Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
No jonku takia se ei mene pyttyyn sitte. Stefat, tiivisteet, imukaula, kaasari nyt tietysti on putsattu?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
sim3t
- Liittynyt:
- 15.11.2020 19:27
Reetuhai2 kirjoitti:No jonku takia se ei mene pyttyyn sitte. Stefat, tiivisteet, imukaula, kaasari nyt tietysti on putsattu?
Kaasarin on putsattu, pitää kattoo noi muut.
Edit : imukaulasta löytyi aikamoinen halkeama
erkkialarik
- Liittynyt:
- 24.5.2021 18:26
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Jos 500km ajetussa mopossa ilmenee ongelmia, menisin itse kyllä myyjän puheille ja odottaisin että heidän toimestaan selvitetään vika. Silloin kannattaa toki olla varma siitä että ongelmat eivät johdu omista räpellyksistä.
Ongelmat tuskin johtuu omista räpellyksistä, koska nämä ongelmat ilmenivät jo ennen b5-johdon katkaisua ja suuttimen vaihtoa, sekä kävin silloin tuusmotorilla sitä näyttämässä ja siellä he säätivät hieman kaasutinta, joka auttoi näihin ongelmiin hetkellisesti. Jonkin ajan päästä ongelmat kuitenkin palasivat ja siinä samassa katkaisin b5-johdon ja vaihdoin suuttimen isompaan ja taas ongelmat hetkellisesti katosivat, kunnes taas palasivat. Mopolla voi ajaa pari kilometriä kunnes se alkaa booaamaan ja sammuu. Tämän jälkeen lähtee käyntiin vain ryyppy päällä ja mopoa täytyy pitää tyhjäkäynnillä pari minuuttia se päällä ennenkuin ottaa ryypyn pois päältä, koska muuten mopo sammuu. Mahtaisiko ongelma johtua esim. tukkoisesta kaasarista?
muokkaus: alkuperäinen suutin oli siis kokoa 76 ja nykyinen kokoa 85
Viimeksi muokannut erkkialarik päivämäärä 21.7.2021 23:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Äkkiseltään ei tule muita syitä mieleen kuin Malagutistin jo mainitsema tankin puutteellinen korvausilma tai kaasariin päätyneet epäpuhtaudet, jotka voisivat vaikkapa jumittaa kohon ja sotkea bensapinnan tai aiheuttaa jotain muuta häikkää.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Tai sitte bensahanassa on roskaa, mahdollinen bensansuodatin tukossa tai letkussa joku häikkä, ettei bensaa tuu kunnolla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Detsiprojekti
- Liittynyt:
- 9.8.2021 15:59
Mikähän on, kun AM6:n öljypumpusta (siis tuorevoitelu) ei vaikuttaisi tulevan öljyä läpi ollenkaan? Ilmaruuvista tulee öljyä ilman ilmakuplia, mutta pienemmän letkun sisällä ei öljyä liiku kaasariin päin. Tankissa toki seosbensat jo sisäänajon puolesta, joten sinänsä ei panikkia.
Öljypumpussa on tuloletku (paksumpi) takana ja kaasarille lähtevä ohuempi letku edessä. Voivatko nämä nipat olla väärinpäin? Lähes kaikki kuvat, mitä noista olen nähnyt, niin letkut ovat toisinpäin. Vai onko niitä tehty kumminkin päin?
Moottori on alunperin ilmeisesti Fanticista, tullut meille vaihtomoottorina.
#jt
- Liittynyt:
- 11.12.2020 16:14
Moi!
Mulla leikkas Gilera smt kiini pari viikoa sitten niin ostin tilalle airsal racing 50cc niin mikäs siinä nyt on kun lähdi huiputta niin kulkee vaan joku 75 kun aikasemmin kulki vakiosylinterin kanssa 85?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kai se nyt on säädetty?
Detsiprojekti, millä sä oot mitannu/tutkinu että sitä öljyä ei tule? Sitähän kuitenki tulee hyvin, hyvin vähän sieltä, jos oletetaan että se ois säädetty 2% seokselle, ni kymmenen bensalitran aikana sieltä tulee kaks desiä öljyä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Detsiprojekti
- Liittynyt:
- 9.8.2021 15:59
Joo viivat on säädetty kohdilleen ja vaijeri sopivalle.
Ohuempi letku on läpinäkyvä ja ajattelin, että siitä näkisi meneekö öljyä koneeseen. Täytyypä vielä vertailla vierekkäin käyttämättömän letkun väriä ja koittaa vaikka pupulipuikolla tai jollain, tarttuuko letkun sisältä mitään öljyntapaista.
Riejutropy2017
- Liittynyt:
- 12.8.2021 22:12
Mikä saatana tätä rieju ny riivaa kertokaa ny joku.Eli otin tossa pari viikkoa sitte riejusta ilmanputsarin kurin pois ja laitoin 100 suuttimen tilalle 120 koska muuten ei olisi jaksanut mennä 6 vaihteella täyskaasulla.(vireinä siis pelkkä enox)sitten se toimi ihan hyvin reikälevyn poistolla ja 120 suuttimella paitsi että meni ehkä hieman paremmin ryyppy pohjassa 6 vaihteella mutta minulla ei ollut isompaa suutinta joten annoin asian olla.No sitten ajoin tolla tekniikalla vähä päälle 100km ja sitten yhtäkkiä kun ajoin 6vaihteella puolikaasulla 2 päällä olin ajamassa niin mopo varmaan lämppäs koska ei lähtenyt käyntiin ja kuitenkin kone pyöri.no sylinterissä oli jäljet ja mäntä oli entine.olisiko minun pitänyt säätää ilmaruuvia kurin poiston jälkeen vai oliko suutin muka vieläkin pieni? Vai olisiko minun pitänyt pistää vähän lisä öljyä tankkiin että saa enemmän öljyä?
Riejutropy2017
- Liittynyt:
- 12.8.2021 22:12
Riejutropy2017 kirjoitti:Mikä saatana tätä rieju ny riivaa kertokaa ny joku.Eli otin tossa pari viikkoa sitte riejusta ilmanputsarin kurin pois ja laitoin 100 suuttimen tilalle 120 koska muuten ei olisi jaksanut mennä 6 vaihteella täyskaasulla.(vireinä siis pelkkä enox)sitten se toimi ihan hyvin reikälevyn poistolla ja 120 suuttimella paitsi että meni ehkä hieman paremmin ryyppy pohjassa 6 vaihteella mutta minulla ei ollut isompaa suutinta joten annoin asian olla.No sitten ajoin tolla tekniikalla vähä päälle 100km ja sitten yhtäkkiä kun ajoin 6vaihteella puolikaasulla 2 päällä olin ajamassa niin mopo varmaan lämppäs koska ei lähtenyt käyntiin ja kuitenkin kone pyöri.no sylinterissä oli jäljet ja mäntä oli entine.olisiko minun pitänyt säätää ilmaruuvia kurin poiston jälkeen vai oliko suutin muka vieläkin pieni? Vai olisiko minun pitänyt pistää vähän lisä öljyä tankkiin että saa enemmän öljyä?
ja siis kokeilin hoonauttaa pytyn ja pistää tarvikemännän mutta ei saanut vittu millään säätöohin ja aina lämppäs kun hetken ajoin
Entiedämopoja
- Liittynyt:
- 20.8.2021 16:54
Okei eli kierrokset jää leijuu pakoputki ei ole kunnolla kiinni voiko johtua tästä ja imuvuotoa ei ole kaasarin puolella ja miten o-rengas asennetaan sylinteriin siihe pakoaukkoo
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Mysteeri"vika" jatkuu, eli sivutuella tyhjäkäynti ihan vähän muuttuu, ja ajoasennossa vähän eri.
Onko kyseessä vika ollenkaan? Imuvuotoja ei oo, kaasuvaijeri ei jumita.
Mietin et voiko kohokammion bensan asento tehdä ton? Tai neula?
Moottori minarelli am6 ja kaasutin dellorto phva 14mm.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Bensapinnastahan tuo voisi johtua. Jos menopeli käy ja kukkuu muuten ja ajaessa seos on kohdillaan, en olisi kovinkaan huolissani.
kosomies
- Liittynyt:
- 24.8.2021 16:58
Mikä vois olla ku apikka ruvennu katkomaa venttiilejä sisäkumista? Ajelin sillä noin puol vuotta kunnes puhkes takakumi kesken ajon, otettiin isän kanssa auki ja venttiili oli irronnu sisäkumista. Laitettii kuntoo ja ajoin alle viikon ja taas sama homma. Molemmilla kerroilla mopo rupes täristämään aina noin sekunnin väliajoin, lakkasi ja sitte käännöksessä kaikki paineet pihalle ihan äänettömästi. Mopo on siis Aprilia RX 50 2004, 70cc, kuriton vakioputki eikä muitakaan kureja oo, väleistä ei tietoo mut 80kmh kulkee.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista