Minarelli AM6

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Shape » 16.6.2013 20:08

Ei tarvitse.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jormakone
Liittynyt:
21.10.2010 21:03
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jormakone » 18.6.2013 17:48

iha vaa semmonen kysymys, että mikä olis simppeli tapa kattoo virtaako/toimiiko nestejäähdytys? että kulkeeko aine :roll:
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Onkimato » 18.6.2013 17:59

Noo, sitä tuskin näkee jos sulla on kone pöydällä, mutta kun lyöt pelin kätymään niin aja lämpimäksi ja tunnustele syylaria ja letkuja. Jos on syylari ihan kylmä vaikka kone jo kuumana niin ei kierrä. Jos taas lämpee tasasesti syylari ja letkut niin kiertää nesteet. Termostaatin voit testata keittämällä sen kattilassa ja vesi/lämpömittari vedessä kokoajan kattoen että koska se aukeaa. Jos aukeaa oikeen kiehuvassa/kuumassa vedessä niin termostaatti on rikki.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
yammu_michael
Liittynyt:
6.6.2013 20:57
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut yammu_michael » 20.6.2013 2:00

mikä on detsixsä vikana kun ajaa hetken aikaa niin putki,pytty ja syyläri on vitun kuumia? Putkesta kuulu napsumista ja syyläriin ja pyttyyn ei kärsi 3 sekuntia kauemmin koskea. Muilla ei ole samaa ongelmaa samanlaisessa ajossa
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 20.6.2013 12:02

Käy laihalla? Jäähytysjärjestelmässä ilmaa?
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 20.6.2013 20:29

Purin tossa kampuran varaosakoneesta joka olis tarkoitus laittaa toiseen koneeseen mutta tuli mutkia matkaan kun petarit jämähtikin kampiakseliin eikä lohkoihin. Ongelma ei ole laakerien ulosvetäminen, sillä vermeet kyllä löytyy, mutta kärsiikö niitä ulosvetää jos haluaa käyttää kyseisiä petareita uudessakin koneessa? kyseessä vasta 1,5tkm ajetut skf petarit enkä hevillä uusia ostaisi
¿
Trmm
Pyörä:
-88 Suzuki pv, -09 Peugeot xps
Paikkakunta:
Keitele
Liittynyt:
8.5.2011 20:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Trmm » 20.6.2013 21:33

Turhassa säästät. Uudet laakerit ja kone nippuun.
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 21.6.2013 1:57

Tä ei välttämättä ihan kuuluu aiheeseen, mutta empä tiedä mistä muualtakaan kysyä :roll: ;

Mulla on nyt tommonen kiillotettu Giannellin änkkä pöydällä (+välipilli), jonka asentelen vanhan Turbo Kitin tilalle, kun mopedi tulee 5000km huollosta/korjauksesta.

No ongelmana on se, että siinä Turbo Kitissä mulla oli paisarin ja välipillin välissä jäähdytinletkua (kestää 120'c), ja se taihtoi sulaa aina kun ajeli kaasu pohjassa pidempiä matkoja. 'Vireinä' mulla on kuriton putki ja isompi suutin. Suutin saattaa olla vielä muutaman koon liian pieni, vaihdoin sen vakio 95:sta 105:seen, tämän jälkeen otin ilmanputsari "kurin pois" ja saattaa käydä vähän liian laihalla, joten tilasin myös Easypartsista suuttimet 104, 106 ja 108. (ne on huomattavasti halvempia siellä)

Niin siinä Giannellin änkän mukana tuli se virallinen tiiviste siihen välipillin ja paisarin väliin, ja en haluasi polttaa sitä puhki. Ajattelin, että teharit käyvät vähän viileimpinä kuin vakio putket, koska ei ole katalysaattoria. Ja kun tuo änkkä ja tiiviste on suunniteltu teharille, niin kestääkö se vakioputken lämpöjä?

Miettisin että ostaisinko toisen käytetyn vakio putken, ja rälläköisin sen auki, ja poistaisin siitä kurin ja katalysaattorin, ja siitä tulisi "viilempi" putki, ja näin ei se kumi sulaisi.

Pahoittelen pitkää viestiä, mutta koitin kirjoittaa parhaimmiten mitä 15-vuotias tähän aikaan yöstä pystyy, teidän iloksenne :nolo:
........
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 23.6.2013 23:16

Jos vakioputki kuumeneekin hieman enemmän putken alkupään kohdilta katalysaattorista johtuen, ei paisuntakammion päädyn kohdalla lämpötiloissa mitään merkittäviä eroja liene. Oikeastaan sopivasti mitoitettu tehari aikaansaa korkeampia pakokaasujen lämpötiloja kuin vakioputki, 2T-putken perimmäisenä tarkoituksena kun on tuottaa vastapainetta "ahtamalla" palotilasta karannutta bensa-ilmaseosta takaisin sylinteriin. Luonnollisesti tämän vaikutuksen ollessa suurimmillaan (=useissa tehareissa esiintyvä tehopiikki) myös suurempi osa kaasuuntuneesta seoksesta palaa ja lämpökuorma kasvaa.

Alkuperäinen tai teharin mukana tullut tiiviste kiinni ja säädöt kohdilleen, turha sitä on enempää murehtia.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 24.6.2013 1:47

Kiitos hyvästä vastauksesta! :)

Lupauduin jo ostamaan Generic:iini Aprilia RX:n vakioputken, josta sitten tyhjennän kaiken sisältä. Tehoa voi tulla vähän, mutta putken lämmöt pysyy sitten samalla alhasemmalla. Ei sillä, että en uskoisi sinua, vaan kun tuli luvattua ostaa putki 20 eurolla :roll: eipä sen katin poistamisesta haittaakaan ole..


EDIT: Typo

EDIT: Tuli peruttua kauppa, ja ostettua leovince v6 :D
Viimeksi muokannut Rikzaah päivämäärä 24.6.2013 20:00, muokattu yhteensä 1 kerran
........
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 24.6.2013 18:00

oliskos jollain tietoa mikä on minarellissa oikea kannen pulttien kiristysmomentti?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 24.6.2013 18:28

Ohjekirja näyttää 1.4 - 1.6kg*m, eli vastaisko toi 14-16Nm?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Onkimato » 25.6.2013 12:02

Taitaa olla, jos ei löydy momenttiavainta niin väänää 10cm pitkällä lenkillä noin 15kg voimalla niin eiköhän piisaa :D
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 25.6.2013 12:17

Kyllähän tuo momenttiavain löytyy, mutta kai se nyt sitte todella on toi 14-16 Nm? En meinaa todellakaan haluais vääntää pultteja hajalle :D
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Onkimato » 25.6.2013 12:35

Eiköhän se ole, ainakin cagivassa mulla oli 21nm ja ei se mitään 5nm voi olla kun kyllä sen kireellä kuuluu olla.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista