jan77 kirjoitti:Hohhoijaa... Se että kukaan ei aikaisemmin ole tehnyt / onnistunut kyseisessä asiassa ei tarkoita etteikö olisi mahdollista.
Ja se, että joku kirjoittaa kyseien tarinan nettifoorumille ei myöskään todista, että se olisi mahdollista.
Ja en ymmärrä mitä ideaa olisi ratastaa vehje kulkemaan yli 100kmh koska ideana nimenomaan oli alunperin tehdä mahdollisimman korkealta kiekuva 50cc??
Kait sä sen oot ymmäräny ettei mopo pelkällä ratastuksella kulje satasta jos takarenkaalle saapuva käyttövoima ei pysty kumoamaan vastusvoimia.
Jos ideasi kerran oli tehdä mahdollisimman korkeakierroksinen kone, niin miksi ihmeessä kaasutin ja kanavat jäi kairaamatta? Niissä on kuitenkin niin pienet röörit 15k+ kierroksille, että virtausvastukset on jokseenki huikeet, jos siis meinaat saada joka kierroksella reilusti tavaraa kattilaan. Se kun on aika tärkeetä tehontuoton kannalta. Vai eksä tästä tehoa sitte halunnukkaa?
Tuo 12000rpm sitä paitsi on ihan normaalitasoinen kierrosluku, eli ei mitenkään kunnianhimoinen tavoite mun mielestä.
Jaa, ainakaan minä en jaksa noille kierrosluvuille kumartaa. Bmeppi se on joka virittäjän taidoista kertoo. Ja sitäkin tuppaan tapauskohtaisesti jonkun kierroskaistan painotettuna integrointina puntaroida.
Enkä tosiaan ajatellut tehdä tästä jutusta minkäänlaista "Mopo-Jonne" porukan normi keskustelua
Sellaiseksi se väkisinkin menee kun kerrotaan poskettomia tarinoita ilman todistusaineistoa. Toistaiseksi kun teikäläisen tietotaidon tason on hieman hämärän peitossa, niin luottoa ei vielä löydy. Laita nyt alkuun se juutuuppi viteo tai kerro vaikka mikä se sun pakoränni on.
Suunnittelu tapahtui puhtaasti vanhan kokemuksen ja laskutoimitusten pohjalta.
miettikää, laskekaa ja ottakaa selvää
Niin kerropa mitäs tutkimuksia taikka laskuja teikälänen teki? Mittasitko jopa pakoajotuksen (ja katsoit bellin taulokosta että se riittää hikiseen 10krm)? Olen suuresti yllättynyt jos olet aika-aloja laskenut. Mitäs ne lupas pakoaukolle 15,5krpm? Virtauspenkissä et ainakaan kanavia puhaltanut. Ja jos puhalsit niin mihis vahjojen kokemuksien arvoihin niitä tuloksia vertasit?
Entäs se pakoputki? Milläs pohjalla sä sen valitsit? Ajoitko simussa kaikki kaupan putket läpi? Onko se pituus nyt oikeesti 500mm luokkaa männän reunasta vastakartion loppuun? Koska ei se pidemmällä noin paljoo kierrä, koska pakolämmöt ei nouse tarpeeksi 100km/h riittävillä tehoilla.