bultti_
- Pyörä:
- suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
- Paikkakunta:
- joensuu
- Liittynyt:
- 25.8.2009 21:26
Joo, en ollut löytäny vastaavanlaista topickia kampuran kellotukseen, niin aattelin tehä tästä tämmösen.
Eli tänne siis vaan kaikki oikeaoppisesta mopojen kampiakseleiden kellotuksesta, tasapainotuksesta yms...
Minulta pitäs pari akselia kellottaa, ja välineinä ovat;
-Muovivasara
-Sadasosan heittokello + magneettijalka
-Ja kuvan mukainen kellotuspukki (varsin amatöörimäinen. Mistä noita saisi uutena ostettuu ?)
Ja vielä sanottakoon, et ihan vapaasti saa lukota, jos modet näkee tään turhana.
hassukka
- Pyörä:
- Ei ole
- Paikkakunta:
- Helsinki, Etelä-Haaga
- Liittynyt:
- 30.7.2009 17:19
Suht turha kun melkeen kukaan ei tee näitä..
bultti_
- Pyörä:
- suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
- Paikkakunta:
- joensuu
- Liittynyt:
- 25.8.2009 21:26
Joo, ei näitä vissiin kovin moni itse tee. Mutta esim. Suzuki PV Service manualissa mainostettiin semmoista kellotus pukkia ja mittakelloa. Todennäköisesti ihan Suzukin merkillä, niin kuin kaikki muukin roina tossa em. kirjassa
En vaan tiiä, et mistä näitä nykyään sais
uutena.
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Hyvä topicci on, mutta eikö joku laakerillinen pukki ois parempi(?). Toisaalta, itse teen sorvissa nämä hommat..
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
bultti_
- Pyörä:
- suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
- Paikkakunta:
- joensuu
- Liittynyt:
- 25.8.2009 21:26
Topsa- kirjoitti:Hyvä topicci on, mutta eikö joku laakerillinen pukki ois parempi(?). Toisaalta, itse teen sorvissa nämä hommat..
Laakerillinen pukki..? Joo, ihan sori vaan, kun en satu olemaan metallipuolella ammattikoulussa
TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
Siis joku saman tyyppinen kun tuo sun oma, mutta siinä kampura pyörii vaikka laakerien päällä.
bultti_
- Pyörä:
- suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
- Paikkakunta:
- joensuu
- Liittynyt:
- 25.8.2009 21:26
TooByAas kirjoitti:Siis joku saman tyyppinen kun tuo sun oma, mutta siinä kampura pyörii vaikka laakerien päällä.
Ka niin, mutta mulle on jotkut sanonu, et V:n muotoiset railot pitäs olla siellä, et se kampura keskittyy sinne.
Tiedä häntä sitten, et onko toi laakerilillinen malli selvästi parempi
Vielä pitää sanoa, et en tosissaan ole missään metallipuolella, enkä ole sorvia ikinä käyttänykkään.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
V ura on ihan hyvä, mutta laakerin varasa kampura pyörii varmasti kokoajan tasasesti eikä takkuile (hypi joitain satasia). sorvi on tosiaan hyvä laite tähän hommaan
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Mutta ei luulis ykspyttysessä koneessa olevan niin nuukaa pieni heitto, useempipyttysessä pitää olla jo vähän tarkempaa...
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Suiza_88
- Pyörä:
- Pv74, MH74, WR144
- Paikkakunta:
- Pietarsaari
- Liittynyt:
- 10.4.2008 18:07
Kun kirjotit että työkaluina on muovivasara ja heittokello, niin meinasitko ihan kylmästi vaan nuijjia kampuran heitot pois vai miten?
Itekki pitäis tämmönen kellotuspukki rakentaa kun tuli yks Peeveen kampura stroukattua (kuvaa galleriassa), paljonko heittoa näissä saa olla?
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
bultti_
- Pyörä:
- suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
- Paikkakunta:
- joensuu
- Liittynyt:
- 25.8.2009 21:26
Suiza_88 kirjoitti:Kun kirjotit että työkaluina on muovivasara ja heittokello, niin meinasitko ihan kylmästi vaan nuijjia kampuran heitot pois vai miten?
Itekki pitäis tämmönen kellotuspukki rakentaa kun tuli yks Peeveen kampura stroukattua (kuvaa galleriassa), paljonko heittoa näissä saa olla?
Siis heittokellolla kattoo, et missä kohtaa se heitto on. Sitten vasaralla pitää katsoa sopiva kohta lyödä.
Siis esimerkkinä, että jos limput on leveällä niin alatapin ollessa alhaalla heittokellon pitäs näyttää negatiivista arvoa, ja silloin vasaralla pitäs lyyä limppujen kohtaan.
Jos taas limput on kapealla, niin niitä pitää longottaa vähän erilleen (positiivinen arvo heittokellossa).
Manuaalin mukaan heittoa saa olla maks. 0,05mm.
hökä
- Pyörä:
- MBK X-limit -03
- Paikkakunta:
- Riihimäki
- Liittynyt:
- 29.9.2009 21:48
Mulla sellainen rautalevy jossa on keskiökärjet.
Keskiökärjistä toinen säädettävä eri leveyksille.
Saa heitot 0,01mm:n sisään.
On myös V-hahlot mutta ei niin tarkka kuin keskiökärjet.
Tosin akselin keskiökuopat pitää olla hyväkuntoiset ,ettei ole hakattu pajavasaralla paskaksi akseleiden päitä.
Jos on niin silloin V-hahlossa.
Ja kuparilla mätkintä ei onnistu muovivasaralla.
Kymmenisen vuotta karting-autojen moottoreita tehty/huollettu.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Siis kun noita akseleita kellotetaan niin lyödäänkö siinä niitä limppuja erilleen tai lähemmäs toisiaan jotta heitto korjaantuu(toinen puoli vinossa toiseen nähden)? Eikö heittoa voi olla myös siinä että toinen limppu on kiertyneessä asennossa toiseen nähden, miten se korjataan/mitataan oikeaksi?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
hökä
- Pyörä:
- MBK X-limit -03
- Paikkakunta:
- Riihimäki
- Liittynyt:
- 29.9.2009 21:48
Kiilataan/puristetaan limppuja jos karkeasti ottaen akselilinja v-kirjaimen muotoinen.
Jos kiertyneessä asennossa niin kuparilla jommankumman limpun otsapintaan jotta limppu nitkahtaa tapista.
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Tuon kiertymisen pystyy omasta mielestä kattoo aika hyvin suoralla kulmalla.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista