Nyt siis keskustelemme "tappajamopoista", näistä legendoista, jotka kulkivat hirveitä nopeuksia verrattuna vastaaviin mopoihin. Topicci on suojeluksessani ja se on 1varotus, jonka jälkeen pääsee maistelemaan banaania kahdeksi viikoksi. Tarkoituksena siis vähentää yleisen puolen pro-viri topicin täyttymistä legendoista, sekä kerätä tänne juttua ei-kisamopoista (katurässeistä), jotka ovat asteen muita edellä. Ja ekan sivun keskustelusta en tahdo nähdä enää lisäjauhantaa.
- KonZa^^
Juups, täällä järjestetään mopojen ja traktorien kiihdytyskisat. Ja ne on vieläpä tässä kohtalaisen pian, muistaakseni vappuna?
Rakentelin sekuvain tuossa muiden hommien ohessa Tunturi Aqua -moposta Air version. Kantaa nimeä Tunturi 4-stroker oikeastaan nykyään Eli Samurai 110cc nelitahtikone paikallaan.
Edellisenä vuotena oli muistaakseni 300cc Suzuki Pv kisoissa, joten tuo 110cc ei tule taatusti pärjäämään. Mutta entäs jos koneeseen syöttäisi jotain muuta kuin bensaa..?
Harrastelen kauko-ohjattavia. Ja tässä parin oluen jälkeen alkaoi ajatus taas kulkemaan kunnolla, heh. Rc-autojen koneista otetaan hirvittävät tehot ulos, vaikka ne on todella pienie. Puhutaan helpostikkiin yli 1hp/1cc tehoista. Ja tämä saadaan aikaseksi nitrometaanilla, jota syötetään metanolin seassa koneeseen. Näinollen polttoainetta voidaan syöttää muistaakseni jopa 8-kertainen määrä ilmaan nähden, ja tällä saadaan isot konetehot puristettua. Korjatkaa jos olen väärässä.
Veikkaan, että tuommoinen 110cc Samukki ei kestä kovinkaan rajua virittämistä..? Mutta entä jos ajo on juurikin tuollainen lyhyt ja nopea vetäisy? Kestäisiköhän se sen? Tämän vuoden kisaan ei paljoa kerkeä enään (ainakaan minun budjetilla) tuota mopoa tuosta muuttamaan...
Ajatus: Tekisin Y-haaran imusarjaan. Eli kaksi kaasaria. Toiseen, pienempään, syöttäisin joko pelkkää bensaa tai sitten nitrometaani-metanoili-bensa sekoitusta, jossa bensaa olisi enemmän. Tällä kaasarilla kone laitetaan käymään ja käytetään käyntilämpöön ennen starttia. Sitten avataan polttoainehana, ja päästetään rajumpi polttoaineseos isompaan kaasariin (jossa siis polttoaineen ja ilman suhde on pirunpaljon rikkaampi kuin käynnistys-kaasarilla), ja tällä vetästään se lähtö. Kaasukahva ohjaa tätä kaasaria. Pienepi saa jäädä tyhjäkäyntiasetuksille esim, eli mitään kaasarin poistoa käytöstä ei tapahtuisi.
Onko idea täysin tuhoon tuomittu?
Jos ja vaikka olisi, niin kuinka lasken oikean suhteen polttoaineelle? Luultavasti kone ei kävisi puhtaalla nitrometaani-metanoli seoksella, mutta entä jos lisää bensaa sekaan esim noin 50%? Tällöinhän konetta voisi ruokkia teoriassa 4-kertaa rikkaammalla seoksella? Vai jääkö minulta jotain nyt huomaamatta?