Pro-virittäminen

-Masi
Pyörä:
Yamaha DT 125R -92 & Honda CBR 125 R -07
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
11.5.2009 23:06

ViestiKirjoittanut -Masi » 5.9.2010 0:50

Kieltämättä aika mielenkiintoinen idea.. :P

-Masi kirjoitti:En tierä kuuluuko tämä nyt tänne mutta muualla ei oikein osattu vastata.

Elikkäs, limittiin pitäis saada lisää alavääntöä mutta miten? Välit 10-62, kuriton putki, -06 eli ei moriccia. Tehoputkea en aio hommata. Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis? :)
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä. Check my bikes, press here !
A.S
Pyörä:
Varastettu ja mopo myyty 2008.
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
8.3.2008 19:16

ViestiKirjoittanut A.S » 6.9.2010 14:33

JjyKs kirjoitti:Mietin tässä jo etukäteen mitä teen koulussa joulun jälkeen (siirrymme metallipuolelle)

Harvinaisen paljon työkaluja löytyy (plasmaleikkurista hiekkapuhallus kaappiin ja siitä prässiin) Elektroniikkakomponenttejakin löytyy ison vaatekaapin kokoinen kaappi, ja uusien tilaaminen on mahdollista. Taitojakin löytyy elektroniikkapuolelta erittäin paljon ja mekaaninen käytännön suunnittelukin onnistuu jotenkuten.

Ideana olisi siis laittaa tunturi tigeriin 2 pakoputkea (alavääntö + ylävääntö. Kummatkin löytyvät jo kotoa.), ja jonkunnäköinen elektroninen kytkin, josta voisi valita kumpi putki on käytössä. Jonkunnäköinen servosysteemi siis pitäisi rakentaa. Ongelmana on siis lähinnä tuo servojen lämmönkesto + liitoksien tekeminen mahdollisimman tiiviiksi.

Tässä hiukan "hahmotelmaa". Liitos olisi siis heti alkukäyrässä.
Kuva

Sinänsä siis ongelmaa ei ole, paitsi tuon servon alueen tekeminen ilmatiiviiksi, niin ettei servo sula, eikä virtaukset paljoa häiriintyisi.

Onko tuhoontuomittu ajatus?



Taas tämä idea :D

Tulee joka vuosi joltain tämä idea ja sitten lopulta ei sitä tehdäkkään :s
Toivottavasti sinä jaksat askarrella tuon loppuun, jos ei servolla niin voisit vaikka laittaa vaijerilla toimivan vaihtokatkaisijan.
Tehoputket, äänenvaimentajat ja muut pikku osat raudasta / ruostumattomasta teräksestä.
Katso ilmoitukset / galleria / ota yhteyttä yv.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 6.9.2010 18:44

Y liitos kaasuvaijeriin, luulisi toimivan. Kuten esim Yamahassa kaasuvaijeri-tuorevoiteluvaijeri liitos

Kuulostaa aika simppeliltä.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 6.9.2010 20:11

Krg kirjoitti:Y liitos kaasuvaijeriin, luulisi toimivan. Kuten esim Yamahassa kaasuvaijeri-tuorevoiteluvaijeri liitos

Kuulostaa aika simppeliltä.


Entäs tiivistys? Tai miten se y-liitos määrää kumpi puoli aukeaa? Ei ole todellakaan simppeliä.. :)
Jeejee
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 6.9.2010 20:42

Vaikeintahan tuossa on tehdä vaihto järkevästi putkelta toiselle. Pitäs olla tiivis mutta herkkätoiminen, ei saisi vastustaa virtausta, ja vaihdettaessa putkelta toiselle virtauksen pitäisi päästä kulkemaan jotakin kautta jonnekin.
On siinä savottaa jos sen meinaa KUNNOLLA tehdä.

Mitäs jos rakentaisitkin toimivan pakoaukonsäätimen?
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 21.10.2010 19:38

Niin,mitäs jos laittais kaks pakoaukonsäädintä toimimaan sulkijoina? Muistaakseeni Apriliassa säätää kierrosten mukaan vaijerilla,ei siis mekaaninen ollenkaan. Hmm,vois jopa toimia? =D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
-HaukiOnKala-
Pyörä:
(Piaggio NRG Power DD), SUZUKI PV
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.9.2008 23:55

ViestiKirjoittanut -HaukiOnKala- » 24.10.2010 1:15

Topsa15 kirjoitti:Niin,mitäs jos laittais kaks pakoaukonsäädintä toimimaan sulkijoina? Muistaakseeni Apriliassa säätää kierrosten mukaan vaijerilla,ei siis mekaaninen ollenkaan. Hmm,vois jopa toimia? =D


Mikäs se sitten on jos ei mekaaninen vaijeri?
cylinder
Pyörä:
pv, pv, pv, kx, rm, sm, r, gixxer
Paikkakunta:
juva
Liittynyt:
21.9.2008 22:36

ViestiKirjoittanut cylinder » 24.10.2010 21:55

-Masi kirjoitti:Kieltämättä aika mielenkiintoinen idea.. :P

-Masi kirjoitti:En tierä kuuluuko tämä nyt tänne mutta muualla ei oikein osattu vastata.

Elikkäs, limittiin pitäis saada lisää alavääntöä mutta miten? Välit 10-62, kuriton putki, -06 eli ei moriccia. Tehoputkea en aio hommata. Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis? :)

tuntuuhan se tippakin meressä, mutta niin pieni hyöty siitä on etten lähtisi tekemään
ei ne pienet menot, vaan ne SUURET tulot
OSTETAAN suzuki R osia
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 25.10.2010 10:53

cylinder kirjoitti:
-Masi kirjoitti:Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis? :)

tuntuuhan se tippakin meressä, mutta niin pieni hyöty siitä on etten lähtisi tekemään


Enpä nyt tiedä mistä vehkeestä on kyse, tai mikä on puristussuhde nyt, mutta ainakin noissa vanhan liiton mopoissa (tuna, raisu, pevu, solle, yms) kyllä puristussuhteen nosto kannattaa. Erityisesti vakiossa jolloin se on helvetin matala. Parantaa polttoainetaloutta ja vetoja.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
-Masi
Pyörä:
Yamaha DT 125R -92 & Honda CBR 125 R -07
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
11.5.2009 23:06

ViestiKirjoittanut -Masi » 26.10.2010 18:15

Sarvi-Perkele kirjoitti:
cylinder kirjoitti:
-Masi kirjoitti:Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis? :)

tuntuuhan se tippakin meressä, mutta niin pieni hyöty siitä on etten lähtisi tekemään


Enpä nyt tiedä mistä vehkeestä on kyse, tai mikä on puristussuhde nyt, mutta ainakin noissa vanhan liiton mopoissa (tuna, raisu, pevu, solle, yms) kyllä puristussuhteen nosto kannattaa. Erityisesti vakiossa jolloin se on helvetin matala. Parantaa polttoainetaloutta ja vetoja.


Eli siis kyseessä on MBK X-Limit 50R -06 ;) Pian otan moottorin irti koska vasemman puoleinen lohko täytyy vaihtaa ja siinä samallahan tulisi tehtyä muutakin.
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä. Check my bikes, press here !
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 27.10.2010 17:34

-HaukiOnKala- kirjoitti:
Topsa15 kirjoitti:Niin,mitäs jos laittais kaks pakoaukonsäädintä toimimaan sulkijoina? Muistaakseeni Apriliassa säätää kierrosten mukaan vaijerilla,ei siis mekaaninen ollenkaan. Hmm,vois jopa toimia? =D


Mikäs se sitten on jos ei mekaaninen vaijeri?

Elektronisesti toimiva? koska servon kautta toimii =D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 27.10.2010 17:56

Topsa15 kirjoitti:
-HaukiOnKala- kirjoitti:
Topsa15 kirjoitti:Niin,mitäs jos laittais kaks pakoaukonsäädintä toimimaan sulkijoina? Muistaakseeni Apriliassa säätää kierrosten mukaan vaijerilla,ei siis mekaaninen ollenkaan. Hmm,vois jopa toimia? =D


Mikäs se sitten on jos ei mekaaninen vaijeri?

Elektronisesti toimiva? koska servon kautta toimii =D

Varmaankin tarkottaa sitä kun sanoit "...mukaan vaijerilla,ei siis mekaaninen ollenkaan."
Tuosta saa akäsityksen että siinä on joku ei-mekaaninen vaijeri :D:D
cylinder
Pyörä:
pv, pv, pv, kx, rm, sm, r, gixxer
Paikkakunta:
juva
Liittynyt:
21.9.2008 22:36

ViestiKirjoittanut cylinder » 27.10.2010 22:17

-Masi kirjoitti:
Sarvi-Perkele kirjoitti:
cylinder kirjoitti:
-Masi kirjoitti:Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis? :)

tuntuuhan se tippakin meressä, mutta niin pieni hyöty siitä on etten lähtisi tekemään


Enpä nyt tiedä mistä vehkeestä on kyse, tai mikä on puristussuhde nyt, mutta ainakin noissa vanhan liiton mopoissa (tuna, raisu, pevu, solle, yms) kyllä puristussuhteen nosto kannattaa. Erityisesti vakiossa jolloin se on helvetin matala. Parantaa polttoainetaloutta ja vetoja.


Eli siis kyseessä on MBK X-Limit 50R -06 ;) Pian otan moottorin irti koska vasemman puoleinen lohko täytyy vaihtaa ja siinä samallahan tulisi tehtyä muutakin.

jos kone on auki niin kannattaa sitä ainankin koittaa
ei ne pienet menot, vaan ne SUURET tulot
OSTETAAN suzuki R osia
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 31.10.2010 20:00

Onko Seppo Tiittanen vielä elävien kirjoissa?
ManiAccel
Pyörä:
Solifer sm -76, Yamaha Slider -02, Piaggio Diesis -03, Honda NSR 125 -01 (Ex: Kymco super fever -03, Aprilia rx -01, GasGas ec rookie -05, Derbi drd pro -06, Yamaha Slider -01, Honda NSR 125 -98)
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
15.3.2008 20:46

ViestiKirjoittanut ManiAccel » 31.10.2010 21:50

onhan hän. Pyörittää nykyisin siskonsa(?) kanssa firmaa nimeltä Totaltek Oy, joka on erikoistunut moottorikelkkojen jousitukseen.
Katso ilmoitukseni: http://www.motot.net/talli/kayttaja/70731
Myynnissä kaikelaista osaa Näsäriin ja slideriin!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista