten voi olla mahollista et vapaalla kiertää hyvin mut vaihde päällä/ajaessa hädin tuskin puolia täyskierroksista. Siis normaalistihan luulis että pienempi suutin tässä tilanteessa mut tosiaan Ei oo tällästä ongelmaa ennen tullu vastaan, että voiko olla merkki lämpöleikkauksesta jos suutin onkin liian pieni ja kone kuumenee. Varmistus vaan ku rahat tiukilla tällä hetkellä.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.11.2013 20:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 12.11.2013 23:33

Jos olisit lukenut nuo linkatut ohjeet olisi homma jo todennäköisesti selvä. :roll:
Booaako vai röpöttääkö kun ei jaksa kiertää?
Beri50
Liittynyt:
23.10.2012 0:26
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Beri50 » 13.11.2013 0:45

Siis tavallaa samanlainen kun skootterin nopeuden rajotin et se alkaa ottaa kierroksia mut ei kummiskaan jaksa kiertää. Kierrokset alkaa vaan laskea kaasu pohjassa tasasesti. Ihan ku olis lämpöleikkaamas mut ei sille kummiskaa käy mitää vaik ajais jonku aikaa kaasu pohjassa. Piikkiä ei myöskään ota ollenkaan toisinku vakiopytyllä ja kaasarilla
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut .Juho » 13.11.2013 14:34

laita isompaa pääsuutinta. voit myös katsoa tulpan väristä apua (maitokahvin väri = seokset kohillaan, tumma = liian rikkaalla ja päinvastoin).

itellä ollut samaa ongelmaa liian pienen pääsuuttimen kanssa..
eli ei ota täysiä kierroksia ajossa (voi olla myös liian iso pääsuutin), tehot kadoksissa, kierrokset jää leijumaan.. ennen oli 14mm kaasarilla #65, nyt menoosa #80.. nyt ottaa kunnolla kierroksia ajossa.

kokeile kuitenkin ensin, mitä tapahtuu ryypyn kanssa (täydellä kaasulla).
jos menee entistä huonommaksi, laita pienempää, jos alkaa ottaaman kierroksia, laita isompaa.
Beri50
Liittynyt:
23.10.2012 0:26
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Beri50 » 13.11.2013 16:56

Joo pitää kokeilla ryyppy päällä. Jostain syystä en muistanu kokeilla ryypyn kanssa :lol:
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.11.2013 20:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
miquuu
Liittynyt:
11.1.2012 16:02
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut miquuu » 14.11.2013 17:59

Mikä vois olla vikanu kun Yamaha dt 06 sammui kesken ajon. Epäilin itse kipinää mutta kipinää saa ja bensaa saa. Koneremontin jälkeen ei oo muuta tehnykkään kun v*ttuillut..
Beri50
Liittynyt:
23.10.2012 0:26
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Beri50 » 14.11.2013 21:28

no nyt kun vaihdoin 96 suuttimesta (luulin et oli 90 kii :D ) 85:teen nii ku kiihdyttää täysiä kaasu pohjas ni jossain 3-4 vaihteelle ku vaihtaa ni kuuluu vaa booooo (toimii normaalisti ennen "booausta" ja sen jälkeen. kuitenki tapahtuu melkeenpä joka kerta). sitte päästää kaasun ja vääntää uuestaa ni ei mitää vaikka ajais ∞ km pohjassa. kulkee edelleen samanverran (ehkä 2km/h kovempaa) ku ennen suuttimen vaihtoa. voiko johtua tulpasta? kierrokset ei kuitenkaan leiju tai muutenkaan oireile liian pienestä suuttimesta.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.11.2013 17:01

jos kuuluu "boooo.." se tarkoittaa liian pientä pääsuutinta.

joku 90 olis aika lähellä.

tulpan värin avulla voit nähdä myös miten lähellä olet 'täydellistä seosta';
(ohjeet löytyy tietopankista, 2-t kaasuttimen säätäminen)
-Aja 10-20km lenkki (jos moposta on poistettu termostaatti, silloin yli 20km)
-Aja vaihtevilla kierroksilla (½ - täydellä kaasulla)
-Parhaimman ja varmimman tuloksen saat kun vedät kaasu pohjassa ~10s ja sammutat mopon nopeasti ja vedät kytkimen pohjaan ---> katso tulpan väri (kertoo täyden kaasun seoksen) ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista