Kannen lasku kyllä kannattaa!
Mutta, älä missään nimessä mene höyläämään sitä "kun kaveriltakin otettiin parimilliä", vaan mittaa ensiksi. Derbin koneessa välys on suuri, koska toleranssit eivät ole turhan pieniä ja osat täytyy suunnitella "väljiksi", jotta kaikki ei ole niin tarkkaa (voisi muuten tulla vahingossa sellainen kone jossa on liian pieni välys).
Sopiva välys männän ja kannen välissä on n. 0,8 mm. Mittaa ottamalla tulppa pois, laittamalla juotostinaa tms pyttyyn ja pyöräyttämällä kerran. Itelläni oli se vakiona jonkun ~2 mm, mut sulla voi olla eri. Siitä vaan sit sorviin.
Squishiin jäävä polttoainehan ei pala vaan menee hukkaan, eli sen pienennys sopivaksi parantaa hyötysuhdetta (ja tehoa).
KawasakiViissataa kirjoitti:Morjens, kaverin 09 derbi um rabasalla on pientä häikkää kytkimen kanssa, kytkintä ei saa kiristettyä kireälle tai kytkin ei toimi (kytkimen pitäis olla 45nm momentissa ja tällä hetkellä kiristetty käsin ku ei enempää voi kiristää). Mikä vois olla häikkänä? Voiko kytkimessä oleva "prikka" josta lähtee kaksi säiettä (oli vääntynyt, oikaistiin) olla vikana? Apua kaivattas ku tarttis derbin auton alta pois. Painelaakeri, kytkinlevyt ja kytkinkruunu ovat kaikki hyvässä kunnossa. Vika ilmeni siten että kytkin ei pitänyt ollenkaan ja aina kun laittoi 1 pohjaan sammui.
Hetkinen, en nyt oikein tajunnut että millä tavalla kytkin ei toimi? Siis luistaako se, eikö se irrota (sammuu vaihteen laittaessa) vai molempia? Kuvaile vähän paremmin.
Mut kuitenkin, epäilen kasausvirhettä. Onko siellä kaikki osat paikallaan, esim. se paksu prikka kytkinkruunun takana, se holkki siel välissä, ja se toinen prikka niiden kruunujen välissä? Tarkista räjäytyskuvista. Se säieprikka on vaan lukitusta varten, kuuluu taivuttaa kiristetyn mutterin kanttia vasten. Ei vaikuta tuohon kyllä. Onks kytkinjouset kunnossa?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/