Äänenvaimentimen teko

_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 6.10.2011 7:16

Mulla ainakin lasivilla suli mopon änkässä kun joskus tuli kokeiltua.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 8.10.2011 22:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
SnooBit
Pyörä:
TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
Liittynyt:
27.3.2009 12:05
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut SnooBit » 6.10.2011 20:38

Kummin se oli? pienet reiät vai isot reiät? matalat äänet ja korkeet äänet? kummat vaimentaa kumpia ääniä?
ja kuinka isoja reikien pitäis olla suunnilleen että tulis kivan matalat äänet? 2mm vai 8mm?
reikien lukumäärä teitenkin kertoo että kuinka paljon vaimentaa....?
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut LaneKit » 6.10.2011 20:42

En täätltä parempaa topiccia löytäny, ni mite toi thermotec, eli putke "eristekääre" suojaa lämmöltä? Eli voiko tyylii laittaa käde kuuman rännin päälle. Ku itel ac skoden tuuletuskoppa on millin pääs putkesta ja tuulettiimee puol senttiä :lol:
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut Sami L » 7.10.2011 9:39

No itellä kun Derbin putkessa sitä on, niin pystyy ajon jälkeen 1-2sec pitämään kättä siinä alkukäyrän (harson päällä), eli kyllä se perhanasti eristää sitä lämpöö ;)
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut Palezu » 8.10.2011 16:22

SnooBit kirjoitti:Kummin se oli? pienet reiät vai isot reiät? matalat äänet ja korkeet äänet? kummat vaimentaa kumpia ääniä?
ja kuinka isoja reikien pitäis olla suunnilleen että tulis kivan matalat äänet? 2mm vai 8mm?
reikien lukumäärä teitenkin kertoo että kuinka paljon vaimentaa....?


Muutin kaverin mönkijän kammiovaimentimen läpivirtaavaksi ja porasin vissiin jotain 8mm reikiä ja laitoin villat ja äänistä tuli todella matalat ja itseasiassa aika makoisat. Tulee pintakaasulla mieleen joku 1000 kuutioinen moottoripyörä tyhjäkäynnillä vaikka mönkijä on 50cc 2-t :lol: Asiaan saattaa vaikuttaa se että vaimentimesta tuli osittain melkoisen tilava alkuperäisen rakenteen takia jolloin ääni varmaan siellä vähän muuttuu kumeammaksi.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.10.2011 16:36

Palezu kirjoitti:Asiaan saattaa vaikuttaa se että vaimentimesta tuli osittain melkoisen tilava alkuperäisen rakenteen takia jolloin ääni varmaan siellä vähän muuttuu kumeammaksi.

Jeps. Sillä on erittäin suuri merkitys. http://youtu.be/Gmol26qMTxY
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 9.10.2011 10:58

Ei kellään löytyis Derbin änkän kiinnityksen (reikien etäisyys yms.) mittoja tai jotain sabluunaa siihen?

Ei jaksais lähtee repii änkkää irti kun se on loctitellä kiinni :lol:
SnooBit
Pyörä:
TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
Liittynyt:
27.3.2009 12:05
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut SnooBit » 10.10.2011 12:52

Palezu kirjoitti:Muutin kaverin mönkijän kammiovaimentimen läpivirtaavaksi ja porasin vissiin jotain 8mm reikiä ja laitoin villat ja äänistä tuli todella matalat ja itseasiassa aika makoisat. Tulee pintakaasulla mieleen joku 1000 kuutioinen moottoripyörä tyhjäkäynnillä vaikka mönkijä on 50cc 2-t :lol: Asiaan saattaa vaikuttaa se että vaimentimesta tuli osittain melkoisen tilava alkuperäisen rakenteen takia jolloin ääni varmaan siellä vähän muuttuu kumeammaksi.

Täähän menee ihan arvuutteluksi kun, jokatoinen lähde väittää toista.... itellä on nyt valmiina yksi handmade änkkä ilman niitä sisäputken reikiä, ja en halua äänistä mitään "viriderbin" sirinää....
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut Sami L » 10.10.2011 14:01

Ilman reikiä sisäputki? Mitenkäs luulit että se sitten vaimentaa? :eek:
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.10.2011 14:16

Samaa mäkin ihmettelin,..
Edit: Mutta taitaakin tosiaan tarkoittaa sitä mitä tuossa alla lukee ;)
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 10.10.2011 20:04, muokattu yhteensä 1 kerran
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut LaneKit » 10.10.2011 16:35

Siis varmaan tarkotti että änkkä on muute valmis, mutta miettii että minkälaiset reijät tekis ettei kuulosta ES- derbiltä :D
SnooBit
Pyörä:
TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
Liittynyt:
27.3.2009 12:05
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut SnooBit » 15.10.2011 17:12

Niin just, anteeksi kun en jäi vahingossa muutama olennainen asia viestistä... Mutta juuri tuota tarkoitinkin että minkä kokoiset reiät pitää olla kun minulla on yksi käsin väsätty änkkä jossa ei VIELÄ ole sisäputkessa reikiä? Eräältä autofoorumilta luin että 6mm poralla oli laajentanu vakio reiät diesel mersuun ja että ois tosi jylhät äänet pöristelly sen jälkeen.
Normi leovincen v6:ssa taitaa olla lähemmäks 3mm reikii?
Seuraavaan änkkään jonka väsään, niin teen sellaisen säädettävän kuristimen jonka voi "lennosta" laittaa päälle ja pois....
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 1.11.2011 22:47

Heips, tossa mietin että jos tekee änkkään "reikäputkee", ni onnistusko jos jollai rälläkällä vetelis viiltoja ja sellasia kauniita siivuja leikkelis pois?

Ja ajattelin tehä tuplaänkät detsiin, kuvia joskus vklp :)
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Jyri94
Pyörä:
Kawasaki zx-9r, Suzuki RG125F -96, BSE 110cc, Rieju MRT-10(ex)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.4.2010 16:52
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut Jyri94 » 1.11.2011 22:57

onnistuu rälläkällä
You might buy a new bike that will remain intact, but I drive an old Suzuki's technology and the fix if it breaks. And I love it. I prefer to bike up with a sense of value.
HighVoltage
Pyörä:
Suzuki PV '82 ja DT '07
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
7.12.2010 17:07
Re: Äänenvaimentimen teko

ViestiKirjoittanut HighVoltage » 1.11.2011 23:23

Eikä mitään siivuja tarvi ottaa pois, senkun vaan painaa rälläkällä läpi, tulee siistit viillot
PV-Foorumi.org

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista